2021-08-09, 07:48
Bannlyst
Nu är ju flat earth en idiotteori och helt obegripligt att människor snöar in sig i, men det säger väl en del om mänsklighetens svagheter och det har ingenting här i tråden att göra.

I vilket fall, så har man verkligen lyckats få kritiker av konstiga saker att framstå som idioter. Hade vi inte haft tio år av rymdödlor, elallergi och flat earth, så hade man kunnat kritisera massvaccinering av människor, utan att slås samman med psyksjuka människor.
Citera
2021-08-09, 08:22
Medlem
-Hengpung-s avatar
Apropå om Dan & Magnus är fullfjädrade frimurare och har i uppdrag att kontrollera motståndet tar jag ej för sannolikt. Särskilt inte Magnus då han enkelt är det svagaste kortet i bunten och aldrig skulle kunna ta på sig ett sådant uppdrag.

Om Dan imorgon skulle upptäcka att det påstådda Sars-Cov-2 viruset aldrig propert har isolerats och att det nu existerar en mängd olika rättsfall ute i Europa och världen som drivs mot staten i denna frågan så skulle Magnus också upptäcka detta i precis samma sekund som Dan. Innan dess så tror också Magnus precis likadant som Dan att viruset faktiskt existerar. På så vis är Magnus ganska lättstyrd, han har inte mycket till egen tankeverksamhet och låter Dan sköta huvudbördan utav den.

Björn är mer självgående och kan - i varje fall vad jag upplever - förhålla sig mer kritiskt till vad som är sant och inte sant av propagandan systemet matar oss med, dock ger han inte alltid uttryck för detta. Men frimurare är han ej.

Men det är inte fullständigt omöjligt att Dan har frimurarkopplingar och kanske låter sig styras av desamma i godan tro att dom vill väl. Kritik mot frimureriet existerar ju knappt inom den nationella rörelsen längre. Man kan fråga sig varför. Det åligger istället foliehattarna att attackera dessa ljusskygga sällskap och exponera dom för allmänheten. Följ t.ex. Håkan Englund på Twitter.
Citera
2021-08-09, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Apropå om Dan & Magnus är fullfjädrade frimurare och har i uppdrag att kontrollera motståndet tar jag ej för sannolikt. Särskilt inte Magnus då han enkelt är det svagaste kortet i bunten och aldrig skulle kunna ta på sig ett sådant uppdrag.

Om Dan imorgon skulle upptäcka att det påstådda Sars-Cov-2 viruset aldrig propert har isolerats och att det nu existerar en mängd olika rättsfall ute i Europa och världen som drivs mot staten i denna frågan så skulle Magnus också upptäcka detta i precis samma sekund som Dan. Innan dess så tror också Magnus precis likadant som Dan att viruset faktiskt existerar. På så vis är Magnus ganska lättstyrd, han har inte mycket till egen tankeverksamhet och låter Dan sköta huvudbördan utav den.

Björn är mer självgående och kan - i varje fall vad jag upplever - förhålla sig mer kritiskt till vad som är sant och inte sant av propagandan systemet matar oss med, dock ger han inte alltid uttryck för detta. Men frimurare är han ej.

Men det är inte fullständigt omöjligt att Dan har frimurarkopplingar och kanske låter sig styras av desamma i godan tro att dom vill väl. Kritik mot frimureriet existerar ju knappt inom den nationella rörelsen längre. Man kan fråga sig varför. Det åligger istället foliehattarna att attackera dessa ljusskygga sällskap och exponera dom för allmänheten. Följ t.ex. Håkan Englund på Twitter.
Det finns väl absolut ingenting som tyder på att DfS-trion skulle vara någon form av "infiltratörer" eller "poliskollaboratörer", eller någonting annat.

