2022-12-17, 12:55
Medlem
Varför lägger ni ner så mycket tid och energi på att baktala dessa personer? Har ni själva blivit lurade eller vad handlar det hela om, ett helt jäkla drev mot två människor som får oförtjänt mycket uppmärksamhet av er, vad beror besattheten på? Jag undrar av egen nyfikenhet, jag bryr mig inte ett dugg om dfs, känner inte Dan och har bara träffat Magnus i andra sammanhang ett par ggr kanske.

Varför? 🤔
Citera
2022-12-18, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RockanOrig
Varför lägger ni ner så mycket tid och energi på att baktala dessa personer? Har ni själva blivit lurade eller vad handlar det hela om, ett helt jäkla drev mot två människor som får oförtjänt mycket uppmärksamhet av er, vad beror besattheten på? Jag undrar av egen nyfikenhet, jag bryr mig inte ett dugg om dfs, känner inte Dan och har bara träffat Magnus i andra sammanhang ett par ggr kanske.

Varför? 🤔

För att de är två obildade bedragare kanske?
Citera
2022-12-19, 00:51
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Björn Björkqvist har skiljts från sin anställning vid Svegot, som Dan & Svammelman avslöjade i senaste podden. Det måste kännas betryggande för Björn att han är den första som får stå med mössan i hand när det krisar i föreningen. Björn har fått söka nytt jobb och arbetar nu på ett "vanligt" jobb igen. Jag tycker Björn bör fatta vart vindarna blåser och flytta hem till Västkusten igen, hitta en trevlig tjej och börja umgås med folk igen, och kanske starta upp något eget litet projekt på en mindre skala som ämnar samtala med fler dissidenter, vitt och brett, än vad DFS & Svegot idag gör, och framförallt samarbeta med fler dissidenter, även om man inte håller med varandra i vissa specifika frågor, så för yttrandefrihetens skull.
"Skiljts från sin anställning"?

Vad menas? Har han fått sparken eller lämnat frivilligt?

I vilket avsnitt pratas det om detta? Inte lyssnat på nån vecka nu eller så.
Citera
2022-12-19, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
För att de är två obildade bedragare kanske?

Spelar det någon roll om de är bildade i det sammanhanget? 😉

Må så vara att de lever på andras donationer osv, men jag tror faktiskt inte det var åtm Magnus mål att det skulle bli så från början. Eller att just det skulle vara ändamålet.

Har folk blivit av med mycket pengar eller är det mest principen bara?

Tycker mest det raljeras om att de är feta osv, det vet vi ju liksom redan!?
Citera
2022-12-19, 07:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
"Skiljts från sin anställning"?

Vad menas? Har han fått sparken eller lämnat frivilligt?

I vilket avsnitt pratas det om detta? Inte lyssnat på nån vecka nu eller så.

Annat ord för sparken ja.
Citera
2022-12-19, 07:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RockanOrig
Spelar det någon roll om de är bildade i det sammanhanget? 😉

Må så vara att de lever på andras donationer osv, men jag tror faktiskt inte det var åtm Magnus mål att det skulle bli så från början. Eller att just det skulle vara ändamålet.

Har folk blivit av med mycket pengar eller är det mest principen bara?

Tycker mest det raljeras om att de är feta osv, det vet vi ju liksom redan!?

Vad skulle ändamålet då vara? Rädda Sverige?
Citera
2022-12-19, 10:36
Medlem
Citat:

Inte vet jag, hoppas väl att tanken åtm var åt det hållet? Som sagt jag är inte Pro-DFS eller ens särskilt kunnig om dom, bara intresserad av varför detta drev, har nån tex personligen blivit skuldsatt upp över öronen pga dfs eller nån likn situation så förstår jag absolut.

Men handlar det bara om det trötta gamla nationella tankesättet att man inte får profitera på ens egna så är nog hoppet kört oavsett.

Visst korvrullningsmaskiner osv blir såklart inte jag heller imponerad av.

Och som ansikte utåt bör man inte vara tjock och bära förstora kostymer, det ser löjligt och oinspirerat ut. Det är mina egna åsikter, jag gillar inte tjocka människor, Göring kunde åtm bära och klä sig rätt åndå.

Ser framför mig hur Magnus kliver in i första bästa dressmanbutik tar ett set, håller det framför sig och tänker ’det här blir grejer’

Oj se där, nu hamnade jag visst mitt i drevet och har därmed svarat min egen fråga.

