2022-12-20, 12:03
  #7465
Medlem
TacitusCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Konstigt ändå att Björn fick sparken (?)... Jag menar, han är ändå rätt gammal i gamet.

De får inte in tillräckligt med pengar för att kunna avlöna tre man på heltid. Lösningen är således att Björn inte kommer att medverka lika ofta. Han har däremot INTE fått sparken. Han kommer säkert närvara på den kommande uppesittarkvällen.
Citera
2022-12-21, 21:34
  #7466
Medlem
WTF865s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacitusC
De får inte in tillräckligt med pengar för att kunna avlöna tre man på heltid. Lösningen är således att Björn inte kommer att medverka lika ofta. Han har däremot INTE fått sparken. Han kommer säkert närvara på den kommande uppesittarkvällen.

Var det som flyttgubbe Björn fick sparken nu i dagarna pga den heliga värdegrunden?
Citera
2022-12-23, 08:12
  #7467
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
Var det som flyttgubbe Björn fick sparken nu i dagarna pga den heliga värdegrunden?
Bra att han arbetar som flyttgubbe. Då får han erfarenheter som är ovärderliga när vi andra svenskar ska flytta till det fria Sverige huset och byn.
Citera
2022-12-23, 19:31
  #7468
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Glöm inte att donera till "Vinterhjälpen"!

https://donorbox.org/vinterhjalpen-tillsammans-skyddar-vi-huset-fran-skatteverkets-klor

Tiggarnas hus? Det tiggs väldigt mycket till alla möjliga saker. 250 000 kr är ganska mycket pengar till vinterhjälp. Det är ju knappast så att dessa fetton svälter.
Citera
2022-12-24, 11:36
  #7469
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Glöm inte att donera till "Vinterhjälpen"!

https://donorbox.org/vinterhjalpen-tillsammans-skyddar-vi-huset-fran-skatteverkets-klor

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tiggarnas hus? Det tiggs väldigt mycket till alla möjliga saker. 250 000 kr är ganska mycket pengar till vinterhjälp. Det är ju knappast så att dessa fetton svälter.

Jaha "Vinterhjälpen - Tillsammans skyddar vi huset från Skatteverkets klor!"

Vad är detta? Vad har hänt nu? Letar efter artiklar på dfs hemsidan men inte hittat något. Eller är i en podd som insamlingen presenteras?

Men bra jobbat snart 83k! Kreativ är han iallafall den durkdrivna skojaren som JDG kallade Dan.
Citera
2022-12-24, 16:01
  #7470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abendland
Jaha "Vinterhjälpen - Tillsammans skyddar vi huset från Skatteverkets klor!"

Vad är detta? Vad har hänt nu? Letar efter artiklar på dfs hemsidan men inte hittat något. Eller är i en podd som insamlingen presenteras?

Men bra jobbat snart 83k! Kreativ är han iallafall den durkdrivna skojaren som JDG kallade Dan.

Ja det där är faktiskt konstigt att inte specificera ändamålet tydligare!?

Kanske är personliga deklarationer som
behöver skyddas?
Citera
2022-12-24, 16:52
  #7471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockanOrig
Ja det där är faktiskt konstigt att inte specificera ändamålet tydligare!?

Kanske är personliga deklarationer som
behöver skyddas?

Jag tänker har det att göra med all renovering på Svenskarna Fabrikslokal som gjort Skatteverket nyfikna, eller är det någon utbyggnad det är fråga om på tomten? Ja jävligt märkligt att det inte specificerats utförligare.

Vet inte om det är medlemmarnas totala blåögdhet eller Dans gränslösa shekelskåta psykopati som är det värsta faktiskt.

Dan och Magnus kanske bara brainstormade lite: "kan vi inte motivera en ny insamling genom att skapa en yttre hotbild av något slag? Afa hotar att bränna ner kåken så vi måste ha pengar till utökad säkerhet och övervakning? Nä en plötslig hotbild efter 5 år av noll hot kommer folk inte gå på. Hmmm men någon svensk klåfingrig myndighet som är ute efter oss typ Skatteverket? Wunderbar! Ah fan vi kör på det!"

Citera
2022-12-24, 18:17
  #7472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abendland
Jag tänker har det att göra med all renovering på Svenskarna Fabrikslokal som gjort Skatteverket nyfikna, eller är det någon utbyggnad det är fråga om på tomten? Ja jävligt märkligt att det inte specificerats utförligare.

Vet inte om det är medlemmarnas totala blåögdhet eller Dans gränslösa shekelskåta psykopati som är det värsta faktiskt.

Dan och Magnus kanske bara brainstormade lite: "kan vi inte motivera en ny insamling genom att skapa en yttre hotbild av något slag? Afa hotar att bränna ner kåken så vi måste ha pengar till utökad säkerhet och övervakning? Nä en plötslig hotbild efter 5 år av noll hot kommer folk inte gå på. Hmmm men någon svensk klåfingrig myndighet som är ute efter oss typ Skatteverket? Wunderbar! Ah fan vi kör på det!"



Man kanske skulle börja fundera på ett klassiskt maktöveragande, eller myteri helt enkelt. Tvinga över verksamheten till bättre lämpad, det är faktiskt inte särskilt svårt, åtm inte med majoriteten i ryggen och några signaturer hit o dit kan man tvinga fram. Det har gjorts i andra sammanhang förut, nu uppmanar jag inte till våld eller tillvägagångssätter jag beskriver utan leker endast mes tanken.
Citera
2022-12-24, 18:20
  #7473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockanOrig
Man kanske skulle börja fundera på ett klassiskt maktöveragande, eller myteri helt enkelt. Tvinga över verksamheten till bättre lämpad, det är faktiskt inte särskilt svårt, åtm inte med majoriteten i ryggen och några signaturer hit o dit kan man tvinga fram. Det har gjorts i andra sammanhang förut, nu uppmanar jag inte till våld eller tillvägagångssätter jag beskriver utan leker endast mes tanken.

Edit: onödigt
__________________
Senast redigerad av RockanOrig 2022-12-24 kl. 18:49.
Citera
2022-12-24, 19:00
  #7474
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Dan Banan förklarade vad pengarna ska användas till Dagens Svegot den 13 december.
Citera
2022-12-25, 07:44
  #7475
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Dan Banan förklarade vad pengarna ska användas till Dagens Svegot den 13 december.


Till Dans bankkonto i Belize?
Citera
2022-12-25, 09:20
  #7476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Dan Banan förklarade vad pengarna ska användas till Dagens Svegot den 13 december.

Där påstods det att elräkningen kan uppgå till 100k/månad. Har aldrig besökt Svenskarnas Hus, men måste vara en ordentlig stor lokal då, typ fem-sex ggr större än ett vanligt bostadshus om dessa siffror stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in