2018-05-03, 19:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Grattis till ditt första vettiga inlägg! Flera hundra inlägg där du åberopat fiktiva debattregler och en kritik av metoden utan att ens förstå den!

Det är anmärkningsvärt vad förmäten du är på din sak, framförallt när det gäller en miljö och en metod du inte behärskar överhuvudtaget! Du bygger alltså hela din teori på vad DU skulle gjort? Vad som är rimligt för JUST DIG! Vilket skämt!
Idiot - om du hade läst frågan så var den just "Hur som helst, jag måste bara fråga, hur hadde du gjort det? Om du var i samma position som Q-teamet"

Citat:
Kan du snälla lämna teorin om ett ensamt källartroll nu så vi kan ha en vuxen diskussion?
Den teorin har jag inte framfört på många månader - tvärtom har jag skrivit att jag tror inte det kan röra sig om ett ensamt källartroll eftersom det är för omfattande...
(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
(FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm
eller här när jag skrev till dig den 12 februari:
. Och tvärtemot din upprepade halmdocka om källartroll har jag istället skrivit att jag tror Q kan vara exempelvis en rysk eller nordkoreansk trollverkstad - det är lite för mycket för att en person i mammas källare ska orka skriva alltihop.. Men visst, det kan vara en samling amerikanska highschoolstudenter som testar hur mycket de kan påverka på internet också..
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=63207788#info

Om du vill skriva till mig och fråga saker går det givetvis ytterst bra - missförstånd och personangrepp grundade på fakta och sådant jag verkligen skrivit går också bra, men om du bara ska citera mig för att vräka ur dig halmdockor gör du nog bättre i att vara tyst, det blir så pinsamt annars för dig..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-03 kl. 19:31.
Citera
2018-05-03, 20:04
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Idiot - om du hade läst frågan så var den just "Hur som helst, jag måste bara fråga, hur hadde du gjort det? Om du var i samma position som Q-teamet"

Men herregud, förstår du inte att ditt svar borde varit "ingen aning"? Du är som en alkis på raggningsturne klockan 10:00!

Citat:
Den teorin har jag inte framfört på många månader - tvärtom har jag skrivit att jag tror inte det kan röra sig om ett ensamt källartroll eftersom det är för omfattande...
eller här när jag skrev till dig den 12 februari:
. Och tvärtemot din upprepade halmdocka om källartroll har jag istället skrivit att jag tror Q kan vara exempelvis en rysk eller nordkoreansk trollverkstad - det är lite för mycket för att en person i mammas källare ska orka skriva alltihop.. Men visst, det kan vara en samling amerikanska highschoolstudenter som testar hur mycket de kan påverka på internet också..
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=63207788#info

Om du vill skriva till mig och fråga saker går det givetvis ytterst bra - missförstånd och personangrepp grundade på fakta och sådant jag verkligen skrivit går också bra, men om du bara ska citera mig för att vräka ur dig halmdockor gör du nog bättre i att vara tyst, det blir så pinsamt annars för dig..

Vad bra, jag har missat det ers höghet! Då har vi en referenspunkt att utgå ifrån, du får ursäkta om jag framstår som förmäten men det var verkligen på tiden! Vilken spår vill du utforska först? Jag känner mig sugen på alla så du får sätta spelschema.
Citera
2018-05-03, 20:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men herregud, förstår du inte att ditt svar borde varit "ingen aning"? Du är som en alkis på raggningsturne klockan 10:00!
Varför skulle mitt svar om hur jag skulle agerat vara ”ingen aning”? Det är väl bättre att, precis som jag gjorde, skriva hur jag skulle ha agerat..
Tänker du utifrån eget perspektiv nu eller vad i hela friden menar du?

Citat:
Vad bra, jag har missat det ers höghet! Då har vi en referenspunkt att utgå ifrån, du får ursäkta om jag framstår som förmäten men det var verkligen på tiden! Vilken spår vill du utforska först? Jag känner mig sugen på alla så du får sätta spelschema.
Här kan jag däremot svara ”ingen aning”..
Du är välkommen att ta upp vilken vinkel och diskussion du vill.
Citera
2018-05-03, 20:24
Medlem
GothamCitys avatar
Alla borde se CIA-visselblåsaren Kevin Shipps tredelade serie om Deep State och Shadow Government. Vet att den postats här tidigare. Där framgår mycket av det Q och Trump slåss emot på ett väldigt tydligt sätt.
Dessutom skuggkopplingarna till FED och personer med bakgrund i det ockulta. För mig klart att det är Illuminati med Rothschild i spetsen som avses med skuggfigurerna.

