Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Åtalet gäller endast Epstein och ingenstans skrivs att någon annan skulle haft sex med flickorna. Uttrycket sexring nämns inte heller i åtalet.
Artikeln du länkar inleds dock med orden: How will we learn who else was involved in Epstein's alleged sex trafficking ring? vilket ju antyder att även artikelförfattaren anser att det krävs fler förövare för en sexring..
Med det sagt kan jag dock ändå hålla med dig om att man kan kalla det en sexring eftersom Epstein både hade medhjälpare och även fick sina offer att rekrytera ännu fler offer.
Att det framöver kommer komma fler åtal och mer smuts i den här härvan är väl närmast uppenbart dessutom.. men vad det blir, vilka som varit inblandade och om det bara handlat om massage eller om även det gått till rena övergrepp återstår förstås att se.
Av någon anledning, jag förstår inte vilken, vill du begränsa omfattningen av, skall vi kalla det för, aktörer i detta fall.
Det är riktigt att det i åtalet endast nämns Jeffrey Epstein som ”defendant" men det nämns också medhjälpare som ”Employee-1-3" (Anställda 1-3) och att offer skulle ha fungerat som ”rekryterare".
Det är ganska normalt av processekonomiska skäl att åtala ”huvudmannen" först. Fälls han faller ju samtliga i organisationen under honom. Åtalet tar, som jag tidigare skrivit, inte på sikte på övergreppen i sig utan på ”the plea deal" som av Epstein försvarare hävdar gäller globalt, dvs hela jordklotet.
Att åklagaren samvetsgrant tillvaratar de drabbade flickornas, nu unga kvinnors, rätt förväntar jag mig och i åklagarteamet finns också en ”Human Trafficking Co-Coordinator” Abigail Kurland. Det är hennes uppgift att ”processa" sexövergreppen.
This case is being handled by the Office’s Public Corruption Unit. Assistant U.S. Attorneys Alex Rossmiller, Alison Moe, and Maurene Comey are in charge of the prosecution, with assistance from the Office’s Human Trafficking Co-Coordinator, Abigail Kurland.
The charges contained in the Indictment are merely accusations. The defendant is presumed innocent unless and until proven guilty.
Du har fel i att artikelförfattaren, som för övrigt har varit Assistant Attorney General i Southern Distrikt of New York, anser att det krävs ytterligare förövare för att kalla det sexring.
Det är redan en sexring med ett flertal offer.
Till yttermera visso har han också varit Director of the New Jersey Criminal Justice som hanterar sådana ärenden, fast då i New Jersey. Det är alltså inte vem som helst .
Han säger uttryckligen i intervjun att Jeffrey Epsteins verksamhet ”
was" a sex trafficking ring.
It's clear that Epstein did not act alone. The Southern District alleges that at least three other unnamed people -- identified in the indictment as "Employees 1, 2, and 3" -- helped Epstein run his multi-state sex trafficking ring
Låt oss vara överens om detta och se vart åtalet leder oss.
Åtalad: Jeffrey Epstein
Medhjälpare:
- Anställda 1-3
- Offer tillika rekryterare (ett ospecificerad antal)
Offer: Dussintals
Det är åtalats omfattning men i centrum för detta står ”The Plea Deal" som ifrågasätts som olagligt. Skulle så förklaras vara fallet av domare kommer ansvar att utkrävas av de inblandade där Alexander Acosta är en stark kandidat för att bli åtalad.
Det öppnar också för en rad åtal i Florida och om de där anställda ordnat med flickor också på Jeffrey Epsteins ö på U.S. Virgin Islands så utvidgas åtalet mot Jeffrey Epstein, fortfarande med honom som åtalad, att omfatta även det.
Ser du åklagarens strategi för att komma åt verksamheten i Karibien?
I övrigt så förstår jag inte fullt ut åklagarnas strategi, men i förlängningen borde brott i New York och kanske Washington komma i fråga. Annars vore det ”much ado about nothing"
Min kunskap och erfarenhet ligger mer på handelsrätt och internationella affärer och det enda jag finner intressant i massmediarapporteringen är Jeffrey Epsteins anknytning till ett bolag som heter Liquid Funding Ltd, Bermuda som i sin tur är ”medlem” i ett bolag som heter Liquid Funding LLC där insynen är obefintlig och som kan ha mycket intressanta andra medlemmar.
Bermuda är brittiskt territorium så dit når inte SDNY jurisdiktion.
Det är intressant då J.P. Morgan år 2004 redovisar säkerheter (MTN och FRN) för 50MUSD i Liquid Funding Ltd, Bermuda.
Vilka affärer hade J. P. Morgan ihop med Jeffrey Epstein et al. för dom beloppen?
Till vad användes 50 MUSD?