2018-12-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det tror jag inte med 7000 i inkomst och möjligen ett ekobrott så småningom. Kommer man åtala i ekobrott kan han kyssa sitt franska arsle adjö. Dessutom är det väl en tidsfråga innan man får ut hans fru och då försvinner hyresförmåner osv, så dom kan väl kröka rödvin på någon sylta i Paris. En sak till han ska betala skadestånd 215 000 och är man gift räknas hustruns inkomster också.
Nu önsketänker du lite väl mycket. Men det ska bli intressant att följa Arnaults öden.
Citera
2018-12-06, 13:43
Medlem
Det som hände med Arnault var att det PLÖTSLIGT i svenska akademin dök upp en sexuellt aktiv man! En man som var mottaglig för kvinnlig påverkan. DÅ har kvinnor ett guldläge. Inte lönt att ragga på Torgny Lindgren eller för den delen den prudentlige Peter Englund. Liksom som att försöka förföra liket efter karl den tolfte. Men fransmannen Arnault....å lala silvåplä madam
Citera
2018-12-06, 14:04
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Ja det finns multum skrivet men den här Arnault är ju en helt vanlig gubbe som råkar sitta i svenska akademin. De flesta av oss hade ALDRIG hört hans namn innan de här våldtäktsanklagelserna. Jag hade det inte i alla fall. VARFÖR har unga kvinnor funnits runt denne man? Fanns de runt Torgny Lindgren på hans tid?

Nej han sitter inte i Akademien. Hans fru gör det, och han är god vän med många i Akademien, och drev en kulturkällarscen tillsammans med akademifrun som många akademiledamöter besökte och uppträdde på. Men han har inga som helst egna kvalifikationer för att själv bli invald. Hans talang består snarare i en viss social kompetens för att etablera kontakt och, troligtvis, ljuga sig fram och framställa sig som sofistikerad fransk kulturman. Fast i Frankrike är han förstås helt okänd. Eller var, innan han blev misstänkt, åtalad och fälld.

Han är utbildad till elektriker och har tagit några kurser i filmvetenskap och fotografi, men kan visst knappt skriva på svenska utan behöver hjälp med det. Men det är klart, som Akademien nu ser ut skulle väl hans kompisar kunna välja in honom. Det gör ju liksom varken till eller från för Akademiens rykte.
Senast redigerad av outoftheblue 2018-12-06 kl. 14:06.
Citera
2018-12-06, 14:10
Medlem
Är det denna man som även köpte sex av underårig under Nobelmiddagar? Våldtäkt där han kättade fast offret.
Hur många liv har han förstört.
Citera
2018-12-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Nej han sitter inte i Akademien. Hans fru gör det, och han är god vän med många i Akademien, och drev en kulturkällarscen tillsammans med akademifrun som många akademiledamöter besökte och uppträdde på. Men han har inga som helst egna kvalifikationer för att själv bli invald. Hans talang består snarare i en viss social kompetens för att etablera kontakt och, troligtvis, ljuga sig fram och framställa sig som sofistikerad fransk kulturman. Fast i Frankrike är han förstås helt okänd. Eller var, innan han blev misstänkt, åtalad och fälld.

Han är utbildad till elektriker och har tagit några kurser i filmvetenskap och fotografi, men kan visst knappt skriva på svenska utan behöver hjälp med det. Men det är klart, som Akademien nu ser ut skulle väl hans kompisar kunna välja in honom. Det gör ju liksom varken till eller från för Akademiens rykte.

Ännu märkligare. Trodde gubben var en ledamot. Så det är INDIREKT som unga kvinnor hoppats få framgång genom att "killa" gubben på rätta ställena? Denne Arnault måste vara en charmknutte extra allt och jag HOPPAS han snart är fri.
Citera
2018-12-06, 14:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ännu märkligare. Trodde gubben var en ledamot. Så det är INDIREKT som unga kvinnor hoppats få framgång genom att "killa" gubben på rätta ställena? Denne Arnault måste vara en charmknutte extra allt och jag HOPPAS han snart är fri.
Han stod så nära Akademien att han ibland kallades dess 19e ledamot, men jag tror du har missuppfattat något om hans kvinnoaffärer. Han verkar ha varit den aktiva att söka upp kvinnor, inte tvärtom. När kvinnor ville dra sig ur en relation kunde han tjata och ha svårt att släppa dem fria. Det var snarare lite stalkarattityd över honom. Det anmärkningsvärda är att han gjort så hela tiden, under båda sina äktenskap. 69-78 var han gift med en kvinna som hette Berit men som i övrigt är okänd, men det hindrade honom inte från att ragga tjejer. sedan 89 är han gift med Katarina Frostenson som blev invald i Akademien 92, och verkar ha haft hundratals affärer med kvinnor, både mer långvariga och tillfälliga. Han drar sig inte för att lägga an på och tafsa på kvinnor mitt framför ögonen på folk, till och med kronprinsessan har drabbats. Kvinnor blir ibland smickrade av sådan uppmärksamhet, men det är helt klart han som varit initiativtagaren i detta spel, som ibland slagit över i våld och hot.

