2020-12-01, 19:12
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Uppenbarligen går folk med för att, delvis, kunna hänga på grillkvällar och lyssna på trubadurer, så ser inte varför en riktig konsert skulle vara sämre. En konsert med stora inhemska och utländska frihetsrockband skulle lätt kunna dra 500 pers, vilket tidigare nämnda grillkvällar knappast gör.

Ska du t.ex. ta dig ner med kollektiva färdmedel från norra Norrbotten till Älgarås och tillbaka går en SJ-tågbiljett på ca 2500 kr. Lägger man till kostnaden för ett årsmedlemskap i föreningen, samt inträde, mat och dryck som jag nämnt tidigare landar man runt 5000 spänn. Vill du inte spendera ett dygn på tåg kan du flyga istället och ta tåg/buss sista biten men priset blir i slutändan ungefär detsamma.

På vilket sätt har AfS angripit DfS? De NMR:are som snackat skit om DfS har gått över till Nordisk Styrka. Naturligtvis bör de inte fritt få nyttja lokalerna. De får naturligtvis hyra lokalerna av föreningen om de inte själva är medlemmar.
Låter ju trevligt. Finns knappas sådana resurser i dagsläget och jag tror nog medlemmarna inte skulle tycka det vore lämpligt med sådana stora sidoprojekt.

Att geografin är som den är i Sverige kan man rimligtvis inte beskylla DfS för. Det anordnas f.ö bussresor till olika evenemang från flera av Sveriges största städer.

Jag syftar såklart på NMR. Minns dock inte exakt vilka det var som fjantade/sågade DfS inom NMR men det var nog mer än en handfull personer. Har jag kanske missat något. Menar du att nuvarande NMR är mer positivt inställda till DfS?

Då får de isf sträcka fram en hand till att börja med med tanke på hur det hetsades mot DfS tidigare.
Senast redigerad av skillnad 2020-12-01 kl. 19:19.
Citera
2020-12-01, 22:14
Medlem
Eftersom Jonas Nilsson ingår i DFS-kretsen, är där och föreläser, och hela tiden promotar dom genom Palaestra Media-kanalen, så är följande information relevant för läsarna av DFS-tråden:

(FB) Allt om Palaestra Media (Jonas Nilsson & Anton Stigermark)

samt

samt

Citera
2020-12-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Jag syftar såklart på NMR. Minns dock inte exakt vilka det var som fjantade/sågade DfS inom NMR men det var nog mer än en handfull personer. Har jag kanske missat något. Menar du att nuvarande NMR är mer positivt inställda till DfS?

Då får de isf sträcka fram en hand till att börja med med tanke på hur det hetsades mot DfS tidigare.

Eftersom Henrik Pihlström från NMR nyligen uppträdde i Svenskarnas Hus så verkar relationen inte vara lika sval längre. Tror inte att NMR som organisation öppet kommer stödja DfS, men inofficiella samarbeten av olika slag kanske inte vore helt orealistiskt. Det förutsätter förstås att båda parter visar kompromissvilja.
Citera
2020-12-02, 13:54
Medlem
Citat:
Eftersom Henrik Pihlström från NMR nyligen uppträdde i Svenskarnas Hus så verkar relationen inte vara lika sval längre. Tror inte att NMR som organisation öppet kommer stödja DfS, men inofficiella samarbeten av olika slag kanske inte vore helt orealistiskt. Det förutsätter förstås att båda parter visar kompromissvilja.

Han var väl där som "privat person"?
Citera
2020-12-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaraborg76
Han var väl där som "privat person"?

Ja, det var ju därför jag skrev att NMR som organisation inte pushar för DfS. Att deras medlemmar tillåts delta i DfS-evenemang tyder dock som sagt på att "hatet" mot DfS inte är lika starkt som förr.
Citera
2020-12-02, 19:17
Bannlyst
Lite kul är det allt i måndagens avsnitt av Svegot när Dan pratar om Civil rights defenders 1:10:00 in.

"Om man är lojal mot ledningen, så kan man komma in i styrelsen på olika föreningar och lyfta arvoden"

Var har jag sett det här på sistone
Citera
2020-12-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimanas-in-the-sky

"Vi snackar om en snubbe med silikonbröst och kuk, med napp i munnen och dildo i analen utklädd till småtjej i förskoleåldern....som även äter bajs med sked i ett badkar iklädd gasmask."

Jag kan bara understryka (och vikten av att ni alla läser det) och referera till mitt föregående inlägg, och mina teorier om "psychological warfare / PSYOP", COINTELPRO-taktik, och SÄPO/MUST/frimurarna (eller t o m MOSSAD/CIA).

https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_warfare

https://en.wikipedia.org/wiki/COINTELPRO

Om jag hade suttit som en person ansvarig (på SÄPO/MUST/CIA/MOSSAD osv) för att medelst subversiva metoder förstöra för, och smeta "bajs" på, oppositionen, i t ex Sverige, så är sådana här saker (en av extremt många) som Hanna Warg-shemale-bajsporr-pedofil-"gate", verkligen något jag skulle ha tänkt ut och planerat (i o m hur effektivt det antagligen är), som en del av pågående subversiv psykologisk krigföring / PSYOP, mot oppositionen.