Här beskrivs ytterligare lite vad Illuminati har sysslat med av en fd FBI-chef
https://m.youtube.com/watch?v=BplUD6kQYuU
Citera
2018-05-03, 20:26
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Varför skulle mitt svar om hur jag skulle agerat vara ”ingen aning”? Det är väl bättre att, precis som jag gjorde, skriva hur jag skulle ha agerat..
Tänker du utifrån eget perspektiv nu eller vad i hela friden menar du?

Haha, det var bara en kontroll över hur jag ska placera dig! Grov hybris sätter jag en bock på! Framförallt eftersom du medgett att du haft fel ett antal gånger medans mln ståndpunkt inte motbevisats.

Citat:
Här kan jag däremot svara ”ingen aning”..
Du är välkommen att ta upp vilken vinkel och diskussion du vill.

Jag måste medge att jag är glad för ditt nya jag! Vi börjar i Ryssland, vad skulle de tjäna på denna operation? Om det vore ryskt, varför har inte amerikanarna spårat ur redan? Dom är ju på tårna när det gäller inblandning av Ryssland i övrigt. Är det för att det är ett för litet fenomen? När går det det från litet till tillräckligt stort?
Citera
2018-05-03, 21:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Haha, det var bara en kontroll över hur jag ska placera dig! Grov hybris sätter jag en bock på! Framförallt eftersom du medgett att du haft fel ett antal gånger medans mln ståndpunkt inte motbevisats.
Så det är hybris att svara på frågor?? Då är det väl bäst att avstå från att svara på nedanstående fråga du ställer också antar jag? Man vill ju inte bli beskylld för nåt ännu värre bara för att man diskuterar och bemöter frågorna man får liksom...
Nu vet jag inte riktigt vad det är jag medgett att jag skulle haft fel om, men det är ju trevligt om jag gjort det..

Citat:
Jag måste medge att jag är glad för ditt nya jag! Vi börjar i Ryssland, vad skulle de tjäna på denna operation?
Målet är väl helt enkel att så split, förvirring, handlingsförlamning, infiltrera och föra fram sin egen agenda..

Citat:
Om det vore ryskt, varför har inte amerikanarna spårat ur redan?
Hur vet du att de inte har spårat det?
Och även om det är ryskt så behöver de givetvis inte betyda att de sitter i en bunker i Kreml.

Allt på nätet är väl dessutom knappast en barnlek att spåra om det är proffsigt skött - om de kunde spåra det skulle de väl spårat det oavsett källan.. Om "deep state" verkligen fanns så hade de väl försökt dra ner brallorna på denna Q i ett tidigt skede oavsett vem eller var Q är..

Här har du annars en lista med några tusen incidenter som EU anser listat som (främst) rysk desinformation de senaste åren (tror det är sedan 2015): https://euvsdisinfo.eu/disinformation-cases/
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-05-03 kl. 21:41.
Citera
2018-05-03, 22:31
Medlem
GothamCitys avatar
Jag skulle gärna vilja ha Snakes syn på dessa videos som behandlar Deep State och Shadow Government. Enligt dig är detta alltså påhitt? Ett hån mot en person som riskerar allt för att visselblåsa.

Deep state part 1
https://m.youtube.com/watch?v=rQouKi7xDpM

Part 2
https://m.youtube.com/watch?v=xO-mcduYCEA

Part 3
https://m.youtube.com/watch?t=1484s&v=ZMtsbi2C77s
Citera
2018-05-03, 23:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity
Jag skulle gärna vilja ha Snakes syn på dessa videos som behandlar Deep State och Shadow Government. Enligt dig är detta alltså påhitt? Ett hån mot en person som riskerar allt för att visselblåsa.

