Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-11-11, 08:59
  #49
Medlem
beaver_ses avatar
Tänker så här, fanns det ingen förälder som under dessa år reagerat på att deras dotter kunde ha blivit utsatt? Rykten bör ju även komma fram till föräldrarna.
Ja Sverige är ett konstigt land där förövarna skyddas mer än offren.
Gott att han åker ditt och hoppas att han bannlyses som tränare och all kontakt med minderåriga.
Citera
2017-11-11, 10:49
  #50
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tänker så här, fanns det ingen förälder som under dessa år reagerat på att deras dotter kunde ha blivit utsatt?

Exakt vad är det som flickorna har blivit "utsatta" för, det har inte riktigt framgått. Det enda som framgått är någon "olämplig" konversation som någon tjuvläsande polisäckelpappa med kurdistanvärderingar har hittat i sin tonårsdotters telefon.
Citera
2017-11-11, 10:59
  #51
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
vad är det som flickorna har blivit "utsatta" för.
Ja inget trevligt iallafall, och det är hög tid att han får sitt straff utan förmildrande omständigheter.
Citera
2017-11-11, 15:42
  #52
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Exakt vad är det som flickorna har blivit "utsatta" för, det har inte riktigt framgått. Det enda som framgått är någon "olämplig" konversation som någon tjuvläsande polisäckelpappa med kurdistanvärderingar har hittat i sin tonårsdotters telefon.

Det finns saker som dessa tjejer blivit utsatta för som inte är ok.
Det du skriver stämmer inte och så är inte storyn. Du hittar på och försvarar något som kallas pedofili och är straffbart.
Det räcker så och han kommer inte att kunna och ska absolut inte vara flicktränare längre.
Du har inte hela storyn så lägg ner ditt försvarande av en tränare till småtjejer som är i beroendeställning till honom. Det är bara äckligt !
Om jag var här inne och letade efter pefofiler så skulle jag absolut kolla upp dig.
__________________
Senast redigerad av Krickedixan 2017-11-11 kl. 15:50.
Citera
2017-11-11, 18:25
  #53
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Det finns saker som dessa tjejer blivit utsatta för som inte är ok.
Det du skriver stämmer inte och så är inte storyn. Du hittar på och försvarar något som kallas pedofili och är straffbart.

Pedofili är inte straffbart och att vara attraherad av tonårsflickor är inte samma sak som som pedofili.

Jag har ingen aning om vad för icke-okejiga saker som den här nissen har gjort sig skyldig till men hade jag haft en tonårsdotter så hade jag hellre sett henne bli tillsammans med en tränare i 20-årsåldern än någon äcklig finnpojke i sin egen ålder.
__________________
Senast redigerad av ponnylover99 2017-11-11 kl. 18:28.
Citera
2017-11-11, 23:16
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Pedofili är inte straffbart och att vara attraherad av tonårsflickor är inte samma sak som som pedofili.

Jag har ingen aning om vad för icke-okejiga saker som den här nissen har gjort sig skyldig till men hade jag haft en tonårsdotter så hade jag hellre sett henne bli tillsammans med en tränare i 20-årsåldern än någon äcklig finnpojke i sin egen ålder.

Han är 28år och flickorna 13-14år. Dom går i åttan.
Sök hjälp eller skaffa aldrig en dotter...


Att vara pedofil är inte straffbart. Däremot att utöva det är straffbart. Därför han är polisanmäld.
Citera
2017-11-12, 09:39
  #55
Medlem
Varför var Expressen så väldigt snabba och noga med att radera alla hans texter och kopplingar till Expressen?
Rätt ohederligt och fegt av Expressen att försöka dölja att man hyst ett peddo.

Han är väl varken mer eller mindre dömd än någon av de andra tafsarna och våldtäktsmännen?


Den våldsamma rasisten Eric Erfors texter ligger t.ex fortfarande kvar hos Expressen, precis som Virtanens, Oisins och Ehsans gör hos Aftonbladet.
Citera
2017-11-12, 23:47
  #56
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Han är 28år och flickorna 13-14år. Dom går i åttan.
Sök hjälp eller skaffa aldrig en dotter...


Att vara pedofil är inte straffbart. Däremot att utöva det är straffbart. Därför han är polisanmäld.

Jaha, då får vi väl se var den polisutredningen landar någonstans.
Citera
2017-11-26, 20:30
  #57
Medlem
Hoppade runt på nätet och hoppades få ryktena bekräftade avseende fotbollstränaren för flera flicklag i Stockholm. Hittade denna tråd men är den inte lite gammal?! Nu i samband med metoo har ny information kommit fram och undrar om det stämmer att en av de underåriga flickorna blev gravid?
Jag kan bekräfta gränslöst beteende men pedofili, stämmer det?
Citera
2017-11-27, 00:42
  #58
Medlem
ponnylover99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1t4
Hoppade runt på nätet och hoppades få ryktena bekräftade avseende fotbollstränaren för flera flicklag i Stockholm. Hittade denna tråd men är den inte lite gammal?! Nu i samband med metoo har ny information kommit fram och undrar om det stämmer att en av de underåriga flickorna blev gravid?
Jag kan bekräfta gränslöst beteende men pedofili, stämmer det?

Hur menar du? Metoo drog igång i oktober och den här tråden är från november.
Citera
2017-11-27, 20:47
  #59
Medlem
Så kan det vara ... men i samband med meetoo har flera flickor (som nu är flera år äldre) gjort sina röster hörda och berättat om det han utsatt dem för. Han har under flera år och i flera klubbar missbrukat ungdomars (och barns) förtroende å det grövsta. Hur kan det ha fått fortgå?! Tänkte att ni i detta forum hade mer kunskap än mig.
Citera
2018-04-24, 12:00
  #60
Medlem
Inget nytt här? Strax efter årsskiftet hörde jag av en verksam i föreningen att utredningen fortfarande pågick (var kraftigt missnöje då ärendet skulle behandlats skyndsamt enligt löften från utredare). Nu har det ju dock gått ~halvår.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback