Citat:
Ursprungligen postat av
Guillounism
Förvirrat i vanlig ordning från din sida. Carlqvists anledning till att hon uttryckte stöd för den möjliga revolutionen var sannolikt hennes islamofobi. Det är allt.
Du måste väl ändå kunna beskriva vad du menar med att Ingrid är islamofobisk i detta hänseende, annars blir det ju svårt för mig att förstå närmare hur du tänker och resonerar?
Citat:
Det har pågått ett till synes orkestrerat försök till att bringa optimism till det hela bland diverse nationalisttyper av olika slag, framförallt bland alt-kike-figurer i USA. Att IC deltar i detta är talande.
Ok. Följer inte så noga situationen men så kan det kanske vara. Men för diskussionens skull kanske det vore lämpligt att precisera mer vad som sagts från Ingrid, eller om du så vill, från I&C. Jag själv lyssnar inte på deras program och har heller inte läst annat från Ingrid än det som länkats här. Är det allt du baserar ditt argument på?
Citat:
Att hennes tweets i det stora hela betyder nada förstår väl alla men det är illa om hon försöker sprida dylika subversiv propaganda i nationalistiska led i Svrige.
Jo, jag tror du förstod det också. Men att sprida subversiv propaganda är dock något som man gör i största medvetenhet för orsaka skada i rörelsen. Det är onekligen en ganska allvarlig anklagelse som man faktiskt bör kunna backa upp med något mer substantiellt än några banala tweets.
Citat:
Judefrågan är inte endimensionell. Det finns ingen "nationell jude". Juden är internationell och när man har förstått vad det betyder så är det ganska enkelt att veta vilken ståndpunkt man skall ta i diverse olika frågor, så väl inrikes som utrikes. Att till synes propagera för revolutionsförsöket i Iran är att inte ha förstått detta. Oavsett om man nu kanske försöker göra någon rätt ointressant och efterbliven "feministpoäng".
Allt handlar dock inte om judar över allt och vem som helst med lite vett innan för pannbenet förstår såklart att den absoluta majoriteten inte är mottagliga för sådan demagogisk kverulans. Men för all del, förklara gärna hur du skulle vilja föra fram budskap av nationell karaktär genom att hänvisa till sionism och judars intrigerande i MÖ. Jag är genuint nyfiken.