2019-06-04, 17:24
Medlem
Ifall att man bli medlem få man använda studio utrustningen då om man vill spela in en podcast? Ja läste nån stans att föreningen köpte en inspelnings utrustning så ja tänkte bara fråga om den finns i huset så medlemmar kan använda den? Nu ser ja att Dan svarar i tråden så kanske han kan svara på det här.

Tack å hej!
Citera
2019-06-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunderOllon
Ifall att man bli medlem få man använda studio utrustningen då om man vill spela in en podcast? Ja läste nån stans att föreningen köpte en inspelnings utrustning så ja tänkte bara fråga om den finns i huset så medlemmar kan använda den? Nu ser ja att Dan svarar i tråden så kanske han kan svara på det här.

Tack å hej!

Absolut, säg gärna till innan så ser vi till att utrustningen är tillgänglig, annars kan du bara svänga förbi och hoppas på det bästa

Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Frågor till Dan:

Kommer Kiwi vara den som håller i musikworkshopen?

Nej, Kiwi är inte inblandad i den.

Citat:
Kommer Kiwi att spela på sommarfesten?

Ja, han är en av fem musikaliska akter som kommer uppträda under dagen.

Citat:
Stämmer det som NorthernAngel säger att du fortfarande är god vän med Ingrid Sionistqvist?

Vi är inte ovänner men har ingen kontakt sedan våra vägar skiljdes åt i slutet av förra sommaren.
Citera
2019-06-05, 07:02
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanErikssonDFS
Absolut, säg gärna till innan så ser vi till att utrustningen är tillgänglig, annars kan du bara svänga förbi och hoppas på det bästa

Nej, Kiwi är inte inblandad i den.

Ja, han är en av fem musikaliska akter som kommer uppträda under dagen.

Vi är inte ovänner men har ingen kontakt sedan våra vägar skiljdes åt i slutet av förra sommaren.

Vill tack för allt arbete ni gör Dan, och att du vill (orkar) svara här på flashback! Svenskarna hade haft en ännu mörkare framtid utan er.

Kommer ni släppa alla banden som ska spela? Eller kommer det mest handla om trubadurer? Tänkte att det är lättare att försöka locka med sig några vänner om man vet vilka som ska spela. Försök få en spelning med Völund Smed, då kan ja fylla en hel buss
Citera
2019-06-05, 09:11
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Det där samarbetet med Ingrid & Conrad var enligt mig inte särskilt lyckat. Jag tror att Daniel Friberg och Christoffer Dulny är på min sida nuförtiden. Deras blickar mot varandra i Almedalen förra året när Frändebögen stod full i en soffa och skrek en massa pinsamheter var fantastiska. Man riktigt såg hur de föraktade den lilla vidriga gubben. Friberg och Dulny är två stycken ståtliga kraftkarlar, medan man känner ett väldigt starkt äckel inför tönten Conrad. Varför är du så himla förtjust i att dra in en massa dårar i dina fina projekt? Det finns ju inte en chans i världen att du på riktigt tycker att Sionistqvist, Zlatan-Maria och Frändebög är vettiga personer. Dumrid och Bögrad brukade spela in specialavsnitt där de satt och skrattade åt folk för att de hade "judetourettes". Att bli hånad av den första vågens dissident tog hårt på mitt psyke. Man kan säga att du och Magnus Söderman har dödat mig. Innan sommaren är slut så ska jag outa mig själv inför den nationella rörelsen. Jag ska spela in ett videoklipp på Youtube där jag visar upp hur jag ser ut nu och samtidigt visa gamla bilder på mig själv hur jag såg ut innan samarbetet med Ingrid & Conrad. Innan det där samarbetet var jag en helt annan människa. Nu var det ju inte bara du och den feta godbiten Magnus (han är söt som en grek brukar man säga om honom ibland) som älskade de där mongojävlarna, utan precis hela rörelsen var totalt besatta i dem. Allra värst var nog Kiwi-beundraren Pär Öberg. Kiwi är en av Sveriges mest pinsamma "artister" någonsin.
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Kommer ni släppa alla banden som ska spela? Eller kommer det mest handla om trubadurer? Tänkte att det är lättare att försöka locka med sig några vänner om man vet vilka som ska spela. Försök få en spelning med Völund Smed, då kan ja fylla en hel buss
Lägg av! Det får vara nog med White Trash-musik i den nationella rörelsen nu. Völund Smed är skit och dina kompisar i den där bussen kan dra åt helvete. För första gången i den här pissrörelsens historia ska det i DFS musikworkshop nu skapas riktig musik. Man ska inte behöva skämmas över att vara nazist, utan det ska vara coolt och någonting som man känner stolthet över. Vi ska göra nazismen vacker och sexig! Bort med Kiwi, bort med skinnskallebanden, bort med Zlatan-Maria, bort med Dumrid Sionistqvist, bort med Daniel Frändebög, bort med Radio Regeringen, bort med boomer-gubbarna i Svegot-chatten, bort med Alternativ för Sverige!

