2021-10-03, 22:19
Medlem
Ridnes avatar
Jag ser att artikeln fokuserar mest på att outa DFS, eftersom man i princip säger att personen ställt upp för svenskarnas parti m.m så inte svårt att lägga ihop två och två. Det är tydligen viktigare att hänga ut två "högerextremister" som skattesmiter än alla pampar, politiker, kungligheter och då en av Sveriges rikaste familjer,

Förstår att de skattesmiter. Vem fan vill betala skatt i Sverige..? Speciellt "högerextremister" har verkligen inte röstat för denna totala nedmontering av landet.
Citera
2021-10-03, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Bildat 2016, alltså under Motgifttiden i Berlin, och verksamhet inom medieproduktion och försäljning av kläder. Syftet kan ha varit/är att skatteplanera Motgift snarare än förberedelser för att kunna plundra Det Fria Sverige (som grundades 25 november 2017). Eller så har verksamheten glidit något under åren.
Tänkte också på att det var väldigt tidigt, men det gäller väl att ha god framförhållning. Vi får väl se vad det mynnar ut i. Skattebrott är inte min starka sida, så jag vet inte om det här på något sätt är olagligt, eller vilken typ av konsekvenser det kan få. Det känns i alla fall som att Skatteverket kan komma att plocka fram den stora luppen nu och titta extra noga på Svenskarnas lekstuga.
Citera
2021-10-04, 08:46
Medlem
Men otippat att rörelsens största bluffmakare visar sig vara totala skattefifflare. Verkligen otippat. Arbetsskygga individer bägge två.
Citera
2021-10-04, 09:23
Avslutad
Naturligtvis har regimjournalisterna hittat Dan och Magnus namn i pappren och målet med artikeln är att få ut informationen till allmänheten. Övriga ”svenskar som förekommer i materialet” som det hänvisas till är bara utfyllnad. Alla är anonymiserade, utom Dan och Magnus som rakt av pekas ut både med föreningsnamn och f.d. partinamn.

Så visst är det ett fult utpekande. Ännu fulare är dock handlingen att som svenska nationalister skapa ett bolag i Belize för att läcka pengar från ”kampen” till den privata pensionen i solstolen. Tidigare har man kunnat spekulera om vart alla DfS-pengarna går men nu vet vi att det finns skumma bolag i bakgrunden som domänhajen styr över och som betalande medlemmar inte vet om.

Jag kommer att spänna öronen till parabolantenner idag när podden kommer ut. Det ska bli oerhört roligt att höra hur detta förklaras bort, för att någon halvsanning kommer att dras ur röven är klart. Och att de drönigaste av kassakossor i föreningen kommer att köpa förklaringen rakt av är också klart. Men det ska bli roligt att höra hur Dan och Magnus förklarar alltihop, eller om de helt enkelt gör en fuling och skyller på att podden spelades in innan det här blev känt och sedan skjuter på förklaringen en vecka och väntar sig att känslorna har lugnat ner sig bland de fattiga medlemmar som inte har ett eget hus i Älgarås och ett skalbolag i Belize?

Den som lever får se.

Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Nu ska vi inte oroa oss. Dom förvarar pengarna där sålänge för att sedan kunna köpa tillbaka Sverige, bit för bit.
Ja, typ såhär kommer det att låta från DfS kassakossor.
Citera
2021-10-04, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Jag ser att artikeln fokuserar mest på att outa DFS, eftersom man i princip säger att personen ställt upp för svenskarnas parti m.m så inte svårt att lägga ihop två och två. Det är tydligen viktigare att hänga ut två "högerextremister" som skattesmiter än alla pampar, politiker, kungligheter och då en av Sveriges rikaste familjer,

Förstår att de skattesmiter. Vem fan vill betala skatt i Sverige..? Speciellt "högerextremister" har verkligen inte röstat för denna totala nedmontering av landet.
Det intressanta är ju inte att de inte betalar skatt, utan att de förskingrar bort föreningsens pengar till Belize. Som någon skrev, ska pengarna ligga kvar där tills de ska köpa tillbaka Sverige, eller är det Dans pensionskonto?
Citera
2021-10-04, 11:23
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Jag är i chock-tillstånd. Hur är det möjligt? Inte någonsin skulle väl en domänbedragare kunna ägna sig åt något sådant.

Nu måste väl dom mest korkade också förstå ?
Citera
2021-10-04, 11:24
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Det intressanta är ju inte att de inte betalar skatt, utan att de förskingrar bort föreningsens pengar till Belize. Som någon skrev, ska pengarna ligga kvar där tills de ska köpa tillbaka Sverige, eller är det Dans pensionskonto?

De förstår inte. Det blir för svårt..
Citera
2021-10-04, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Nu måste väl dom mest korkade också förstå ?
Vi får väl se när Skillnad tittar förbi.
Citera
2021-10-04, 11:43
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Vi får väl se när Skillnad tittar förbi.

Hehehehehe
Citera
2021-10-04, 12:20
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
Bildat 2016, alltså under Motgifttiden i Berlin, och verksamhet inom medieproduktion och försäljning av kläder. Syftet kan ha varit/är att skatteplanera Motgift snarare än förberedelser för att kunna plundra Det Fria Sverige (som grundades 25 november 2017). Eller så har verksamheten glidit något under åren.

Det var väl runt den tiden dom började heltidspodda, om jag inte minns fel.
Dan såg att det fanns pengar att tjäna och använde sig då av sin kunskap i bluff o svindelverksamhet.

Så jag tror inte de planerade specifikt för att plundra Dfs. De skimmar pengar från alla sina verksamheter.
Citera
2021-10-04, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Det var väl runt den tiden dom började heltidspodda, om jag inte minns fel.
Dan såg att det fanns pengar att tjäna och använde sig då av sin kunskap i bluff o svindelverksamhet.

Så jag tror inte de planerade specifikt för att plundra Dfs. De skimmar pengar från alla sina verksamheter.
Redan innan Husfonden och DfS hade de ju månatliga insamlingar på 30k eller 50k för att finansiera deras uppehälle i Tyskland, så pengarullningen började rätt tidigt. Därtill hade de ju alla sina livstidsmedlemskap som inte var helt gratis heller.

Är jag inte helt ute och cyklar, så lämnade Jonas DeGeer i maj 2017, så det vore intressant att veta vad han visste om det här.

Ingrid & Conrad blev ju en del av DfS någon gång runt 2017 också, om jag återigen inte missminner mig.
Citera
2021-10-04, 12:59
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Gällande "Pandoraläckan"...

Både Dan och Magnus har väl mer eller mindre uppmuntrat skattesmitning, att jobba svart, hånat "Sverige AB" osv, så det känns väl ändå som de är rätt konsekventa?

Libertarianer brukar ju se skattesmitning och skatteplanering som "politisk aktivism", och det är det ju också. Våra skattepengar går direkt till politisk vänsteraktivism via föreningar, organisationer och företag, så ju mer pengar man håller in, ge mindre har man råd att avvara till dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in