Många här inne är alldeles för upptagna av att endast garva (i o m hur sjukt det hela är) åt hela grejen och Hanna Warg och Frändelöv, eller är alldeles för upptagna av att tycka att "uäck vad äckligt" (vilket det ju givetvis är), men ni stannar inte efteråt upp och också tänker , "vänta nu, kan detta vara en (av många) noga uträknade taktiker, att smeta bajs på oppositionen och få oss att se ut som sjuka idioter?". Fundera på det, och låt det sjunka in.

"Detta med bajset, porren, pedofil.se visste han nog inte om. Mitt problem var att han inte klippte banden ens när det kom fram. Det övergick mitt förstånd varför han umgicks med denna transa redan innan allt updagades."

Åter igen, att han inte klippte banden (och faktiskt att han ens öht umgicks med han/hon/hen), stärker min teori (se ovan) ännu mera?

Dulny kanske har hunnit att läsa om mina teorier här på Flashback, de senaste två-tre månaderna, om kvintett-kretsen Jonas Nilsson / Dan Eriksson / Magnus Söderman / Robin Holmgren / Daniel Frändelöv (och om misstänksamma kopplingar till SÄPO/MUST/frimureriet, dvs att denna kvintett numera står på SÄPOs/MUSTs/frimurarnas lönelista) och insett att det måhända mycket väl kan stämma att dessa personer är betalda av SÄPO/MUST/frimurarna/Rothschild, varpå ett ljus gick upp, varpå han då kanske bestämde sig för att inte mera ha med någon av dom att göra? Dulny verkar ju ändå relativt skärpt?

Det återstår att se hur Dulny agerar framöver.

Jag vill lägga till användaren Operations intressanta inlägg.

Orden/meningarna, i versaler, är mina tillägg.

(FB) Svenska nationalister rekryteras till Ukraina?

"Intressant! Gruppen (MAGNUS SÖDERMAN, DAN ERIKSSON, ROBIN HOLMGREN, MIKAEL SKILLT, JONAS NILSSON) som står bakom denna rekrytering är ökända inom svensk nationalism som skumma typer. De försökte kuppa SMR (SÖDERMAN) och blev utkastade, kraschade FNU genom att misshandla ND:s ledare (SKILLT OCH SÖDERMAN. RÄTTA MIG OM JAG HAR FEL?), försökte kuppa NI vilket resulterade i att chefredaktören Vavra misshandlades (SÖDERMAN OCH SKILLT, RÄTT MIG OM JAG HAR FEL?) och tillfälligt avsattes, de trängde ut SvP:s chefsideolog Ekedahl (SÖDERMAN, ERIKSSON, SKILLT) och ledde SvP:s ideologiska interntidning Framåt (SÖDERMAN, ERIKSSON) tills de blev utkastade därifrån osv osv i all oändlighet. De är även dömda för bedrägerier (JAG VET EJ VILKA? FYLL GÄRNA I, NI SOM VET) och opolitiska våldsbrott (SKILLT, NILSSON, HOLMGREN) och har haft medlemskap i frimurarna (SKILLT) och varit i förhållande med judinnor (SKILLT). På senaste tiden har de delvis vänt i sin politik (ALLA) och börjat tala om Counter-jihad och att det är muslimerna som är största hotet mot Sverige. De publicerade även en galenskapskristen bok (SÖDERMAN? NÅGON MER? ÄVEN NILSSON PROMOTAR KRISTENDOM. OSÄKER PÅ HUR DET ÄR MED SKILLT/FRÄNDELÖV/ERIKSSON/HOLMGREN?) där det påstås att svenskarna är de rätta israelerna. Och så förnekade de evolutionsteorin och ställde till med någon sorts hatattack mot Dr. William Pierce (VET INTE VILKA? SÖDERMAN?).

En intressant grej som inte nämnts om dem förut är att de har så god kontakt med judiska nyhetstidningar, senast Newsweek/The Daily Beast. Tidigare bland annat lokala judiska nyhetstidningar i Sverige. De är verkligen duktiga på att få de judiska tidningarna att på ett relativt nyanserat och positivt sätt lyfta fram just dem som den svenska nationalismens ledare. Vilket kastar en skugga på svenska nationalister som inte vill förknippas med kriminella."
Citera
2020-12-03, 16:56
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Låt oss vara ärliga här.

Henrik Pihlström uppträdde i svenskarnas hus i vikt av nationalistisk musiker och privatperson. Inte som någon representant för NMR, NMR:s politiska ideologi eller den kritik som riktats mot DfS från NMR. Eller har jag fel?