Deep state part 1
https://m.youtube.com/watch?v=rQouKi7xDpM

Part 2
https://m.youtube.com/watch?v=xO-mcduYCEA

Part 3
https://m.youtube.com/watch?t=1484s&v=ZMtsbi2C77s

I september 2017 skrev jag detta om honom i en annan tråd om deep state:

Kevin Shipp inledde sin "konspirationskarriär" nån gång runt millennieskiftet med en rättstvist med CIA om att han och hans familj skulle ha blivit förgiftade i en bostad de fått tilldelad för hans tjänst (det var både tal om mögel i huset och nedgrävda kemiska vapen etc). Det eskalerade när CIA ville lägga munkavle på honom så att det inte skulle hamna i rättegång (han var ju säkerhetsklassad, hans tjänstebostad på hemlig ort osv. och de ville inte att detta skulle bli offentligt).
Det åkte ut och in ur rätten, hemligstämplades och överklagades osv - och under denna period förlorade han även sin familj genom skilsmässa och det slutade tydligen med att han skyllde allt på CIA och började skriva om saken.

So far so good skulle jag säga - tycker han hade en hel del poänger angående hur långt tystnadsplikt ska råda och att t.ex. CIA överträdde och överträder sina befogenheter i hans fall och säkert har en massa skit för sig som aldrig når allmänheten. Han skrev att CIA och andra myndigheter hade en form av shadow government där de betedde sig lite som de ville - inte så att de styrde landet, men de "skötte sig själva" utan hänsyn till sitt uppdrag och rådande lagstiftning. Hur mycket som är sant och hur mycket som är överdrift vet han väl bara själv..

Hursomhelst - sedan 2011 har han spårat ur en hel del och pladdrat om allt från chemtrails och vädermanipulation till politiska pedofilkulter och att CIA har brutit sig in hemma hos honom och förgiftat hans hund..

Sedan ett tag har han även en radioshow "The Intelligence Hour with Kevin Shipp", om någon är intresserad så kan man lyssna på avsnitten (det är oftast intervjuer om olika konspirationsteorier) här:
https://theintelligencehour.podbean.com
Citera
2018-05-04, 17:55
Moderator
Att upprepa raderade inlägg är en dålig idé. Nästa gång blir det en varning.

/Moderator
Citera
2018-05-04, 22:50
Medlem
Hela grejen med Q är ett solklart fall av att extremt önsketänkande från högern. Finns ingenting konkret och allt handlar om hur hur allt som inte är höger är korrupt (per definition) och Trump, Putin och någon saudiarabisk kung skall rädda världen. Lägg dessutom till hur otroligt korrupt Obama, HRC och andra västledare antas vara (om de inte är högerextremister förstås).

Är ju helt uppenbart här på flashback att ni konspirationsteoretiker inte kan vara sakliga för fem öre. När era argument smulas sönder så blir det omedelbart ad-hominen, trollanklagelser och fula ord.

Är alla andra skeptiker här också moderatorer eller är det bara Snake förresten?
Citera
2018-05-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Hela grejen med Q är ett solklart fall av att extremt önsketänkande från högern. Finns ingenting konkret och allt handlar om hur hur allt som inte är höger är korrupt (per definition) och Trump, Putin och någon saudiarabisk kung skall rädda världen. Lägg dessutom till hur otroligt korrupt Obama, HRC och andra västledare antas vara (om de inte är högerextremister förstås).

Är ju helt uppenbart här på flashback att ni konspirationsteoretiker inte kan vara sakliga för fem öre. När era argument smulas sönder så blir det omedelbart ad-hominen, trollanklagelser och fula ord.

Är alla andra skeptiker här också moderatorer eller är det bara Snake förresten?

Visst det tilltalar en viss typ av människor, människor som vill ha rättvisa, folk som känner empati och kärlek för sina närmaste och sina nationer.

Men Q vill ha med ALLA mot NWO, oavsett färg eller spektra på politik.
Bara haka på.
Citera
2018-05-05, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskatol
Visst det tilltalar en viss typ av människor, människor som vill ha rättvisa, folk som känner empati och kärlek för sina närmaste och sina nationer.

Aha. Så bara högerextremister känner empati och kärlek för sina närmaste?

Hela grejen med Q verkar axiomatiskt utgå ifrån att allting som är vänster är korrupt och allting som är höger handlar om att bekämpa korruption (lol).

Alla normala människor inser att det är fullständigt vansinnigt. Varken högern eller vänstern är fri från korruption men hittills har jag inte sett Q kritisera exempelvis Putin (eller Trump för den delen).
Senast redigerad av theKGS 2018-05-05 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in