2019-07-29, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Saker och ting förändras över tid. Bill Barr valdes in som Justitieminister under våren. Han och John Durham startade en utredning gällande FBI. DNI/Coats var tydligen inte beredd att samarbeta med utredningen. Det uppstod en intressekonflikt, och Coats fick avgå...

https://www.politico.com/story/2019/05/24/barr-dan-coats-intelligence-declassify-1344531

Aha! Så i den fortsatta upprensningen av Deep State räknas alltså att ge Deep State mer makt och sedan avskeda dem?
Som sagt. Ingen Trump = Ingen Coats från början. Så att detta skulle vara en fortsatt upprensning är verkligen att friskriva Trump från misstag och ge oförtjänt cred till ”planen”.
Citera
2019-07-29, 11:23
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Deras roll?
Putin, skor sig själv, skor sina vänner, skor ... Ryssland. I den ordningen.
Och skapa lite oreda annanstans.
Trump? Lurad av Kim, Putins skotork. Sko sig själv, sko sina vänner.
Rensa Träsket i Washington.

Q? var ska jag börja? Vete fn.
Fake news troende, bland annat ryssvänlig sådan.
Exempelvis post 3511 https://qmap.pub/
Har sin egen lilla trollarme.
För att vara så korrupta tycker jag det fungerar väldigt bra. USAs ekonomi växer och fler i arbete än tidigare. Relativt lugnt i världen också till skillnad mot hur det var under Bush och Obama där "War on terror" var högsta prioritet. Isis hade aldrig blivit så stora om inte Obama hade finansierat flera av dessa jihadistiska rebeller. Trump och Ryssland såg till att få ett slut på det.

Är Q ryssvänlig för att han länkar till en RT artikel? Huvudsaken är väl att det som står i artikeln är korrekt.
Citera
2019-07-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
tRump har då verkligen ett rent fantastiskt frikort från sina anhängare. Även när han gör fel så är det rätt och helt enligt plan.

Coats "fel" var att han utifrån analyserna från USAs olika Intel-organisationer sa emot tRumps helt faktabefriade chansningar om Iran, Nordkorea, Ryssland m m.

Illojalt sa Måns. Illvilligt sa Bill. Illa sa Bull.

Planen har ju fungerat förvånansvärt bra hitintills måste man ju säga. Trump gjorde ett felbeslut, det korrigerades. Allt flyter på igen.
Iran, Nordkorea och Ryssland är väl Pompeo's bord? Utrikesminister..
Citera
2019-07-29, 11:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Planen har ju fungerat förvånansvärt bra hitintills måste man ju säga. Trump gjorde ett felbeslut, det korrigerades. Allt flyter på igen.
Iran, Nordkorea och Ryssland är väl Pompeo's bord? Utrikesminister..
Analyser om utlandet och ev hot därifrån görs från Intel.
Citera
2019-07-29, 11:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Som Q har sagt "How do you fill your admin if majority of those 'in politics' are corrupt?"

Man kan inte kan ha en tom position, inte heller plocka in någon från gatan. Att sedan veta exakt vilka personer som kommer bli problem i framtiden lär inte vara så lätt heller.

Kan man inte? Menar du att Trump bryter mot någon lag då, eller? Förra sommaren var 204 av 665 nyckelpositioner inte tillsatta eftersom Trump/Vita huset inte lagt fram förslag på kandidater..
After more than 16 months in office, the Trump administration has yet to fill hundreds of key jobs that require Senate confirmation. The delays are longer than for any of the last six administrations.
As of Monday, the White House had yet to put forward the names of candidates for 204 of the 665 key positions that require Senate confirmation, according to the Partnership for Public Service, a nonpartisan group that advises incoming administrations.
The longest list of empty desks waiting to be filled is at the State Department, where more than 40 top jobs are vacant. Dozens of ambassadors appointed by the Obama administration were fired by Trump on Inauguration Day.
https://www.google.se/amp/s/www.cnbc.com/amp/2018/06/04/after-500-days-dozens-of-white-house-jobs-remain-unfilled.html

On his 500th day in office, President Donald Trump tweeted a list of accomplishments that he said "many believe" is longer than any other president.

