2020-02-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Skit bra att han inte sitter och slänger runt massa anklagelser utan istället som han sagt, låter de utredningarna som tar över efter han bestämma dessa saker. Faktan i hans rapport talar dock sitt tydliga språk om man väljer att ta till sig den.
Vilka utredningar? Du menar Durham? Om Trump och Barr vill hitta några brott kommer de att göra det. Frågan är hur många som kommer att ta det på allvar. Kommer det för resten att finnas någon administration kvar att tala om?

Så gott som alla Trump sparkat hittills har tillsatts av honom själv, du vet, all the best people. men nu har han verkligen steppat upp och tappat greppet helt. Utrensningarna är helt utom kontroll

https://www.dailykos.com/stories/2020/2/26/1922148/-Trump-is-purging-those-insufficiently-loyal-just-when-America-needs-competence-more-than-anything

Hur många best people finns det kvar efter den senaste utrensningen och framför allt. vem vill jobba för denna administration? Han kanske kan ringa Rush Limbaugh som Trump alldeles nyss förärade med the medal of freedom.

Den vidrige gamle gubbdjäveln verkar ju i alla fall ha coronaviruset under kontroll

https://www.mediaite.com/trump/rush-limbaugh-media-gleeful-about-hyping-coronavirus-because-they-think-this-is-gonna-get-trump/

Jag menar, vem behöver experter och forskare när vi har konspirationer?
Citera
2020-02-26, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Vilka "trovärdiga" källor säger att Maguires tillsättning inte löpte ut nu i Mars? Vilka på samma position innan har suttit där 10+år?
Inga trovärdiga källor existerar för sådana som dig om de motsäger dig. Jag klan typen men ok vi kan börja lite lätt med denna, när du sedan hittat nåt fle där kan jag fortsätta med fler.

https://www.vox.com/2020/2/24/21150672/joseph-maguire-trump-dismissed-acting-dni-vacancies-act-explained

Vilka trovärdiga källor har du själv?
Citera
2020-02-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vilka utredningar?
Mig veterligen har inte Horowitz specificerat vilka utredningar det gäller så det kan jag inte svara på. Du svingar vilt och varje gång man motbevisar dig droppar du ett ämne och hoppar på nästa. Försök ta det lite lugnare så kanske det blir enklare att behålla lite trovärdighet.
Citera
2020-02-26, 15:29
Medlem
Citat:
Mig veterligen har inte Horowitz specificerat vilka utredningar det gäller så det kan jag inte svara på. Du svingar vilt och varje gång man motbevisar dig droppar du ett ämne och hoppar på nästa. Försök ta det lite lugnare så kanske det blir enklare att behålla lite trovärdighet.
Varför hakar du fast vid Horowitzrapporten? Trump o Barr var missnöjda med den. Inga bevis om Deep State eller nånting ju? Inte ett skit egentligen som betyder någonting för någon annan än dig.

Om folk tjatade om Muellerrapporten lika mycket, som ända var bra mycket intressantare, skulle man bli kallad besatt.

Några små misstag begicks när man sökte tillstånd för avlyssning? Wow vilket avslöjande. Om det var Deep State som agerade hade man väl inte begärt tillstånd alls.
Ge upp nu
Citera
2020-02-26, 16:35
Medlem
Citat:
Varför hakar du fast vid Horowitzrapporten? Trump o Barr var missnöjda med den. Inga bevis om Deep State eller nånting ju? Inte ett skit egentligen som betyder någonting för någon annan än dig.

Om folk tjatade om Muellerrapporten lika mycket, som ända var bra mycket intressantare, skulle man bli kallad besatt.

Några små misstag begicks när man sökte tillstånd för avlyssning? Wow vilket avslöjande. Om det var Deep State som agerade hade man väl inte begärt tillstånd alls.
Ge upp nu
Har frågat många gånger om nån kan peka ut dom intressanta delarna av Muellerrapporten men tydligen är den för komplicerad för att man ska kunna göra det och har själv inte lyckats hitta dom i rapporten så jag får avstå att kommentera det djupare fram tills nån kan visa mig dessa intressanta delar i rapporten.

Jag fastnar vid Horowitz rapporten för du kommer med påsåtenden om Horowitz som uppenbarligen inte stämmer. Sen var Trump missnöjda med slutsatsen att man inte bevisat political bias. Jag har redan postat flera exempel från rapporten som väldigt starkt tyder på political bias så inte svårt att förstå att folk anser att dom lyckades bevisa political bias fast dom själva säger att dom inte gjort det.

Att det skulle vara ett litet misstag att folk med koppling till DNC och/eller DNC beställer en rapport som baseras på lögner som sen används som bevis för FISA application och som sen FBI fortsätter använda som bevis vid 3 ytterligare förlängningar av FISA trots att man visste att informationen inte stämde och helt utesluter informationen som framkommit till de som fattar beslut om FISA är inte ett litet misstag, det är att underminera hela rättssystemet i en av dom mest kontroversiella utredningarna man kan göra. Sen i tillägg till det har man ändrat på bevisning och erkänt det, smsat mellan varandra att man ska stoppa Trump från att bli president osv. totalt 17 betydelsefulla fel har man gjort i samband med det här.