Det finns ingenting DfS har som staten vill åt. Jämför med NMR som just drar till sig våldsförhärligande extemister med intresse för vapen och krig, och som inte drar sig för att misshandla gamla damer och småflickor. Man lockar till sig dessa människor, gärna unga, ser till att exponera dem på alla sätt möjliga: ut med bilder, namn, telefonnummer, swish-nummer, hemorter, osv osv, så att alla har full koll på vilka de är. Dessa ledda av Pär Öberg som lever med hemlig adress, hemligt personnummer, har tillåtits ha vapen och aldrig någonsin har blivit dömd för någonting, medan alla andra faller som käglor runt honom. Inte ens AFA går ut med adress, eller personnummer.

Ställ det i kontrast till DfS som åtminstone utåt är ganska harmlösa, fredliga vikingalajvare, som mest drar till sig medelålders svenssons.

NMR är en honeypot medan DfS bara är ett enkelt sätt att befria människor från deras pengar.
Citera
2021-08-09, 13:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky
[b]
Enligt asatron, så hette asagudarnas huvudstad (en borgstad) i Asgård: Valhalla.
Notera likheten:
Shamballa - Valhalla
Tittar man dessutom på namnet Valhallas s k etymologi (dvs ett ords, eller ett namns, härledning), så har det med något under jorden att göra:
"Slutledet hǫll (Valhǫll), är ett vanligt gammalt nordiskt substantiv. Det är besläktat med det engelska ordet hall och har samma betydelse. Båda utvecklades från proto-germanska *xallō eller *hallō, vilket betyder "täckt plats, hall", själv från den proto-indoeuropeiska roten *kol-. Som filologer som Calvert Watkins har noterat, producerade samma indoeuropeiska rot det fornnordiska hel, ett egennamn som används för både namnet på (den underjordiska ) världen Hel, liksom gudinnan Hel som övervakar den(na underjordiska) värld(en). I svensk folklore kallades även berg som traditionellt betraktades som dödsboenden, för Valhall, och det är därför möjligt att hel-elementet härrör från hallr, dvs sten, och ursprungligen hänvisade till en underjordisk värld, och inte en hall".
Fortsättning i nästa kommentar...

Du skriver ju själv att det är fornisländska Valhǫll, inte valhalla som är någon sorts engelsk stavning från 1800-talet och därför meningslöst att jämföra med "Shamballa". Det liknar ju inte alls varandra. Du får det ju bara att likna varandra genom att använda en sentida felaktig stavning.

Valhall beskrivs ju väldigt noggrant, varför inte bara gå på den beskrivningen istället för att hitta på en massa egna saker? Det är ju bara en massa trams.
Citera
2021-08-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Det finns väl absolut ingenting som tyder på att DfS-trion skulle vara någon form av "infiltratörer" eller "poliskollaboratörer", eller någonting annat.

Det finns ingenting DfS har som staten vill åt. Jämför med NMR som just drar till sig våldsförhärligande extemister med intresse för vapen och krig, och som inte drar sig för att misshandla gamla damer och småflickor. Man lockar till sig dessa människor, gärna unga, ser till att exponera dem på alla sätt möjliga: ut med bilder, namn, telefonnummer, swish-nummer, hemorter, osv osv, så att alla har full koll på vilka de är. Dessa ledda av Pär Öberg som lever med hemlig adress, hemligt personnummer, har tillåtits ha vapen och aldrig någonsin har blivit dömd för någonting, medan alla andra faller som käglor runt honom. Inte ens AFA går ut med adress, eller personnummer.

Ställ det i kontrast till DfS som åtminstone utåt är ganska harmlösa, fredliga vikingalajvare, som mest drar till sig medelålders svenssons.

NMR är en honeypot medan DfS bara är ett enkelt sätt att befria människor från deras pengar.

Det finns absolut ingenting som tyder på att NMR och/eller Pär Öberg är någon honeypot heller. Då vet du inte vad du pratar om. Öberg har för övrigt haft problem med myndigheterna just vad gäller sina vapen och varit uppe i rättegångar, så det finns inget fog för det du skriver.
Citera
2021-08-09, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Det finns absolut ingenting som tyder på att NMR och/eller Pär Öberg är någon honeypot heller. Då vet du inte vad du pratar om. Öberg har för övrigt haft problem med myndigheterna just vad gäller sina vapen och varit uppe i rättegångar, så det finns inget fog för det du skriver.
Jag räknade precis upp en hel hög med saker som tyder på det.