One list that remains longer than most of his recent predecessors is the number of White House positions that remain unfilled.
Citera
2019-07-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Kan man inte? Menar du att Trump bryter mot någon lag då, eller? Förra sommaren var 204 av 665 nyckelpositioner inte tillsatta eftersom Trump/Vita huset inte lagt fram förslag på kandidater..
After more than 16 months in office, the Trump administration has yet to fill hundreds of key jobs that require Senate confirmation. The delays are longer than for any of the last six administrations.
As of Monday, the White House had yet to put forward the names of candidates for 204 of the 665 key positions that require Senate confirmation, according to the Partnership for Public Service, a nonpartisan group that advises incoming administrations.
The longest list of empty desks waiting to be filled is at the State Department, where more than 40 top jobs are vacant. Dozens of ambassadors appointed by the Obama administration were fired by Trump on Inauguration Day.
https://www.google.se/amp/s/www.cnbc.com/amp/2018/06/04/after-500-days-dozens-of-white-house-jobs-remain-unfilled.html

On his 500th day in office, President Donald Trump tweeted a list of accomplishments that he said "many believe" is longer than any other president.

One list that remains longer than most of his recent predecessors is the number of White House positions that remain unfilled.
Det var nyheter för mig. Jag trodde man var tvungen att ha en full administration. Men i så fall bekräftar det ju bara att Trump har svårt att fylla administrationen med kompetent personal som inte är korrupt.
Citera
2019-07-29, 12:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var nyheter för mig. Jag trodde man var tvungen att ha en full administration.

Det är det nog ingen president som lyckats med, i alla fall inte från start. Totalt är det uppemot 4000 positioner som ska tillsättas - och till Trumps försvar har han sagt att han inte ens tänker försöka tillsätta alla eftersom han anser (med rätta enligt mig) att det är en jäkla massa onödiga administrativa poster som helt enkelt inte behövs..

Citat:
Men i så fall bekräftar det ju bara att Trump har svårt att fylla administrationen med kompetent personal som inte är korrupt.
Haha, ja vrid och vänd på det du - för oss andra låter det ju bara underligt att tillsätta folk som är ”deep state” (vad det nu är) om man ska motarbeta dem...
Citera
2019-07-29, 12:36
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Återigen undviker du att svara på det jag skriver och jag tror knappast du kommer göra det om jag ber dig en tredje gång. Men det är ingen fara, ingen Q-troende har kunnat bemöta detta tidigare heller.

Att du dessutom kallar meningsmotståndare dryga medan du själv ser dig själv som nyanserad, samtidigt som du pratar om oss skeptiker som ”sär” och att vi kommer med ”utvecklingsstörda invändningar” gör att jag finner det meningslöst att fortsätta diskussionen (eller ja, det blev inte så mycket diskussion då du inte ens svarade på det jag skrev). Men ha en fin fortsatt sommar!

Vad snackar du för skit? Vad är det du inte förstår i mina svar? Du klarar inte ens av att specificera det! Sen klagar du att ingen svarar, inte så jävla konstigt när det enda du räknar som svar är att någon håller med dig till 100%.

Skärp dig.
Citera
2019-07-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Vad snackar du för skit? Vad är det du inte förstår i mina svar? Du klarar inte ens av att specificera det! Sen klagar du att ingen svarar, inte så jävla konstigt när det enda du räknar som svar är att någon håller med dig till 100%.

Skärp dig.

Så du kommer med trams, oförskämdheter och egna motfrågor, men däremot inte svar på det jag undrar, och det är jag som ska skärpa mig? Men okej, tredje chansen då, eftersom du bad så nyanserat och vänligt...

Var HRC detained som Q påstod i sitt andra drop? Eller ljög Q redan där? Om hon var detained som Q påstod, har du något som styrker det? Om hon inte var det, varför ljög Q om att hon var detained?
Svara gärna på detta nu, inget annat. (Ditt ”svar” hittills är har varit att fråga om jag tror HRC kommer arresteras någon gång. Alltså en motfråga och absolut inget svar på det jag frågade dig)

Hur vet du när Q ljuger och när Q talar sanning? Måste du, som övriga svarat hittills, vänta med att det bekräftas på annat håll först? I så fall, är inte Q lite överflödig då eftersom det inte går lita på hen/dem direkt?
Om du tvärtom vet när Q ljuger och när Q talar sanning, hur vet just du det?
Svara på detta nu, inget annat (här har du ”svarat” med en motfråga om jag vet när media ljuger. Alltså inget svar på mina frågor).

Muellers utredning har fått tre dömda. Tycker du, precis som jag, att det är bra när brottslingar åker fast?
Svara på detta nu, inget annat (här har du ”svarat” att du tror att en är oskyldigt dömd. Nästan ett svar på det jag frågat, men bara nästan).

Varför är det så jobbigt när vi skeptiker visar när Q har fel? Vill du inte ha hela bilden av Q? Ingen Q-troende visar ju dessa gånger så då är det väl bra och nyanserat att andra gör det?
Svara på detta nu, inget annat (här har du ”svarat” att de du kallar för mina kamrater är sär och något om efterblivenhet. Dock inget svar på min fråga om du vill ha hela bilden av Q).

Tredje chansen nu alltså. Och för att citera dig. ”Skärp dig” så kanske du kan komma med seriösa svar.

Sen är jag tacksam om du slutar ljuga om mig också (även det ett drag ni Q-troende tycks dela. Fjärde personen av fyra möjliga senaste veckan som gör det). Man behöver absolut inte tycka som jag för att jag ska räkna det som svar. Men om man enbart kommer med motfrågor och svarar på helt andra saker (som du gjort två gånger i rad nu) räknar jag det inte som svar.
Citera
2019-07-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Så du kommer med trams, oförskämdheter och egna motfrågor, men däremot inte svar på det jag undrar, och det är jag som ska skärpa mig? Men okej, tredje chansen då, eftersom du bad så nyanserat och vänligt...

Var HRC detained som Q påstod i sitt andra drop? Eller ljög Q redan där? Om hon var detained som Q påstod, har du något som styrker det? Om hon inte var det, varför ljög Q om att hon var detained?
Svara gärna på detta nu, inget annat. (Ditt ”svar” hittills är har varit att fråga om jag tror HRC kommer arresteras någon gång. Alltså en motfråga och absolut inget svar på det jag frågade dig)

Hur vet du när Q ljuger och när Q talar sanning? Måste du, som övriga svarat hittills, vänta med att det bekräftas på annat håll först? I så fall, är inte Q lite överflödig då eftersom det inte går lita på hen/dem direkt?
Om du tvärtom vet när Q ljuger och när Q talar sanning, hur vet just du det?
Svara på detta nu, inget annat (här har du ”svarat” med en motfråga om jag vet när media ljuger. Alltså inget svar på mina frågor).

Muellers utredning har fått tre dömda. Tycker du, precis som jag, att det är bra när brottslingar åker fast?
Svara på detta nu, inget annat (här har du ”svarat” att du tror att en är oskyldigt dömd. Nästan ett svar på det jag frågat, men bara nästan).

Varför är det så jobbigt när vi skeptiker visar när Q har fel? Vill du inte ha hela bilden av Q? Ingen Q-troende visar ju dessa gånger så då är det väl bra och nyanserat att andra gör det?
Svara på detta nu, inget annat (här har du ”svarat” att de du kallar för mina kamrater är sär och något om efterblivenhet. Dock inget svar på min fråga om du vill ha hela bilden av Q).

Tredje chansen nu alltså. Och för att citera dig. ”Skärp dig” så kanske du kan komma med seriösa svar.

Sen är jag tacksam om du slutar ljuga om mig också (även det ett drag ni Q-troende tycks dela. Fjärde personen av fyra möjliga senaste veckan som gör det). Man behöver absolut inte tycka som jag för att jag ska räkna det som svar. Men om man enbart kommer med motfrågor och svarar på helt andra saker (som du gjort två gånger i rad nu) räknar jag det inte som svar.
HRC kanske blev intagen på förhör och sedan släppt. Tror du det är något hon själv skulle vilja prata om? Finns det några bevis för att hon inte blev intagen?