Sen har du all rätt i världen att tycka att det är små skit saker men har en känsla av att hade det varit team Trump som gjort något liknande hade du inte tyckt det ska defineras som "små misstag"
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-02-26 kl. 16:39.
Citera
2020-02-28, 10:10
Medlem
Då var det dags för Crooked Joe Biden att blir satt under utredning i Ukraina:

Citat:
@BBCMonitoring

Ukraine launches criminal proceedings against former US Vice-President Joe Biden on allegations he pressured authorities into forcing the resignation of Ukrainian Prosecutor-General Viktor Shokin, Interfax-Ukraine news agency reports, quoting Shokin's lawyer.

Han krävde som bekant att åklagaren - General Viktor Shokin skulle avskedas annars skulle Ukraina inte få tillgång till 1 miljard dollar i finansiellt stöd från USA:

https://youtu.be/v38LMAqOvZ8

…"and the s.o.b got fired"..

https://twitter.com/BBCMonitoring/status/1232974383561441281
Citera
2020-02-28, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower

Han krävde som bekant att åklagaren - General Viktor Shokin skulle avskedas annars skulle Ukraina inte få tillgång till 1 miljard dollar i finansiellt stöd från USA:

Han? Trump har krävt det?
Citera
2020-03-01, 14:23
Medlem
Citat:
Har frågat många gånger om nån kan peka ut dom intressanta delarna av Muellerrapporten men tydligen är den för komplicerad för att man ska kunna göra det och har själv inte lyckats hitta dom i rapporten så jag får avstå att kommentera det djupare fram tills nån kan visa mig dessa intressanta delar i rapporten.

Jag fastnar vid Horowitz rapporten för du kommer med påsåtenden om Horowitz som uppenbarligen inte stämmer. Sen var Trump missnöjda med slutsatsen att man inte bevisat political bias. Jag har redan postat flera exempel från rapporten som väldigt starkt tyder på political bias så inte svårt att förstå att folk anser att dom lyckades bevisa political bias fast dom själva säger att dom inte gjort det.

Att det skulle vara ett litet misstag att folk med koppling till DNC och/eller DNC beställer en rapport som baseras på lögner som sen används som bevis för FISA application och som sen FBI fortsätter använda som bevis vid 3 ytterligare förlängningar av FISA trots att man visste att informationen inte stämde och helt utesluter informationen som framkommit till de som fattar beslut om FISA är inte ett litet misstag, det är att underminera hela rättssystemet i en av dom mest kontroversiella utredningarna man kan göra. Sen i tillägg till det har man ändrat på bevisning och erkänt det, smsat mellan varandra att man ska stoppa Trump från att bli president osv. totalt 17 betydelsefulla fel har man gjort i samband med det här.

Sen har du all rätt i världen att tycka att det är små skit saker men har en känsla av att hade det varit team Trump som gjort något liknande hade du inte tyckt det ska defineras som "små misstag"
Små skitsaker ja. Allt handlar ju om perspektiv. Jag frågar igen, hur många har blivit åtalade för brott?

Här kan du läsa en del om vad Muellerrapporten resulterade i rättsligt sett (det var en hel del):

https://www.businessinsider.com/who-has-been-charged-in-russia-investigation-mueller-trump-2017-12?r=US&IR=T
Citera
2020-03-01, 14:26
Medlem
Citat:

Biden utförde vad han fått i uppdrag av kongressen (både Republikaner och Demokrater), EU och USAs regering att utföra, dvs att motverka korruption i Ukraina.
Citera
2020-03-02, 10:10
Medlem
Citat:
Biden utförde vad han fått i uppdrag av kongressen (både Republikaner och Demokrater), EU och USAs regering att utföra, dvs att motverka korruption i Ukraina.

Då blir det intressant att se om EU stöttar Biden ifall han blir åtalad i brottsutredningen i Ukraina...
Citera
2020-03-02, 10:15
Medlem
Citat:
Då blir det intressant att se om EU stöttar Biden ifall han blir åtalad i brottsutredningen i Ukraina...
Det kommer aldrig att hända. Är du efterbliven? Like lite som att Hillary Clinton kommer att bli åtalad för pedofili. Hur går det med den undersökningen för resten?

Var inte grunden för hela den här Qundersökningen att sätta dit hela det Demokratiska etablissemanget för pedofili? Har det ändrats nu till att sätta dit Joe Biden för ekonomisk brottslighet? Ja det var ju ett nerköp om något.

Att Q-narrativet inte är lika spännande längre måste ju till och med du känna. Nu är det inte längre frågan om martial law och avrättningar i gryningen utan om skittråkiga utfrågningar i Kongressen om Biden ha ha

Dessa kommer för övrigt aldrig heller att äga rum. Var är den stora revolutionen?
Senast redigerad av Alpoxen 2020-03-02 kl. 10:22.
Citera
2020-03-02, 10:32
Medlem
John Ratcliffe, nominerad till ny DNI i USA av president Trump. Director of National Intelligence, högste ansvarige för 17 myndigheter däribland CIA, FBI och NSA. Ansvarar även för PDB - President's daily brief, daglig sammanställning av uppgifter från underrättelsetjänster till presidenten:

Citat:
@realDonaldTrump, 28 feb.

I am pleased to announce the nomination of @RepRatcliffe (Congressman John Ratcliffe) to be Director of National Intelligence (DNI). Would have completed process earlier, but John wanted to wait until after IG Report was finished. John is an outstanding man of great talent!

Ska se vem Q ansåg skulle passa bra till DNI:

Citat:
Jul 29 2019

https://twitter.com/JohnBrennan/status/1155797879300210688
Thank you for confirming….
Coats BAD
Ratcliffe GOOD
.
Q

Ratcliffe good, med andra ord..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera