2024-09-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Jäpp, gotet är mest troligt ett troll, eller en riktig pappskalle. Han menar att Dan, Magnus och Björn är rika för att de äger saker som i stort sett alla äger eller har råd med. Jag tror inte att de tjänar särskilt mycket på Svegot. Det kan tänkas att de har pengar sparade sen tidigare, från deras förra arbeten och domänsvindleri.
Nu minns jag inte hur mycket lön de tar ut även om jag har sett siffror på det och det var en rätt så schysst lön med tanke på hur lite de jobbar kontra vanliga svenssons med 9 till 5 jobb men det var inga astronomiska summor men helt klart schysst med deg dock så är de INTE superrika men ändå pengar de kan leva bra på.

Detta gällde dock Dan och Magnus. Andra ska jobba antingen gratis eller för betydligt mindre deg annars så åker man ut och ersätts.

Husdrängen Josef lär tex knappt ha fått en spänn i lön och när Björn kräver ut innestående lön för nedlagt arbete så blir det problematiskt för de här herrarna och konflikt uppstår och ja nu är inte Björn kvar heller i DFS och ingen stor fan av varken Dan eller Magnus heller utan har hittat tillbaka till Jonas av alla människor med tanke på vad som hände där som också är en mycket skarp kritiker av de här herrarna och deras lilla "projekt"

Det skulle vara intressant att veta vad Hjalle tjänar men det lär inte vara i nivå med Dan och Magnus om jag får gissa lite och den dagen han kräver påökt så lär han gå upp i rök också.
Citera
2024-09-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lettland
Någon påstod att de var förmågan för att de köpt fastighet, de har väl köpt fastighet i området kring Älgarås.
Att köpa fastighet där är inte direkt dyrt.
Jag tror ingen blir förmögen på att vara nazist i Sverige, är högst troligt bättre betalt att ha ett vanligt jobb.
Dan och Magnus har tyvärr kommit på den perfekta affärsmodellen på hur man blåser godtrogna nationalister på stora summor och plockar ut hyfsat med lön ur föreningen och tjänar i nivå med eller bättre än en vanlig medelsvensson på betydligt mindre nedlagd arbetstid. Tillräckligt med stålar för att leva ett bra liv alltså.

Dock så upprepar jag det återigen de är inte superrika även om Dan kan sitta på mer deg då han är en jävel på att hitta på sätt att tjäna pengar på tex investera i saker som ger avkastning osv dvs lite näsa för affärer.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-09-27 kl. 14:12.
Citera
2024-09-27, 15:29
Medlem
gotets avatar
Jag har forskat vidare kring Björn Björkqvists numera brustna ekonomi. Längre bak i tråden har det nämnts att Magnus Söderman och Dan Eriksson är skyldig honom pengar. Kan det vara så att dessa två män även har konfiskerat delar av Björn Björkqvists tillgångar och resurser? En gammal post vill hävda att Jalle Horn fick "ärva" Björn Björkqvists del av DFS och att detta då satte honom på bar backe. Finns det en uppenbar fientlighet mellan Björn Björkqvist och Jalle Horn? Jag kan tänka mig att så är fallet om Jalle Horn fick ta över Björn Björkqvists alla tillgångar i DFS.

Är Björn Björkqvist dålig på privatekonomi? Tänkte att han kanske har kört på hårt med utgifter och levt över sina tillgångar sedan han förlorade sin inkomst från DFS. Björn Björkqvist kan ha haft svårt att anpassa sig till en mindre inkomst och därför nästan blivit pank.

Finns det någon som vet mer?
Citera
2024-09-27, 15:34
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nu minns jag inte hur mycket lön de tar ut även om jag har sett siffror på det och det var en rätt så schysst lön med tanke på hur lite de jobbar kontra vanliga svenssons med 9 till 5 jobb men det var inga astronomiska summor men helt klart schysst med deg dock så är de INTE superrika men ändå pengar de kan leva bra på.

Detta gällde dock Dan och Magnus. Andra ska jobba antingen gratis eller för betydligt mindre deg annars så åker man ut och ersätts.

Husdrängen Josef lär tex knappt ha fått en spänn i lön och när Björn kräver ut innestående lön för nedlagt arbete så blir det problematiskt för de här herrarna och konflikt uppstår och ja nu är inte Björn kvar heller i DFS och ingen stor fan av varken Dan eller Magnus heller utan har hittat tillbaka till Jonas av alla människor med tanke på vad som hände där som också är en mycket skarp kritiker av de här herrarna och deras lilla "projekt"

Det skulle vara intressant att veta vad Hjalle tjänar men det lär inte vara i nivå med Dan och Magnus om jag får gissa lite och den dagen han kräver påökt så lär han gå upp i rök också.

Jag vill också veta vad Jalle Horn tjänar. Har du hört något om att Jalle Horn fick ta över Björn Björkqvists del av DFS?

Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Dan och Magnus har tyvärr kommit på den perfekta affärsmodellen på hur man blåser godtrogna nationalister på stora summor och plockar ut hyfsat med lön ur föreningen och tjänar i nivå med eller bättre än en vanlig medelsvensson på betydligt mindre nedlagd arbetstid. Tillräckligt med stålar för att leva ett bra liv alltså.

Dock så upprepar jag det återigen de är inte superrika även om Dan kan sitta på mer deg då han är en jävel på att hitta på sätt att tjäna pengar på tex investera i saker som ger avkastning osv dvs lite näsa för affärer.

Har du någon insikt i Björn Björkqvists kunskaper i privatekonomi? Eftersom han nu verkar utblottad och pank, vad tror du det beror på?
Citera
2024-09-27, 16:22
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotet
JÄr Björn Björkqvist dålig på privatekonomi? Tänkte att han kanske har kört på hårt med utgifter och levt över sina tillgångar sedan han förlorade sin inkomst från DFS. Björn Björkqvist kan ha haft svårt att anpassa sig till en mindre inkomst och därför nästan blivit pank.

Finns det någon som vet mer?

Björn Björkqvist har väl varvat arbetslöshet med dåligt betalda knegarjobb hela livet. Inget man blir rik på direkt. Tror han jobbade som flyttgubbe innan han lurades att flytta till Älgarås.

Och hans boksamling är troligen inte värd så jättemycket. Färre och färre läser böcker idag och efterfrågan på gamla nationalistböcker är säkert ännu mindre. Dessutom en kundkrets som normalt inte badar i pengar heller.
Citera
2024-09-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballOnSticks
Björn Björkqvist har väl varvat arbetslöshet med dåligt betalda knegarjobb hela livet. Inget man blir rik på direkt. Tror han jobbade som flyttgubbe innan han lurades att flytta till Älgarås.

Och hans boksamling är troligen inte värd så jättemycket. Färre och färre läser böcker idag och efterfrågan på gamla nationalistböcker är säkert ännu mindre. Dessutom en kundkrets som normalt inte badar i pengar heller.
Ja det är väl min bild av Björn också dvs ingen rik person öht och sådant han pysslade med under den tiden vi var bekanta.

Tror tom han var sopgubbe ett tag förohyggligt länge sedan och vissa jobb har typ varit praktikjobb också för atr kunna få bidrag eller hur det nu funkade dvs inga riktiga jobb.

Han har aldrig haft det gott ställt ekonomiskt på något sätt snarare tvärtom.

Troligtvis en av de mer kända nationalisterna i det här landet som har haft det tuffast ekonomiskt och som jag påpekade han har en schysst boksamling för att han älskar att läsa men enbart få titlar som är värda någonting dvs böcker som är svåra att komma åt.

Jag har också en schysst boksamling men inte fasen är jag rik och jag tror inte att jag skulle få så mycket för mina begagnade böcker om jag sålde dem, undantaget ett par titlar som är mer eller mindre omöjliga att få tag på idag samt kanske något antikvariskt exemplar.

Hade Björn valt en annan väg än NS vägen och satsat på något akademiskt så hade han dock Troligtvis varit hyfsat framgångsrik då han lätt lägger saker på minnet och läser ohyggligt mycket om allt möjligt.

En otroligt kul person att diskutera politik, religion, filosofi, historia och liknande med.
Citera
2024-09-28, 09:12
Medlem
-Hengpung-s avatar
Björn har delvis sitt eget beteende och mående å skylla för att han inte längre är med i DFS. Även om Dan och Magnus är oärliga typer och fifflar med pengar och tillgångar likt Gustav Kasselstrand så är det mycket de flesta inte vet om Björn och som aldrig kommit fram här i tråden. Björn är inte oskyldig om man säger så.