I samma Q drop nämns även Huma Abedin och Anthony Weiner. Det ryktas ju om att polisen hittade en snuff film på Weiners laptop där Hillary Clinton och Huma skär ansiktet av en flicka och våldtar henne och sedan mördar henne. Kanske var det detta som HRC blev intagen på förhör om?

Några rader från Q drop #2
"HRC detained, not arrested (yet).
Where is Huma? Follow Huma.
This has nothing to do w/ Russia (yet).
Where is AW being held? Why?"
Citera
2019-07-29, 14:52
Medlem
Citat:
HRC kanske blev intagen på förhör och sedan släppt. Tror du det är något hon själv skulle vilja prata om? Finns det några bevis för att hon inte blev intagen?

I samma Q drop nämns även Huma Abedin och Anthony Weiner. Det ryktas ju om att polisen hittade en snuff film på Weiners laptop där Hillary Clinton och Huma skär ansiktet av en flicka och våldtar henne och sedan mördar henne. Kanske var det detta som HRC blev intagen på förhör om?

Några rader från Q drop #2
"HRC detained, not arrested (yet).
Where is Huma? Follow Huma.
This has nothing to do w/ Russia (yet).
Where is AW being held? Why?"

Fast nu brukar det ju vara så att om man påstår något så bör man väl kunna backa upp det också? Ja alltså med mer än att andra ska motbevisa det man påstått men inte själv kunnat visa stämmer. Det är liksom superenkelt för mig att påstå saker, inte backa upp dem och sen kräva av andra att de ska motbevisa mig.

Hur skulle ens ett bevis för att hon inte blev intagen se ut? Att någon filmat henne 24/7 och där visa att hon inte blev intagen? Fast då hade det ju kunnat vara någon som var utklädd och att den riktiga HRC faktiskt visst det blev intagen!!

Annars kan ju jag påstå att det är Trump som skär ansiktet av barn medan Q tittar på och fnissar. Men jag tänker inte backa upp det. Däremot ska du försöka bevisa att det aldrig har hänt. Omöjligt, eller hur?

Nej, påstår man något har man självklart bevisbördan på sig också.
Senast redigerad av DanielDO 2019-07-29 kl. 14:55.
Citera
2019-07-29, 16:05
Medlem
Citat:
A self-described “matchmaker” to Russian oligarchs is running away from his connections to convicted sex offender Jeffrey Epstein.

Peter Listerman has been linked for years to Epstein, who was arrested on sex trafficking charges earlier this month, and the Russian businessman was defensive about his ties to the disgraced financier, reported The Daily Beast.

Citat:
“I invented myths and fairy tales to entertain people,” Listerman told The Daily Beast, but ignored questions about allegedly trafficking teen models and then blocked the reporter on social media.

The New York Post’s gossipy Page Six website had reported in 2016 that Epstein imported his “playmates” from Russia, instead of sending assistants to look for teenage girls at local high schools.
https://www.rawstory.com/2019/07/scandalous-russian-matchmaker-runs-away-from-questions-about-his-ties-to-jeffrey-epstein/

Miss Universe 2013, the 62nd Miss Universe pageant, was held on 9 November 2013 at the Crocus City Hall, Krasnogorsk, a suburb of Moscow, Russia. Olivia Culpo of the United States crowned her successor Gabriela Isler of Venezuela at the end of the event.

Vet inte vem den här Listerman är, men det klarnar kanske med tiden. Intressant är att det finns kopplingar till Ryssland. Ryssland och unga kvinnor. Det går ju inte att glömma, om man hört det, hur Trump skröt över hur han gick in till nakna flickor och unga kvinnor för att han ägde tävlingen för att titta på dem.

Vill dock inte säga att jag tror att Trump våldtagit barn, men det finns ju anklagelser från vuxna men det är inte säkert att det är sant heller. Men frånsett det så har jag svårt att tro att gubbar som beter sig så här inte har begått brott mot barn och vuxna. Men för varje som absolut vill peka ut så bör det ju finnas mer än vad vi har att gå på hittills. Men det finns mycket i den här grytan och jag hoppas att rättsväsendet i USA håller även om Trump nu är upptaget med vårat. Det kan ju vara ett sätt att rikta om uppmärksamheten också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in