2020-06-27, 20:07
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
https://www.instagram.com/p/CB78ldpKqSF/?igshid=57jwzvvzznrx

Vad innebär "loppis i Älgarås"?

Har DFS blivit inbjudna till något kommunalt föreningsjippo i byn eller står Ludvig Dehlin och steker hamburgare på gräsmattan utanför Svenskarnas hus?

Jag tror på det sistnämnda.
Citera
2020-06-27, 20:22
Bannlyst
Hur ser det rent juridiskt ut med att upplösa föreningen med 2/3 majoritet? Att de interna reglerna för omröstningar på mötet, är det annat än tomma ord? Måste man ha stöd av 2/3 av medlemmarna, eller räcket det med 2/3 av styrelsen?
Citera
2020-06-27, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1

Har DFS blivit inbjudna till något kommunalt föreningsjippo i byn eller står Ludvig Dehlin och steker hamburgare på gräsmattan utanför Svenskarnas hus?

Vems saker är det de kränger, då? Är det vad som finns in upphittat-lådan efter festerna, eller säljer de korvhållare och köksutensilierna?
Citera
2020-06-27, 20:42
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:

Jag har ingen aning om var Ludvig stod och stekte hamburgare och korv. På Instagrambilden såg det ju inte ut som om det var vid Svenskarnas hus, så jag gissar att det var någon annanstans i byn. Han ser väldigt trevlig och snäll ut den där Luddis Ludvigsson. Bild från Henrik Pihlström-spelningen:

https://www.instagram.com/p/CB8p8CLKATx/?igshid=yfnowz4i0pb

Älskar musik! De två viktigaste sakerna i mitt liv: Brittiska musiker och svenska nationalister.

Ha det bäst!
Citera
2020-06-27, 20:51
Medlem
Vredenselds avatar
Citat:

Nae, så ser inte tomten till huset ut. Så det är nog på ett annat ställe loppisen hålls.

Förstår tanken med att bygga nytt istället för att renovera upp något nergånget. Men det finns många fördelar med det sistnämnda("Jag tror på det sistnämnda" - satan vad cringe^^)

Fördelar.
# Du behöver inte samla ihop en så stor summa direkt.
# Du kan dra igång verksamhet tidigare, samtidigt som du renoverar.
# Ser bra ut från ett lokalsamhälles synvinkel.

Det går att hushålla bättre med pengarna, men samtidigt så får grabbarna jobbet gjort. Att tro att pengarna som har investerats i DFS skulle gått till ett annat nationellt-projekt är ju naivt.

Folk lägger pengar och tid på det man tycker är värt det.
Somliga som inte skulle tänka sig att donera 100:- i månaden till DFS kan istället lägga 1000:- på bärs en lördagskväll i Svenskarnas Hus.

Vi värderar som sagt saker olika, uppenbarligen så är det grabbarna i Älgarås som har lyckats med något. Det fula yttre är på god väg att få sig en ansiktslyftning https://www.instagram.com/p/CB8TMH5Khrj/

Det blöder pengar, men det strömmar även till kapital. En gräsmatta, en torktumlare, som sagt...det är sjuka tider. Nationalister som tidigare fått slita hårt för att dra ihop pengar till flygblad och klistermärken. Men visar det sig att ett projekt ger resultat...svårt att kritisera.

Nu har vi varit mitt i Corona, en PANDEMI! Ni som gnäller på öppettider och dålig uppslutning.... ni är djävulskt ohederliga. Det har ju sagts mer än en gång, detta året var det planerat för många träffar. Men det fick läggas om på grund av dagens situation.

Ibland blir man frustrerad över vissa inköp, men sen tar man steget tillbaka och ser på helhetsbilden. Det går fantastiskt bra, morgonradion, tillställningarna, kontaktnäten, lokalytor.

Vet inte om jag hade vågat hoppats på mer när projektet lanserades i slutet av 2017.
Knappt 2,5 år har gått, här är vi nu.
(Trots pandemi)

Ska bli intressant och se hur det ser ut om 10 år.
Citera
2020-06-27, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
Nae, så ser inte tomten till huset ut. Så det är nog på ett annat ställe loppisen hålls.