Utav respekt för Björn så tänker inte jag avslöja något och det tycker inte jag heller att någon annan ska göra som vet. Förutom det att jag vill säga till Björn: Skärp till dig för i helvete!. Innan det händer något riktigt tråkigt. Vi är många som uppskattar dig. Hitta ett bättre sällskap där du får vara intellektuellt oberoende och ha ett vanligt jobb vid sidan av. Flytta ifrån Älgarås också. Kanske till Göteborg eller till Stockholm där du har vänner. Må bra igen.
Senast redigerad av -Hengpung- 2024-09-28 kl. 09:22.
Citera
2024-09-28, 12:13
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Björn har delvis sitt eget beteende och mående å skylla för att han inte längre är med i DFS. Även om Dan och Magnus är oärliga typer och fifflar med pengar och tillgångar likt Gustav Kasselstrand så är det mycket de flesta inte vet om Björn och som aldrig kommit fram här i tråden. Björn är inte oskyldig om man säger så.

Utav respekt för Björn så tänker inte jag avslöja något och det tycker inte jag heller att någon annan ska göra som vet. Förutom det att jag vill säga till Björn: Skärp till dig för i helvete!. Innan det händer något riktigt tråkigt. Vi är många som uppskattar dig. Hitta ett bättre sällskap där du får vara intellektuellt oberoende och ha ett vanligt jobb vid sidan av. Flytta ifrån Älgarås också. Kanske till Göteborg eller till Stockholm där du har vänner. Må bra igen.

Detta var oväntat och förvånande. Om det du påstår är sant alltså. Jag respekterar att du inte vill gå in på detaljer men det skulle vara oerhört intressant att få känna till denna "sanning".

Det är något som inte stämmer med Björn Björkqvists "havererande" ekonomi. Han äger exempelvis TVÅ bilar. Två Volvos närmare bestämt. En S60 årsmodell 2010 och en V50 årsmodell 2005. Hur kan det komma sig att Björn Björkqvist fortfarande glider runt och rattar två bilar när han å andra sidan måste sälja av böcker från sitt privata bibliotek för att kunna överleva? Det är extremt motsägelsefullt. Varför inte sälja ena bilen åtminstone?

Björn Björkqvist bor även i en stor privat villa som han själv äger. Vi kan även förutsätta att han har mycket tillgångar kvar som han berättat om i diverse podcasts. Som hans svindyra kastyxor för 4000 respektive 3300kr styck. Om Björn Björkqvist skulle sälja endast EN av dessa yxor skulle han kunna äta i en hel månad eller mer. De skulle dessutom vara betydligt lättare att åter köpa än hans sällsynta böcker. Som sagt, det är något som inte stämmer angående Björn Björkqvists ekonomiska kris.
Citera
2024-09-28, 14:51
Medlem
gotets avatar
Det finns två infallsvinklar som motsäger varandra angående Björn Björkqvists mentala hälsa.

1. Björn Björkqvist har varit en härdad och hårt aktiv nationalist sedan barnsben. Det är nog inte många som skulle klara av de prövningar det ställer på ens psyke i dagens Sverige. Vi har sett honom som framgångsrik inom olika sfärer av nationalismen. Och hans största framgångar röntes under hans tid i DFS. Björn Björkqvist har aldrig levt under ett större välstånd än under dessa år.

2. Björn Björkqvist har uppvisat ett bisarrt beteende under de senaste månaderna där han stalkat och smugit runt svenskarnas hus på en veckovis basis. Han har bankat på dörrarna, spejat in genom fönstren och ropat utanför huset. Jag har även information om hur Björn Björkqvist varit väldigt berusad ensam i sitt hus där i Älgarås. Han skall ha raglat runt mellan rummen själv. Det ovanstående tyder på en psykiskt sjuk människa som har tappat balansen och verklighetsuppfattningen.

