2020-12-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
När du/ni nu har suttit och läst kritiken, så kan du/ni väl svara på den istället för att komma med något jävla snömos om att alla är dumma mot er och att ni faktiskt är jätteduktiga.

Vem är det som skriver under det här kontot, eftersom det verkar vara någon talesperson för Svenskarnas bedrägeri.

Jag är ingen talesperson för föreningen, men en insatt medlem. Mitt namn kan jag säga på plats när du besöker Älgarås.
Citera
2020-12-05, 12:07
Medlem
piceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Du vill seriöst att jag skall efterforska dina teorier du själv inte kan bevisa.

Gör det nu inte för enkelt för dig själv och svara på min fråga istället.

Teorier? Jag minns att hon kritiserade NMR. Om du tror att det aldrig hänt så är det upp till dig. Jag kommer inte lägga hundratals timmar på att hitta det avsnittet för din skull.
Citera
2020-12-05, 12:12
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picea
Teorier? Jag minns att hon kritiserade NMR. Om du tror att det aldrig hänt så är det upp till dig. Jag kommer inte lägga hundratals timmar på att hitta det avsnittet för din skull.
Jag påstår inte att inget hänt/sagts utan bara att du redogör vad som sagts. Om du påstår något så konkret som att DfS har tagit officiellt ställningstagande emot NMR måste du ju baserat detta på något.

Är det ditt minne som sviker eller fabulerar du?
Citera
2020-12-05, 12:18
Medlem
piceas avatar
Citat:
Jag påstår inte att inget hänt/sagts utan bara att du redogör vad som sagts. Om du påstår något så konkret som att DfS har tagit officiellt ställningstagande emot NMR måste du ju baserat detta på något.

Är det ditt minne som sviker eller fabulerar du?

Jag fabulerar inte. Ingrid gjorde offentliga ställningstaganden mot NMR.
Citera
2020-12-05, 12:41
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Jag fabulerar inte. Ingrid gjorde offentliga ställningstaganden mot NMR.
Uppenbarligen fabulerar du eftersom du först sade att det var DfS som gjort ett offentligt ställningstagande mot NMR.

Återigen. Kan du inte redogöra vad som sagts är allt ditt tjafs om ställningstaganden hit och dit bara just det, tjafs!
Citera
2020-12-05, 12:45
Medlem
piceas avatar
Citat:
Uppenbarligen fabulerar du eftersom du först sade att det var DfS som gjort ett offentligt ställningstagande mot NMR.

Återigen. Kan du inte redogöra vad som sagts är allt ditt tjafs om ställningstaganden hit och dit bara just det, tjafs!

DFS skrivs med stort F.

Ingrid var på den tiden vice ordförande i DFS. Hon gjorde sina uttalanden mot NMR i DFS:s egen mediakanal Svegot, där Ingrid var chefredaktör.
Citera
2020-12-05, 13:02
Medlem
skillnads avatar
Citat:
DFS skrivs med stort F.

Ingrid var på den tiden vice ordförande i DFS. Hon gjorde sina uttalanden mot NMR i DFS:s egen mediakanal Svegot, där Ingrid var chefredaktör.
Du kan sitta och fabulera hur mycket du vill som det troll du verkar visa dig vara.

Inga citat. Inga länkar. Inga svar på frågor. Inga belägg. Inget argument. Troll!

Förstå nu vad en en enskild person säger i något sammanhang inte har med en förenings stadgar att göra. Och eftersom du visat dig vara totalt oförmögen att bevisa något av dina lösryckta påståenden om vad någon skulle ha sagt har du inte ens ett ben att stå på.
Citera
2020-12-05, 13:07
Medlem
piceas avatar
Citat:
Du kan sitta och fabulera hur mycket du vill som det troll du verkar visa dig vara.

Inga citat. Inga länkar. Inga svar på frågor. Inga belägg. Inget argument. Troll!

Förstå nu vad en en enskild person säger i något sammanhang inte har med en förenings stadgar att göra. Och eftersom du visat dig vara totalt oförmögen att bevisa något av dina lösryckta påståenden om vad någon skulle ha sagt har du inte ens ett ben att stå på.

Vad säger NMR:s stadgar om
DFS?
Citera
2020-12-05, 13:28
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Vad säger NMR:s stadgar om
DFS?
Vem har nämnt NMR:s stadgar?
Citera
2020-12-05, 13:30
Medlem
piceas avatar
Citat:
Vem har nämnt NMR:s stadgar?

Du är fixerad vid stadgar. DFS-företrädares uttalanden mot NMR räknas inte, det måste stå i DFS-stadgarna för att räknas. Då bör ej NMR-företrädares uttalanden mot DFS räknas.
Citera
2020-12-05, 15:10
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Du är fixerad vid stadgar. DFS-företrädares uttalanden mot NMR räknas inte, det måste stå i DFS-stadgarna för att räknas. Då bör ej NMR-företrädares uttalanden mot DFS räknas.
Nu slingar du dig igen.

Du svamlade nyss om att DfS gjort ett officiellt ställningstagande mot NMR. Vilket naturligtvis aldrig skett! Nu backar du till att du hört en person uttala kritik om NMR någon gång.

DfS är till skillnad från NMR inte en politisk organisation som styrs med ett hierarkiskt ledarskap utan en medlemsförening med stadgar. Vad någon medlem påstås tyckas om något implicerar således ingenting.

Däremot då NMR:s hela ledarskap tar ställning för eller emot något så blir det att räkna som ett officiellt ställningstagande.

Vikten ligger alltså inte vid vad någon enskild person säger utan vid officiell policy.
Citera
2020-12-05, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SH1
Skriv en lista med frågor och kom till Älgarås istället, så kan vi ta det mellan 4 ögon.
Trotts att vissa här har uttalat att det skulle vara fegt och själviskt, så har jag en familj att försörja, så att lägga tid och pengar på att åka tvärs över halva Sverige för att en upplyst medlem ska förklara sig runt alla konstiga utgifter och pengaflöden ligger ganska långt ner på min att göra-lista. Jag är inte det minsta intresserad av att någon medlem ska hängas ut till allmån beskådan, men eftersom du talar som en företrädare för DfS, så tänkte jag att det kunde vara intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in