Runt klockan 12:00 kommer mamma hit och ska försöka få stopp på mitt vindrickande. Det är väldigt synd om min mamma. Dan Eriksson har påverkat hennes liv också i en väldigt negativ riktning.

Ingrid & Conrad, Kiwi och analsex!
Citera
2019-06-05, 09:49
Medlem
Citat:
Vill tack för allt arbete ni gör Dan, och att du vill (orkar) svara här på flashback! Svenskarna hade haft en ännu mörkare framtid utan er.

Tack! Hade ambition att vara inne och svara mer men det är minst sagt mycket att göra så jag tappade bort mig några veckor. Ska försöka bättra mig.

Citat:

Åtminstone fyra av akterna blir offentliga nästa vecka när biljetterna släpps. Den femte är ännu inte 100% så det kan dröja lite. Än så länge är det bara trubadurer/sångare/sångerskor och inget fullband.

Völund är lite... känsliga

Citat:
Ingrid & Conrad, Kiwi och analsex!

Kära vännen, jag hoppas verkligen du får det stöd du behöver och den hjälp som kan få dig att komma på fötter igen. Det enda rådet jag kan ge dig är att logga ut från datorn, ägna dig åt något uppbyggande, ge fan i spriten och ta ansvar för ditt eget liv istället för att försöka skylla dina misslyckanden på andra. Tolvstegsprogram har fungerat för en del, kanske är det något även för dig.

Fortsätter du spamma den här tråden med dina tirader måste jag dock tyvärr ignorera dina inlägg, de fyller ingen funktion för mig.
Citera
2019-06-05, 11:42
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Tack! Hade ambition att vara inne och svara mer men det är minst sagt mycket att göra så jag tappade bort mig några veckor. Ska försöka bättra mig.

Åtminstone fyra av akterna blir offentliga nästa vecka när biljetterna släpps. Den femte är ännu inte 100% så det kan dröja lite. Än så länge är det bara trubadurer/sångare/sångerskor och inget fullband.

Völund är lite... känsliga

Kul att de blir så många Völund borde nog kunna stå bakom föreningens stadgar och visioner. De är redan kontroversiella så vad har dom att förlora? Men förstår att du inte kan trolla Dan
Citera
2019-06-05, 12:01
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Kära vännen, jag hoppas verkligen du får det stöd du behöver och den hjälp som kan få dig att komma på fötter igen. Det enda rådet jag kan ge dig är att logga ut från datorn, ägna dig åt något uppbyggande, ge fan i spriten och ta ansvar för ditt eget liv istället för att försöka skylla dina misslyckanden på andra. Tolvstegsprogram har fungerat för en del, kanske är det något även för dig.
En människa som är stabil i grunden hade såklart inte brutit ihop på det här viset på grund av att de människor som man beundrar mest här i världen inleder ett samarbete med ett gäng idioter, men jag vet att anledningen till att jag mår så här fruktansvärt dåligt idag och tidigare även försökte ta livet av mig till hundra procent beror på att Ingrid & Conrad kom in i den nationella rörelsen. Jag var frisk och helt normal innan det. Du, Magnus, Jonas och SvP-delen i den här rörelsen betydde så oerhört mycket för mig. Att lyssna på Motgift och Radio Framåt var det bästa som jag visste. Första gången som jag hörde Radio Framåt blev jag helt tagen. Jag trodde inte att människor som ni existerade. Helt underbara var ni!

Det man ska göra här i livet är att resa och träffa spännande människor, inte sitta i Älgarås och äta hamburgare tillsammans med gamla Ingrid & Conrad-lyssnare. Istanbul - där kan vi snacka trevlig stad alltså! Kärlek till bandet Altın Gün och hat till Völund Smed.

Du behöver inte svara på det här om du inte vill, men vilka personer är det som håller i musikworkshopen?