Kan dessa två faktorer verkligen samexistera? Nej är svaret om ni frågar mig. Björn Björkqvist verkar ha bränt det mesta av sina tillgångar och just nu kan han vara i full färd med att tömma sina spritförråd. Björn Björkqvists obehagliga uppträdande runt svenskarnas hus låter som en psykopat som spårat ur. Kan Dan Eriksson, Magnus Söderman och Jalle Horn verkligen vara skyldig honom något?
Citera
2024-09-28, 14:52
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Detta var oväntat och förvånande. Om det du påstår är sant alltså. Jag respekterar att du inte vill gå in på detaljer men det skulle vara oerhört intressant att få känna till denna "sanning".

Det är något som inte stämmer med Björn Björkqvists "havererande" ekonomi. Han äger exempelvis TVÅ bilar. Två Volvos närmare bestämt. En S60 årsmodell 2010 och en V50 årsmodell 2005. Hur kan det komma sig att Björn Björkqvist fortfarande glider runt och rattar två bilar när han å andra sidan måste sälja av böcker från sitt privata bibliotek för att kunna överleva? Det är extremt motsägelsefullt. Varför inte sälja ena bilen åtminstone?

Björn Björkqvist bor även i en stor privat villa som han själv äger. Vi kan även förutsätta att han har mycket tillgångar kvar som han berättat om i diverse podcasts. Som hans svindyra kastyxor för 4000 respektive 3300kr styck. Om Björn Björkqvist skulle sälja endast EN av dessa yxor skulle han kunna äta i en hel månad eller mer. De skulle dessutom vara betydligt lättare att åter köpa än hans sällsynta böcker. Som sagt, det är något som inte stämmer angående Björn Björkqvists ekonomiska kris.

Den äldre Volvon är avställd. Det är förmodligen en skrothög som är osäljbar.
Vet du om han har lån på huset och den bil som fortfarande är i trafik?
Ingen stor sak att äga ett hus i obygden Älgarås. Kostar bara några hundratusen.
Finns det någon marknad för kastyxor? Jag tror du överdriver värdet.
Citera
2024-09-28, 16:32
Medlem
gotets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Den äldre Volvon är avställd. Det är förmodligen en skrothög som är osäljbar.
Vet du om han har lån på huset och den bil som fortfarande är i trafik?
Ingen stor sak att äga ett hus i obygden Älgarås. Kostar bara några hundratusen.
Finns det någon marknad för kastyxor? Jag tror du överdriver värdet.

Jag vet i nuläget inget om Björn Björkqvists eventuella lån men forskar vidare i detta. Har han lån försämrar det naturligtvis hans ekonomi avsevärt. Kanske whiskeyyango84 vet något. På Ratsit löneranking hamnar Björn Björkqvist på plats 111 av 253 vilket betyder att han har en medelinkomst för sitt område. Säkerligen rejält urvattnad sedan hans tid med DFS.

Kastyxorna Björn Björkqvist äger var en från Gränsfors som bara säljer en modell. Nämligen denna: https://www.gransforsbruk.com/produkt/gransfors-dubbeleggad-yxa/

Och den här modellen från Hultafors: https://www.outdoorexperten.se/sv/articles/1.993.53701/hultafors-wetterhall-kastyxa?utm_campaign=&utm_content=&utm_source=goog le&utm_medium=cpc&utm_term=&gad_source=1&gclid=Cjw KCAjw0t63BhAUEiwA5xP54WJ6uzPScry3-mmheMav6Up_zBaBq6sgZ5jfBWSnSLCAtHWPvsTriRoC6pMQAvD _BwE

Den kostar 4000 riksdaler respektive 3594kr rakt av. Ingen med en dålig inkomst köper sådana dyra kastyxor enligt mig. Björn Björkqvist införskaffade nog dessa under sina "glansdagar" med DFS när han fick gott om stålar. Nu verkar det däremot vara slut på sötebrödsdagarna och Björn Björkqvist verkar inte bara ha förlorat sin ekonomi utan även sitt förstånd. Om man får tro på informationen från -Hengpung- i alla fall.
Citera
2024-09-28, 18:27
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Jag har även information om hur Björn Björkqvist varit väldigt berusad ensam i sitt hus där i Älgarås. Han skall ha raglat runt mellan rummen själv. Det ovanstående tyder på en psykiskt sjuk människa som har tappat balansen och verklighetsuppfattningen.

Stämmer detta? Jag tycker Björn ser hyggligt pigg ut för sin ålder. Det är liksom inte Håkan Bergmark-nivå på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in