Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
Några större evenemang som kommer att hållas i Svenskarnas hus under året:
• 19 mars: Årsmöte och Tioårsfest för poddandet
• 30 april: Valborgsfirande och kampanjstart
• 4-5-6 juni: Ungdomsläger för deltagare mellan 16-25
• 30 juli: Sommarfest
• 24 september: Fria Ord – Eftervalskonferens
• 26 november: Femårsfest
https://detfriasverige.se/rapport-fran-styrelsemotet-11-januari/
När man läser vad den sjuka Arkhamist och andra svin här på Flashback skriver så kan man tro att Det fria Sverige och deras företrädare är hatade av allt och alla, men i verkligheten så stämmer ju inte det alls. I dagens avsnitt av podden Vita Pillret hyllades t.ex. Magnus Söderman för sin insats i dokumentären "Omgiven av fiender" av hjälten Christoffer Dulny och Nordfronts chefredaktör Martin Saxlind kom med beröm till Radio Svegot för att de hade haft bra analyser i ett av sina program.
Ja, det är verkligen storartat av Magnus att släppa in gammelmediajournalister för att prata om och problematisera över sin egen tid som nationell, sittandes ensam mitt i Svenskarnas Hus. Efter Magnus stund av mental självtillfredsställelse klipper man till Breivik och i nästkommande Svegotsändning tycker Dan att det var en ”ohederlig vinkling”. Men beröm får Magnus tydligen, av den barnlöse och misstänkt homosexuelle medelåldersmannen Dulny som i likhet med Daniel Frändelöv sitter i sin gamerstol och spelar in poddar om hur svenska män och kvinnor ska leva. När Frändelöv gör det är det fult och fel, när Dulny gör det är det tydligen helt okej.
Jo, jag skulle nog faktiskt säga att Det Fria Belize är allmänt illa omtyckt bland de flesta nationellt sinnade människor i landet. Det är nog inte att överdriva ifall jag påstår att man står på sin egen lilla holme, en bra bit ifrån alla andra och att egentligen ingen annan tittar åt deras håll.
Nåja, gaska nu upp dig Offervilja. Du är betydligt mer omtyckt av oss här i tråden än vad tjockisarna på gubbdagiset i skogen är. Det kan du ta med dig in i helgen.