Citat:
Ursprungligen postat av
superbrandbilen
Det Fria Sveriges medgrundare och tidigare vice ordförande Ingrid Carlqvist befinner sig just nu i Israel på en bjudresa. Ungefär 3:20 in i senaste avsnittet av sin podcast pratar hon om detta:
https://www.spreaker.com/user/ingridochmaria/nyhetsveckan-65
Vilken ankdam DFS och Ingrid lever i.
Dan skriver:
Citat:
@erikssondan: Ännu värre reproducerar hon den judiska myten om att judarna måste få Israel annars kommer inte Kristus tillbaka.
Jag och @SvegotMagnus kommer sätta tänderna i denna galenskap i en specialpodcast nästa vecka.
Magnus skriver:
Citat:
@SvegotMagnus: Om någon andas kristen sionism i positiva ordalag och försöker förvirra nationalister med denna ogudaktighet så tänker jag säga ifrån. Att kalla det "skvaller" säger allt om avsändaren. Blir det dålig stämning bekymrar det mig inte. Den som vill kan ha kvar huvudet i sanden.
@SvegotMagnus: Jodå, det är rätt poppis tyvärr och har börjat sprida sig till Sverige. Men foten ska sättas ned. Tyvärr är myten om Jesus judiskhet vida spridd och accepterad. Tiden börjar bli inne för straffpredikningar tror jag.
Dan skriver också:
Citat:
@erikssondan: Det finns många saker man kan se genom fingrarna med. "Kristen sionism" är inte en sådan. Där måste alla ansvarsfulla sätta ned foten. Bokstavligen livsfarligt.
Komiskt att se Dan och Magnus reagera med sådan kraft på detta. 😂 Sicket käbbel, och snacka om att göra en höna av en fjäder och göra en storm i ett vattenglas.
Hur kunde de först kröna Ingrid till vice-ordförande och chefredaktör, för att nu ha kickat henne och käbbla på Twitter och markera revir. Blir så töntigt när de måste gå ut och ta avstånd publikt. 😄 Man börjar ju undra över DFS och deras omdöme och prioriteringar när de kan svänga så i deras omdöme om folk.

Såg de mellan fingrarna med Ingrid tidigare, för att de i första hand är ute för att sko sig och tjäna pengar?

Man börjar ju undra över Dans och Magnus moraliska kompass, vart den pekar... 💰
Komedi bjuder DFS i alla fall på.