Efter tio år som ledare för en militant motståndsrörelse som tidigare har varit inblandad i åtskilliga ärenden av vapenbrott, mord, mordförsök, indirekt kan kopplas till bombdåd, osv, så tog polisen pliktskyldigt ifrån honom vapnen och igår meddelade han att han återigen får tillbaka dem. Jämför det med Björkvist som har åkt in gång efter annan för att ha sagt något dumt, eller haft på sig pins med runor på.

Förklara gärna på vilket sätt jag har fel.
Citera
2021-08-09, 15:33
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Vad är det de smyger med rent ideologiskt menar du? Återigen är det inte på det ideologiska planet DfS brister. Du kan gott kalla dem hat-glosan "nazister" om du känner för det, det säger väl mer om dig än något annat. Planerar du att lansera pederastin också inom din variant av "patriotismen", eller nöjer du dig med bögeriet? Otroligt att du ens tar dig ton med tanke på hur du är konstituterad.

Du verkar mer intresserad av att attackera min personlighet än föra någon som helst saklig diskussion. Jag tror du har missupfattat vad Flashback är till för. Det finns säkert andra forum där du kan lufta ditt hat mot olika med likasinnade. Glöm inte bullen bara!

Men ska vi hålla oss till ämnet får du gärna citera var på deras hemsida de deklarerar homofobi och antisemitism, som mig veterligen först kommer till uttryck när man lyssnar på dem.
Citera
2021-08-09, 16:28
Medlem
Citat:

Efter tio år som ledare för en militant motståndsrörelse som tidigare har varit inblandad i åtskilliga ärenden av vapenbrott, mord, mordförsök, indirekt kan kopplas till bombdåd, osv, så tog polisen pliktskyldigt ifrån honom vapnen och igår meddelade han att han återigen får tillbaka dem. Jämför det med Björkvist som har åkt in gång efter annan för att ha sagt något dumt, eller haft på sig pins med runor på.

Hur ska du ha det egentligen? Är nmr en militant motståndsrörelse - med vapen och mord för ögonen - eller en liten kufklubb för mupps som vill lära sig göra eld med tändstål och grilla korv?

Det kan endast vara endera konstant, tyvärr inte vartefter så det passar din retorik.
Citera
2021-08-09, 16:37
Medlem
Citat:

Nej, det du räknade upp tyder inte på något över huvud taget, förutom en konspiratorisk läggning eller möjligen medveten lögnaktighet.

Pär Öberg blev fråntagen sina vapen 2009 och återfick vapenlicensen igen 2016 (källa).

Han är även dömd i domstol för HMF efter händelserna på Gotland 2017 (källa).

Du påstod att Öberg inte blivit fråntagen sina vapen och inte dömts i domstol. Du hade helt fel.
Citera
2021-08-09, 17:06
Bannlyst
Citat:
Nej, det du räknade upp tyder inte på något över huvud taget, förutom en konspiratorisk läggning eller möjligen medveten lögnaktighet.

Pär Öberg blev fråntagen sina vapen 2009 och återfick vapenlicensen igen 2016 (källa).

Han är även dömd i domstol för HMF efter händelserna på Gotland 2017 (källa).

Du påstod att Öberg inte blivit fråntagen sina vapen och inte dömts i domstol. Du hade helt fel.
Jag kanske skulle varit tydligare. Han tilläts ha sina vapen i många år och har nu fått tillbaka dem en andra gång och han har dömts för HMF, relativt nyligen, om det var i vintras, efter att ha lett SMR/NMR i 20 år.

Ta ett steg tillbaka och titta på rimligheten i det hela.