Förstår tanken med att bygga nytt istället för att renovera upp något nergånget. Men det finns många fördelar med det sistnämnda("Jag tror på det sistnämnda" - satan vad cringe^^)

Fördelar.
# Du behöver inte samla ihop en så stor summa direkt.
# Du kan dra igång verksamhet tidigare, samtidigt som du renoverar.
# Ser bra ut från ett lokalsamhälles synvinkel.

Det går att hushålla bättre med pengarna, men samtidigt så får grabbarna jobbet gjort. Att tro att pengarna som har investerats i DFS skulle gått till ett annat nationellt-projekt är ju naivt.

Folk lägger pengar och tid på det man tycker är värt det.
Somliga som inte skulle tänka sig att donera 100:- i månaden till DFS kan istället lägga 1000:- på bärs en lördagskväll i Svenskarnas Hus.

Vi värderar som sagt saker olika, uppenbarligen så är det grabbarna i Älgarås som har lyckats med något. Det fula yttre är på god väg att få sig en ansiktslyftning https://www.instagram.com/p/CB8TMH5Khrj/

Det blöder pengar, men det strömmar även till kapital. En gräsmatta, en torktumlare, som sagt...det är sjuka tider. Nationalister som tidigare fått slita hårt för att dra ihop pengar till flygblad och klistermärken. Men visar det sig att ett projekt ger resultat...svårt att kritisera.

Nu har vi varit mitt i Corona, en PANDEMI! Ni som gnäller på öppettider och dålig uppslutning.... ni är djävulskt ohederliga. Det har ju sagts mer än en gång, detta året var det planerat för många träffar. Men det fick läggas om på grund av dagens situation.

Ibland blir man frustrerad över vissa inköp, men sen tar man steget tillbaka och ser på helhetsbilden. Det går fantastiskt bra, morgonradion, tillställningarna, kontaktnäten, lokalytor.

Vet inte om jag hade vågat hoppats på mer när projektet lanserades i slutet av 2017.
Knappt 2,5 år har gått, här är vi nu.
(Trots pandemi)

Ska bli intressant och se hur det ser ut om 10 år.
Jag tycker att de har varit tydliga med att corona bara är fake, så att skylla dåliga öppettider på det låter lite sisådär. Öppettiderna vardagar 8-17 är bara anpassat för pensionärer, socfall eller semestrare. Jag kan inte åka från jobbet en snabbis på tre timmar enkel resa över lunchen.
Citera
2020-06-27, 22:06
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Jag tycker att de har varit tydliga med att corona bara är fake, så att skylla dåliga öppettider på det låter lite sisådär. Öppettiderna vardagar 8-17 är bara anpassat för pensionärer, socfall eller semestrare. Jag kan inte åka från jobbet en snabbis på tre timmar enkel resa över lunchen.
När har dom sagt att corona är fake? Sluta trolla så dåligt.
Citera
2020-06-27, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
När har dom sagt att corona är fake? Sluta trolla så dåligt.
I typ tredje avsnittet av Stabsläge. Innan de la ner programmet för att corona inte var något att rapportera om.
Citera
2020-06-27, 22:14
Medlem
Besticks avatar
Citat:
I typ tredje avsnittet av Stabsläge. Innan de la ner programmet för att corona inte var något att rapportera om.
Bättre kan du. När säger dom uttryckligen att corona är fake i det avsnittet? Berätta mer.
Citera
2020-06-27, 22:34
Bannlyst
Citat:
Bättre kan du. När säger dom uttryckligen att corona är fake i det avsnittet? Berätta mer.
De säger inte att sjukdomen inte existerar, men de säger att den är i princip ofarlig. Så varför stänga ner erat klubbhus för att det går en liten hösnuva.
Citera
2020-06-27, 22:38
Medlem
Besticks avatar
Citat:
De säger inte att sjukdomen inte existerar, men de säger att den är i princip ofarlig. Så varför stänga ner erat klubbhus för att det går en liten hösnuva.
De sa alltså inte att corona är fake? Varför ljuger du?
Citera
2020-06-27, 22:42
Bannlyst
Citat:
De sa alltså inte att corona är fake? Varför ljuger du?
Du vet precis vad jag menade, så det är ingen mening att tjafsa om saken. In och donera en slant till husfonden eller något istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in