Kan du inte låta Stockholms kvinnor få en välbehövlig paus från detta kräk och tycka det är bra att han hålls bakom galler i åtminstone ett par år? Det vore hyggligt av dig. Du kan alltid besöka honom i fängelset om du vill utsätta dig för hans grå karisma.
Citera
2018-12-06, 14:36
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Han stod så nära Akademien att han ibland kallades dess 19e ledamot, men jag tror du har missuppfattat något om hans kvinnoaffärer. Han verkar ha varit den aktiva att söka upp kvinnor, inte tvärtom. När kvinnor ville dra sig ur en relation kunde han tjata och ha svårt att släppa dem fria. Det var snarare lite stalkarattityd över honom. Det anmärkningsvärda är att han gjort så hela tiden, under båda sina äktenskap. 69-78 var han gift med en kvinna som hette Berit men som i övrigt är okänd, men det hindrade honom inte från att ragga tjejer. sedan 89 är han gift med Katarina Frostenson som blev invald i Akademien 92, och verkar ha haft hundratals affärer med kvinnor, både mer långvariga och tillfälliga. Han drar sig inte för att lägga an på och tafsa på kvinnor mitt framför ögonen på folk, till och med kronprinsessan har drabbats. Kvinnor blir ibland smickrade av sådan uppmärksamhet, men det är helt klart han som varit initiativtagaren i detta spel, som ibland slagit över i våld och hot.

Kan du inte låta Stockholms kvinnor få en välbehövlig paus från detta kräk och tycka det är bra att han hålls bakom galler i åtminstone ett par år? Det vore hyggligt av dig. Du kan alltid besöka honom i fängelset om du vill utsätta dig för hans grå karisma.
Hur vet jag att detta inte bara är skvallertidningssanningen?
Ska man döma någon för brott så måste man vara säker på att de begått ett.
Jag är inte övertygad med tanke på den officiella bild av händelserna som finns.
Citera
2018-12-06, 14:43
Medlem
Citat:

Min dotter hade en stalker i huset där hon bodde. Han var besatt av henne. Hon flyttade. Hon gav sin INTE ilag med tokstollen och befann sig ALDRIG ensam på hans kammare. Man KAN ställa krav även på en kvinna. Inga stora men i alla fall att NÄR hon blir stalkad så ska hon FLY!
Citera
2018-12-06, 15:22
Medlem
hängballens avatar
Mycket är våldtäkt i dagens läge, pullar du din fru till orgasm när hon sover är det våldtäkt.
Men Tjack Kladd Analt är värd att sitta på kåken bara för att han är ful!
Citera
2018-12-06, 15:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Min dotter hade en stalker i huset där hon bodde. Han var besatt av henne. Hon flyttade. Hon gav sin INTE ilag med tokstollen och befann sig ALDRIG ensam på hans kammare. Man KAN ställa krav även på en kvinna. Inga stora men i alla fall att NÄR hon blir stalkad så ska hon FLY!
Jo, men det är inte alltid uppenbart från början. Ibland händer det när en relation tar slut att stalkaren bara inte kan acceptera detta. Dessutom finns det grader av stalkning. Av vad jag nu fått höra om honom tycker jag det finns något av stalkare över honom, men inte lika renodlat som i rena stalkar-fall, om du förstår vad jag menar. Vissa efterhängsna män kan försöka upprätthålla ett sken av normalt relaterande, och det blir bara gradvis uppenbart hur krävande och kvävande de blir när man försöker dra sig ur. Kanske är det hans attityd av berättigande som gör att jag gör den liknelsen. Som om han tyckte sig ha rätt att tafsa på och lägga an på dessa kvinnor, och värre. En slags besatthet som bara går över när han hittar ett nytt offer att fokusera på. Tack och lov bytte han byte rätt ofta, vilket är enda sättet att ta sig ur en sådan relation. Att vänta på att han börjar intressera sig för någon annan.
Citera
2018-12-06, 16:41
Medlem
Jofs avatar
Han får komma till en anstalt av typ 3 (öppen) och antagligen en för sexförbrytare. Sen får han kratta löv alternativt skotta snö tillsammans med andra gubbarna. Får iklä sig den för årstiden vanliga dressen. Lägga sig tidigt på kvällarna och stiga upp tidigt. Helinackordering med al inclusive på skattebetalarnas bekostnad.

Får lite rutin i sin tillvaro tillsammans med information om lämplig sexuellt beteende. Hoppas han tar emot detta med en rimlig mängd av tacksamhet.

Kommer ut ut som en ny och bättre människa.
Citera
2018-12-06, 17:34
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Måste bara kommentera dokumentären i SVT - dokumentären gällande detta med färgkodning av kvinnor när det raggas.

1. Varför lägga så stor vikt vid det? Det har väl alltid raggats på krogen?

2. Tror inte män att kvinnor snackar om männen på krogen de är på? Såklart de gör.
Det handlar väl om att få uppgift på vilka som ingått i färgkodargruppen, hur centralt raggandet och objektifierandet varit för dem...

Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
3. Färgkodning. Kom igen. Är de högstadieelever som är ute för första gången? Ett vuxet grabbgäng på krogen behöver inte dessa fånigheter. Färgkoder, det tillhör någon larvig, nästintill förpubertal fantasivärld. Vuxna män och kvinnor löser detta, i sina gäng (och för sig själva) med kroppsspråk, flörtande och andra subtila antydningar. Såsom vuxna alltid gjort.

p.s utan dessa subtila antydningar och kroppsspråket inget verkligt flörtande när man känner sig fram. Kan man inte koderna kan det spåra ut. Fråga JCA.
...och hur mogna de är.

Detta ska fogas till bl a de andras ord om Arnault, att Stig Larsson (och Horace?) minsann aldrig uppfattat han har gjort något otillbörligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in