Under bombkampanjen i Göteborg för några år sen knöt åklagaren knut på sig själv för att inte fälla NMR för någon form av inblandning. Jämför det här med HA, eller andra kriminella gäng.
Citera
2021-08-09, 18:18
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Mycket intressant. Har ingen uppfattning om Hollow-Earth teorin och orkar inte sätta mig in i den för att kunna bekräfta eller avfärda. Dock så håller jag med om att platt-jord är är en avsiktlig psyop och något som systemets funktionärer står bakom i uppgift att vilseleda sitt eget motstånd och kontrollera det.

Varför lanserades just denna psyop under 2010-talet? Var det under 10-talet som Nasa kritik nådde sin absoluta kulmen? Folk hade inte enbart börja ifrågasätta månlandningarna, men den faktiska fysiken bakom rymdfärder och om det ö.h.t. var möjligt att färdas i ett obegränsat vakuum som rymden består av. Som en naturlig följd ifrågasattes även satelliter, rymdstationen och allt annat vi människor påstås göra i rymden, och det började bli lite väl uppenbart att Nasa använder sig mycket av CGI-teknik och andra bluffmetoder för att övertyga oss att man är där uppe.

Och som av en slump så lanseras alla platt-jord filmer nästan över en natt, som var extremt välgjorda av studio kvalitet, nästan så att det var ett helt team bakom, och med offentliga representanter för att föra ut budskapet. Tråkigt att många fallit ner i den fällan.

Edit:

Apropå DFS-chattarna som jag själv vistas i på regelbunden basis så har jag aldrig sett någon torgföra platt-jord teorin. Dock pågår flitiga diskussioner om det mesta. Men tyvärr så består den nationella rörelsen av en hög andel normies och NPC:er som ofta blir upprörda och illröda av förargelse och tydligt visar detta när man diskuterar vetenskapens alla teorier ur ett kritiskt perspektiv. Det blir mycket adjektiv som "vetenskapsförnekare", "foliehatt", "idiot" m.m.

Detta för mig bevisar vad jag hävdat tidigare, att den nationella rörelsen består till stor del av människor som tror på systemets äkthet. Man kan tänka kritiskt och det är i massinvandringsfrågan och förintelsen, men där tar det också stopp. När det kommer till andra frågor som går på djupet i systemets bedrägeri mot människor så hoppar man snabbt ner i lådan igen, och som på ett kommando förvandlas till en normie att man bokstavligen ser transformeringen ske i realtid.

Informationsarbete ska inte vara till för att behaga insnöade hobbyentusiaster och stimulera deras behov av att ventilera sina specialintressen som de har fått för sig att allmänheten skulle vara nyfiken på, syftet är att rikta in sig på den breda massan. Hos den är sådant som "förintelsen" de avgörande spärrarna som står i vägen mentalt, det är de relaterade ämnena folk hela tiden tar upp och som håller dem på avstånd, inte frågor om huruvida rymdfärder har ägt rum eller ej.
Har man inte fattat detta och istället vill driva en kompisklubb för de närmaste nördarna är man direkt olämplig som vägvisare, om det nu är ett "nationellt" uppvaknande man siktar mot, dvs.
Citera
2021-08-09, 18:23
Medlem
Citat:
Jag kanske skulle varit tydligare. Han tilläts ha sina vapen i många år och har nu fått tillbaka dem en andra gång och han har dömts för HMF, relativt nyligen, om det var i vintras, efter att ha lett SMR/NMR i 20 år.

Ta ett steg tillbaka och titta på rimligheten i det hela.

Under bombkampanjen i Göteborg för några år sen knöt åklagaren knut på sig själv för att inte fälla NMR för någon form av inblandning. Jämför det här med HA, eller andra kriminella gäng.

Tack för svaret. Jag ville mest ge dig lite mer rep att hänga dig i. De flesta förstår nog att du är en fullkomligt vansinnig typ.

Känner du förresten till att staten är i färd med att kriminalisera NMR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in