Altın Gün - Tatlı Dile Güler Yüze
Citera
2019-06-05, 16:58
Medlem
Citat:
Du behöver inte svara på det här om du inte vill, men vilka personer är det som håller i musikworkshopen?

Personer med lång erfarenhet av musikindustrin, så väl musiker som ljudtekniker. Ingen är dock offentlig företrädare för den nationella saken.

Förresten, följ gärna DFS på Telegram, där kommer lite exklusiva klipp och annat från huset och vad vi nu tar oss för.

https://t.me/detfriasverige
Senast redigerad av DanErikssonDFS 2019-06-05 kl. 17:01.
Citera
2019-06-06, 10:30
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Kul att de blir så många Völund borde nog kunna stå bakom föreningens stadgar och visioner. De är redan kontroversiella så vad har dom att förlora? Men förstår att du inte kan trolla Dan
Dan menade nog tvärtom. Völund har säkert inga problem med Det fria Sverige, utan det är Ingrid & Conrad-delen i föreningen som kan tycka att deras texter är läskiga. Kiwis texter om hur hemskt det är med antisemitism och vilka fasansfulla människor muslimerna är som kastar ut bögar från hustak passar dem bättre. Jag kan väl kanske också tycka att det är lite väl barbariskt att behandla homofiler på det viset, men det är ju knappast det största problemet som finns här i världen.
Citera
2019-06-07, 18:07
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Offervilja du kan vara alldeles lugn, Dan hyser ingen direkt kärlek för Ingrid Boomeristqvist eller Zlatan-Maria längre, det har jag hört från säkra källor i Svenskarnas hus. Den absoluta majoriteten av dom jag stött på där har sällan något positivt att säga om dessa två första vågens dissidenter och mer eller mindre alla håller med om att Boomeristqvist är en störd person som tyckte sig inte kunde dela med sig av sin glans i ett projekt som Det Fria Sverige för då handlade det inte enbart om henne längre men fick dela den med flera andra, typiskt narcissistiskt beteende.

Sedan startade hon givetvis Ingrid & Maria. Då fick Boomeristqvist stå i centrum igen som hon vill och "rädda landet".
Citera
2019-06-08, 16:54
Medlem
Offerviljas avatar
Palaestra Medias reportage från nationaldagsfirandet i Svenskarnas hus:

https://www.youtube.com/watch?v=qrwAYyNpRhU

ForbrytarenAnnie! Allting kommer att bli bra. Egentligen förstår jag ju exakt hur Dan Eriksson har tänkt kring samarbetet med Dumrid Boomerqvist och Zlatan-Maria, men efter att Daniel Frändebög kom tillbaka som programledare i Radio Svegots poddar så blev jag nervös. Mitt psyke är precis lika svagt som min farmors. Om det är någonting som känns tokigt så hetsar jag upp mig själv tills jag blir vansinnig i huvudet. Innan det här året är slut så kommer troligtvis bögpojken Frändebög också att vara borta från Det fria Sverige, och om det nu inte skulle bli på det viset så får vi väl på något sätt stå ut med honom. Frändebög är ju till skillnad från Boomerqvist inte narcissistiskt personlighetsstörd och elak, utan bara töntig, efterbliven och meningslös.
Citera
2019-06-09, 07:29
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Palaestra Medias reportage från nationaldagsfirandet i Svenskarnas hus:

https://www.youtube.com/watch?v=qrwAYyNpRhU

ForbrytarenAnnie! Allting kommer att bli bra. Egentligen förstår jag ju exakt hur Dan Eriksson har tänkt kring samarbetet med Dumrid Boomerqvistoch Zlatan-Maria, men efter att Daniel Frändebög kom tillbaka som programledare i Radio Svegots poddar så blev jag nervös. Mitt psyke är precis lika svagt som min farmors. Om det är någonting som känns tokigt så hetsar jag upp mig själv tills jag blir vansinnig i huvudet. Innan det här året är slut så kommer troligtvis bögpojken Frändebög också att vara borta från Det fria Sverige, och om det nu inte skulle bli på det viset så får vi väl på något sätt stå ut med honom. Frändebög är ju till skillnad från Boomerqvist inte narcissistiskt personlighetsstörd och elak, utan bara töntig, efterbliven och meningslös.

Det här med att du refererar till Ingrid Carlqvist som Dumrid Boomerqvist alternativt Dumrid Sionistqvist - Är det egna omskrivningar, eller är det ett slags gängse sätt att referera till henne bland nationella?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in