2019-07-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Bra! Om du kan ryska så kan du väl enkelt länka och publicera dessa uppgifter då.
Men om du kan ryska så tror du nog å andra sidan inte på att allt som står i offentliga ryska register är hela sanningen.. Oavsett om palatsen och yachterna etc står som Putins egendom eller om det "bara" är hans att fritt nyttja är det extremt med alla mått mätt jämfört med vad andra statsöverhuvuden (oljeländer exkluderat) har tillgång till..

Min ryska är tyvärr inte så bra. När det gäller register så fungerar det som i väst men lite svårt, egentligen omöjligt är att Putin har fast egendom och aktier för 200 miljarder i Ryssland som inte syns.

Jag vet inte vad du menar men exv. Vinterpalatset är öppet för allmänheten även om det finns en privat våning som allmänheten inte har tillträde till. Villor i väst där Putin har vistats exv i en villa Zagaleta där han varit observerad två gånger ligger knappast i nivå med vad statsöverhuvud har i väst.

Och om det är så att han tillåts av den "estate" han förvaltar att vistas på palats eller yatcher, vad har det att göra med offentlig egendom i Ryssland att göra?

Citat:
På vilket sätt är det en "propagandalänk" och vilken av länkarna är det du talar om?

Om Navalnys blog inte är propaganda så skall jag äta upp min hatt. Visst är det propaganda.

Sen om det är fakta så uppmuntrar jag det ryska rättsväsendet att undersöka det.
Building oil pipelines also involve embezzlement and backhanders worth billions of roubles. [Source: A. Navalny’s blog entry Embezzlement à la Transneft,

Citat:
Det finns mycket skoj på internet...
Det finns det säkert men om Putin kontrollerar 200 miljarder som förvaltare så finns den förmögenheten i väst och är privatägd.

Du kan gärna jämföra Rysslands statschef med Sveriges statschef. Sveriges statschef med familj äger inte slotten de bor i utan disponerar dem av Statens fastighetsförvaltning. Likaledes så äger inte Rysslands statschef de palats som han disponerar vare sig de är statsägda eller privatägda.

Vem är egentligen ägare till de fastigheter Statens fastighetsverk förvaltar?
Senast redigerad av Utredaren 2019-07-28 kl. 20:33.
Citera
2019-07-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Här ballar min skalle ut på ett ungefär, att denna fråga ens ska behöva ställas?

För att undvika förvirring, det bästa arbetsdefinitionen jag har är följande:

Finns det några tvivel kring att Putin har utnyttjat offentlig makt för privat vinning?

Han har säkert sett till att han har vad han behöver, dock med Rysslands bästa som sitt mål och huvudsakliga uppgift. Vilket man inte kan säga om svenska politiker.

Finns det några tvivel kring att Carl Bildt har utnyttjat offentlig makt för privat vinning?

Putin städar iallafall upp. I Sverige har det bara blivit värre.
Citera
2019-07-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Jag lade bara ihop svaret från Utredaren tillsammans med vad jag brukar se bland memes och kommentarer från Trump och Putin-haters på twitter. Men du kan väl ge en egen beskrivning om hur du uppfattar Putins och Trumps roll i världen.

Donald Trump har hittills inte gjort mig besviken iallafall. Trots motvind i form av hatpropaganda från massmedia, kändisar och komiker så har Trump bara fortsatt briljera.
Deras roll?
Putin, skor sig själv, skor sina vänner, skor ... Ryssland. I den ordningen.
Och skapa lite oreda annanstans.
Trump? Lurad av Kim, Putins skotork. Sko sig själv, sko sina vänner.
Rensa Träsket i Washington.

Q? var ska jag börja? Vete fn.
Fake news troende, bland annat ryssvänlig sådan.
Exempelvis post 3511 https://qmap.pub/
Har sin egen lilla trollarme.
Citera
2019-07-29, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jag skulle inte säga att alla som blev åtalade och fällda är brottslingar, exempelvis Papa D.

Vad var det som var obegripligt med mitt svar?

Det jag illustrerade med mina retoriska motfrågor var att det inte är någon skillnad på hur man bedömer Q och hur man bedömer andra politiska entiteter. Man tar det som skrivs och ser om det låter rimligt och passar in med information som man får från annat håll.

För det är i 99 fall av 100 helt utvecklingsstörda invändningar och framförallt helt galna analyser över vad de har för implikationer.

Återigen undviker du att svara på det jag skriver och jag tror knappast du kommer göra det om jag ber dig en tredje gång. Men det är ingen fara, ingen Q-troende har kunnat bemöta detta tidigare heller.

Att du dessutom kallar meningsmotståndare dryga medan du själv ser dig själv som nyanserad, samtidigt som du pratar om oss skeptiker som ”sär” och att vi kommer med ”utvecklingsstörda invändningar” gör att jag finner det meningslöst att fortsätta diskussionen (eller ja, det blev inte så mycket diskussion då du inte ens svarade på det jag skrev). Men ha en fin fortsatt sommar!
Citera
2019-07-29, 10:07
Medlem
Q post #3528, #3529

Citat:
Jul 28 2019

https://twitter.com/nytpolitics/status/1155549637790654465
DRAIN THE SWAMP!
Q

Jadå, upprensningen i 'Swampen', DC fortskrider enl. plan. Rätt personer sätts på rätt plats..

Citat:
Jul 28 2019

https://www.washingtonexaminer.com/news/john-ratcliffe-ag-william-barr-will-deliver-justice-to-any-obama-officials-who-committed-crimes

While Congress is away….
The month of AUGUST is traditionally a really HOT month.
Nature is unpredictable.
Q

John Radcliffe, nominerad till ny DNI/'Director of National Intelligence'. Deep state aktör Dan Coats fick gå.
Citera
2019-07-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Q post #3528, #3529

Jadå, upprensningen i 'Swampen', DC fortskrider enl. plan. Rätt personer sätts på rätt plats..

John Radcliffe, nominerad till ny DNI/'Director of National Intelligence'. Deep state aktör Dan Coats fick gå.

Fast nu var det ju Trump som satte Coats på den platsen från början. Visste han inte om att Coats var Deep State när han nominerade Coats till nationell underrättelsechef?
Citera
2019-07-29, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Fast nu var det ju Trump som satte Coats på den platsen från början. Visste han inte om att Coats var Deep State när han nominerade Coats till nationell underrättelsechef?

Fast även Trump kan ju ta fel beslut ibland. När han insåg att Coats ville blockera dokument som Bill Barr ville häva sekretessen på gällande Barr/Durham's utredning. Då var det dags för Coats att gå...
Citera
2019-07-29, 10:39
Medlem
Citat:
Fast även Trump kan ju ta fel beslut ibland. När han insåg att Coats ville blockera dokument som Bill Barr ville häva sekretessen på gällande Barr/Durham's utredning. Då var det dags för Coats att gå...

Så man kan säga att det alltså inte alls rör sig om någon fortsatt utrensning eftersom Coats var Trumps gubbe från början. Ingen Trump = Ingen Coats överhuvudtaget. En tillsatt ”Deep State” från Trump. En ”Deep State” utrensad. 1-1 kan man säga.
Citera
2019-07-29, 11:02
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Så man kan säga att det alltså inte alls rör sig om någon fortsatt utrensning eftersom Coats var Trumps gubbe från början. Ingen Trump = Ingen Coats överhuvudtaget. En tillsatt ”Deep State” från Trump. En ”Deep State” utrensad. 1-1 kan man säga.
Som Q har sagt "How do you fill your admin if majority of those 'in politics' are corrupt?"

Man kan inte kan ha en tom position, inte heller plocka in någon från gatan. Att sedan veta exakt vilka personer som kommer bli problem i framtiden lär inte vara så lätt heller.
Citera
2019-07-29, 11:05
Medlem
Citat:

Saker och ting förändras över tid. Bill Barr valdes in som Justitieminister under våren. Han och John Durham startade en utredning gällande FBI. DNI/Coats var tydligen inte beredd att samarbeta med utredningen. Det uppstod en intressekonflikt, och Coats fick avgå...

https://www.politico.com/story/2019/05/24/barr-dan-coats-intelligence-declassify-1344531

Citat:
Intel chief warns Barr could imperil national security by declassifying documents
Senast redigerad av Q-follower 2019-07-29 kl. 11:09.
Citera
2019-07-29, 11:08
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
tRump har då verkligen ett rent fantastiskt frikort från sina anhängare. Även när han gör fel så är det rätt och helt enligt plan.

Coats "fel" var att han utifrån analyserna från USAs olika Intel-organisationer sa emot tRumps helt faktabefriade chansningar om Iran, Nordkorea, Ryssland m m.

Illojalt sa Måns. Illvilligt sa Bill. Illa sa Bull.
Citera
2019-07-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Som Q har sagt "How do you fill your admin if majority of those 'in politics' are corrupt?"

Man kan inte kan ha en tom position, inte heller plocka in någon från gatan. Att sedan veta exakt vilka personer som kommer bli problem i framtiden lär inte vara så lätt heller.

Ytterligare en helgardering alltså i stil med att Q måste ljuga ibland och ingen vet när Q talar sanning och när Q ljuger. Ok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in