De ogillas för att de är tjocka och klär sig illa.
Citera
2022-12-19, 12:38
Medlem
TacitusCs avatar
Håller helt med föregående skribent.
Helt vansinnigt att, givet de akuta omständigheterna i Sverige, ägna sin tid åt att baktala, nedgöra och smutskasta sveriges enda konstruktiva, nationalistiska organisation.

Ni går "motståndarsidans" ärenden.
Citera
2022-12-19, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TacitusC
Håller helt med föregående skribent.
Helt vansinnigt att, givet de akuta omständigheterna i Sverige, ägna sin tid åt att baktala, nedgöra och smutskasta sveriges enda konstruktiva, nationalistiska organisation.

Ni går "motståndarsidans" ärenden.

Men denna lilla förening varken har- eller kommer uträtta något av värde, för Sverige och svenskarna. De är endast intresserade av att slippa förvärvsarbeta samt att sko sig själva, finns inget ädelt eller konstruktivt med det, tvärtom.

Det är för mig obegripligt att man vill skänka sina surt förvärvade slantar till dessa rultiga farbröder med för stora kavajer.
Citera
2022-12-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ändamålet ifrån början (åtminstone som det angavs) var att köpa en fastighet varifrån man kunde bedriva nationalistisk verksamhet ifred och med tiden köpa fler fastigheter och bilda små "enklaver" för etniska likasinnade svenskar i en mångkulturell värld och sloganen när projektet DFS startades var att "bit för bit köper vi tillbaka Sverige".

Idag med facit i hand så kan vi konstatera att alla medlemsavgifter, donationer, inträdesavgifter osv har lagts på enormt onödiga saker samt en hyfsad lön till Dan och Magnus mfl men inget direkt konstruktivt arbete.

Jag tror att åtminstone Magnus hade någon vision om att göra något bra av DFS men Dan däremot är säljare ut i fingerspetsarna och skulle kunna sälja snö till en eskimå så för hans del så såg han nog det hela som en bra inkomstkälla redan ifrån början.

Personligen så är jag glad att både Jonas, Björn och även Conrad faktiskt inte är involverade i projektet längre utan antingen av egen vilja eller av tvång har tvingats att lämna då det är personer som har hjärtat på det rätta stället och är idealister och inte profitörer.

Tror inte att Magnus var det ifrån början heller som jag skrev ovan men jag tror att Dans upplägg av projektet var såpass lockande att Magnus också numera ser det som ett sätt att tjäna enkla pengar.

Det handlar inte om något personligt agg utan snarare om att det är ett skojeriprojekt som slukar pengar för att försörja ett par personer i toppen och som inte leder den nationella kampen framåt öht.
Citera
2022-12-20, 00:30
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Konstigt ändå att Björn fick sparken (?)... Jag menar, han är ändå rätt gammal i gamet.
Citera
2022-12-20, 11:54
Medlem
TacitusCs avatar
Citat:
Men denna lilla förening varken har- eller kommer uträtta något av värde, för Sverige och svenskarna. De är endast intresserade av att slippa förvärvsarbeta samt att sko sig själva, finns inget ädelt eller konstruktivt med det, tvärtom.

Det är för mig obegripligt att man vill skänka sina surt förvärvade slantar till dessa rultiga farbröder med för stora kavajer.

Håller visserligen med om att organisationen inte drivs på ett optimalt sätt, men slutsatsen att de därav inte tillhandahåller något av värde är fel. De erbjuder ju bl.a.:

* Svenskarnas hus - Utgör en livlina att falla tillbaka på den dagen då Big-tech. går "all out" med censur mot nationella. Ger även möjlighet att nätverka med likasinnade under olika tillställningar.

* Logik Förlag där nationalistisk litteratur säljs som i princip inte går att få tag på någon annanstans.

* Regelbundna livesändningar - Det är uppenbart att det finns ett värde i att veteraner inom rörelsen, som vigt i princip hela sina vuxna liv åt nationalismen, delar med sig av sina synpunkter.

Alla dessa punkter är även viktiga förutsättningar för att "idéutveckling" skall kunna ske - d.v.s. nya argument och idéer formuleras och sprids snabbt- vilket gör att nationalismen som ideologi hålls uppdaterad och inte stagnerar.

Dessutom är det ju inga hutlösa prenumerationskostnader vi pratar om. 100kr/mån har ju t.o.m. bidragstagare råd med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in