Det enda detta bevisar är egentligen bara att DfS inte verkar ha någon större beröringsångest med medlemmar i NMR. Men att detta skulle implicera att NMR pga detta ändrat sin negativa inställning till DfS är inte ett seriöst argument.

Vad menar du med inofficiella samarbeten?

Så vitt jag känner till har DfS aldrig angripit eller gått i taket över NMR:s åsikter om föreningen. Vad skulle då DfS kompromissa om?
Senast redigerad av skillnad 2020-12-03 kl. 17:23.
Citera
2020-12-03, 21:45
Medlem
piceas avatar
Citat:
Låt oss vara ärliga här.

Henrik Pihlström uppträdde i svenskarnas hus i vikt av nationalistisk musiker och privatperson. Inte som någon representant för NMR, NMR:s politiska ideologi eller den kritik som riktats mot DfS från NMR. Eller har jag fel?

Det enda detta bevisar är egentligen bara att DfS inte verkar ha någon större beröringsångest med medlemmar i NMR. Men att detta skulle implicera att NMR pga detta ändrat sin negativa inställning till DfS är inte ett seriöst argument.

Vad menar du med inofficiella samarbeten?

Så vitt jag känner till har DfS aldrig angripit eller gått i taket över NMR:s åsikter om föreningen. Vad skulle då DfS kompromissa om?

Om NMR var så fientligt inställda till DFS hade det inte varit okej för dem att deras medlemmar deltar på DFS-event. Eller är NMR okej att deras medlemmar går i Pride också om de gör det som privatpersoner?

När det begav sig kastade både NMR och DFS skit på varandra. DFS dåvarande vice ordförande Ingrid Carlqvist tyckte både det ena och det andra om NMR.

DFS använder för övrigt inte litet f i sin akronym.
Senast redigerad av picea 2020-12-03 kl. 21:48.
Citera
2020-12-04, 11:43
Bannlyst
Rätt intressant att vi har flera olika personer som är knutna till nordisk styrka som är otroligt hetsiga i denna tråd.
Är ni avundsjuka på DFS:s hus när ni själva äger ett jävla ruckel ?
Källa: https://antifa.se/2020/03/27/afa-research-nordisk-styrka-annu-en-splittring-bland-fascisterna/
Sen vad är problemet om folk frivilligt vill betala och vara med i en förening, har inte nordisk styrka medlemsavgifter?
Går inte delar av den avgiften till Ledaren klas lund?

Att ha ett hus som alla kan besöka är omöjligt, men DFS ska ha cred för att föreningen rott i hamn ett projekt där det är flera som kan leva på att bedriva politik på heltid.
Hur många av nordisk styrkas medlemmar gör det?
DFS:
Massvis med olika evenemang i huset
Kampsport på flera olika ställen i Sverige
Lokalföreningar på flera ställen
Tusentals medlemmar
Flera olika poddar

Nordisk styrka:
kampsportsträning
släppt tre avsnitt av deras ideologipodd
Sen då?

Ja, ni är fjantiga, ta en cykeltur eller nåt
Citera
2020-12-04, 20:30
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picea
Om NMR var så fientligt inställda till DFS hade det inte varit okej för dem att deras medlemmar deltar på DFS-event. Eller är NMR okej att deras medlemmar går i Pride också om de gör det som privatpersoner?

När det begav sig kastade både NMR och DFS skit på varandra. DFS dåvarande vice ordförande Ingrid Carlqvist tyckte både det ena och det andra om NMR.

DFS använder för övrigt inte litet f i sin akronym.
Varför skulle det inte vara OK så länge NMR:s ställningstagande emot DfS inte påverkas?

Vill man ta NMR på alvar bör man naturligtvis också ta deras ställningstaganden på alvar. Skulle däremot NMR:s, eller någon annan organisations, offentliga ställningstagande för eller emot något inte stämma överens med verkligheten drar det såklart ett löjets skimmer över det principiella. Vilket du verkar insinuera.

Enklast är väl egentligen att någon från NMR kommenterar hur saken ligger till i detta hänseende. Jag som saknar någon närmare insikt i NMR kan bara konstatera vad som faktiskt sagts om DfS. Utöver det blir det mest bara spekulationer.
Citera
2020-12-04, 20:33
Medlem
piceas avatar
Citat:
Varför skulle det inte vara OK så länge NMR:s ställningstagande emot DfS inte påverkas?

Vill man ta NMR på alvar bör man naturligtvis också ta deras ställningstaganden på alvar. Skulle däremot NMR:s, eller någon annan organisations, offentliga ställningstagande för eller emot något inte stämma överens med verkligheten drar det såklart ett löjets skimmer över det principiella. Vilket du verkar insinuera.

Enklast är väl egentligen att någon från NMR kommenterar hur saken ligger till i detta hänseende. Jag som saknar någon närmare insikt i NMR kan bara konstatera vad som faktiskt sagts om DfS. Utöver det blir det mest bara spekulationer.

Har DFS gått ut med nytt offentligt ställningstagande om NMR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in