Citat:
Bra! Om du kan ryska så kan du väl enkelt länka och publicera dessa uppgifter då.
Men om du kan ryska så tror du nog å andra sidan inte på att allt som står i offentliga ryska register är hela sanningen.. Oavsett om palatsen och yachterna etc står som Putins egendom eller om det "bara" är hans att fritt nyttja är det extremt med alla mått mätt jämfört med vad andra statsöverhuvuden (oljeländer exkluderat) har tillgång till..
Men om du kan ryska så tror du nog å andra sidan inte på att allt som står i offentliga ryska register är hela sanningen.. Oavsett om palatsen och yachterna etc står som Putins egendom eller om det "bara" är hans att fritt nyttja är det extremt med alla mått mätt jämfört med vad andra statsöverhuvuden (oljeländer exkluderat) har tillgång till..
Min ryska är tyvärr inte så bra. När det gäller register så fungerar det som i väst men lite svårt, egentligen omöjligt är att Putin har fast egendom och aktier för 200 miljarder i Ryssland som inte syns.
Jag vet inte vad du menar men exv. Vinterpalatset är öppet för allmänheten även om det finns en privat våning som allmänheten inte har tillträde till. Villor i väst där Putin har vistats exv i en villa Zagaleta där han varit observerad två gånger ligger knappast i nivå med vad statsöverhuvud har i väst.
Och om det är så att han tillåts av den "estate" han förvaltar att vistas på palats eller yatcher, vad har det att göra med offentlig egendom i Ryssland att göra?
Citat:
På vilket sätt är det en "propagandalänk" och vilken av länkarna är det du talar om?
Om Navalnys blog inte är propaganda så skall jag äta upp min hatt. Visst är det propaganda.
Sen om det är fakta så uppmuntrar jag det ryska rättsväsendet att undersöka det.
Building oil pipelines also involve embezzlement and backhanders worth billions of roubles. [Source: A. Navalny’s blog entry Embezzlement à la Transneft,
Citat:
Det finns det säkert men om Putin kontrollerar 200 miljarder som förvaltare så finns den förmögenheten i väst och är privatägd.
Det finns mycket skoj på internet...
Du kan gärna jämföra Rysslands statschef med Sveriges statschef. Sveriges statschef med familj äger inte slotten de bor i utan disponerar dem av Statens fastighetsförvaltning. Likaledes så äger inte Rysslands statschef de palats som han disponerar vare sig de är statsägda eller privatägda.
Vem är egentligen ägare till de fastigheter Statens fastighetsverk förvaltar?
Senast redigerad av Utredaren 2019-07-28 kl. 20:33.
Senast redigerad av Utredaren 2019-07-28 kl. 20:33.