2025-06-28, 13:43
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Denna snubbe var något av de märkligaste jag sett. 198cm lång kines (numera kanadensare). Skulle kunna gå redan i andrarundan.
https://www.eliteprospects.com/player/885160/haoxi-wang

Som ducks-supporter där man får tänka realistiskt i förhållande till vart man plockar (10e) så ser åtminstone Mini-Fimpen & Mrtka ut som spelarprofiler vi skulle kunna ha nytta av om man ser till hur laget har byggts.

Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Okej så jättekinesen Aftonbladet skrev om igår blev alltså inte draftad i första rundan.

Får hoppas Frondel får bli vad Drai är för McDavid fast för Bedard.

NYI börja få svenskar.

Heineman, Engvall och Holmström och Eklund som kronan på verket.

Alltså jag svär, de är här och läser. Borde få betalt när man ger dem artikelmaterial
Citera
2025-06-28, 16:38
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Alltså jag svär, de är här och läser. Borde få betalt när man ger dem artikelmaterial

Du besitter helt klart talanger som förmodligen är av nytta för den som vill åka lite snålskjuts.

Hoppas china hamnar hos er eller något annat roligt lag.
Citera
2025-06-28, 16:41
Medlem
Giggsys avatar
Lynden Lakovic alltså. För all del, hade ju hoppats på en annan position(systemet känns rätt smockat LW/RW: Cristall, Miro, Protas jr, Mateiko, Leonard, Parascak, Funk etc) men ansåg dom att juggen var BPA så får en väl lita på det, jag har fullt förtroende för Caps scouter.

Fiddler går väl direkt i andra nu? Ger mig fan på att de kommer välja negerdvärgvingen Cam Schmidt vid 37 också.
Senast redigerad av Giggsy 2025-06-28 kl. 16:45.
Citera
2025-06-28, 16:43
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74
Kommer bli otroligt spännande att se Bedard och Frondell tillsammans.

Dock kommer nog de flesta Montreal Fans kissa på sig av upphetsning nu när de har Hutson och Dobson på backen.

Ruskigt bra defensiv i Habs just nu

Håller med. Det kanske uppstår lite bromance däremellan.

Ja det är den här tiden på året drömmar börjar formas, är roligt med lagbyggen, jag vill tro Montreal har något på gång.

Skulle bara vilja ha över en svensk dit av vettig kaliber, vi får se vad som händer.
Citera
2025-06-28, 18:05
Avstängd
Kedoxs avatar
Runda 2-7 idag 18.00 för de som är sugna. Började nyss.
Citera
2025-06-28, 18:40
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Lynden Lakovic alltså. För all del, hade ju hoppats på en annan position(systemet känns rätt smockat LW/RW: Cristall, Miro, Protas jr, Mateiko, Leonard, Parascak, Funk etc) men ansåg dom att juggen var BPA så får en väl lita på det, jag har fullt förtroende för Caps scouter.

Fiddler går väl direkt i andra nu? Ger mig fan på att de kommer välja negerdvärgvingen Cam Schmidt vid 37 också.

Kul med Gästrin! Grattis till den.
Inte ofta caps plockar svenskar.
Citera
2025-06-28, 18:44
Avstängd
Kedoxs avatar
Nu valde ducks Svenskt också. Eric Nilsson. Riktigt bra pick vid 45!
Citera
2025-06-28, 18:52
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Kul med Gästrin! Grattis till den.
Inte ofta caps plockar svenskar.
Tackar, gillar profilen, hade honom på önskelistan.
Ae inte så ofta faktiskt.

När tror du Rimpinen går? Ser ej sändningen.
Citera
2025-06-28, 18:55
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Tackar, gillar profilen, hade honom på önskelistan.
Ae inte så ofta faktiskt.

När tror du Rimpinen går? Ser ej sändningen.

Målvakten? Borde inte gå senare än tidigt 3e. Har väl varit riktigt bra.
Något för oss kanske. Vi skickade precis Gibson till wings...
Citera
2025-06-28, 18:59
Avstängd
Kedoxs avatar
Mycket svenskt nu i andrarundan.
Synd jag inte har någon att diskutera med här
Citera
2025-06-28, 19:09
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Då hoppas jag nog på Utah. Känns som de lyckats med att distansera sig från dumpster firen Arizona bra och visat att de är nåt annat.
Tycker inte Frondell ska spela andrafiol bakom Bedard.

Blir spännande om det blir någon reach inatt. Alltid brukar det va någon.
Kul att Sascha Boumedienne verkar ha hoppat upp till förstarundan på senare rankingar. Såg otroligt fin ut i u18. Bör väl räknas som kvartsfinne om man skall hårdra det.

Troligtvis om,Chicago bygger upp laget genom att drafta samt göra mer profilösa kloka trejder senare. Kanske bättre om Frondell spelar center och Bedard hittar sitt spel bättre på vingen ett vinnande concept.

Men såna där Powerduos eller kedjor med tre spelare som klickar är alltid lite svårt. Tänker när man jämför med Barkov som gjort ett stenhårt arbete i många år samt hade extremt mycket talang som han kunnat nyttja. Tror Frondell kan växa en säsong till hemma,kanske spela om en plats på försäsongen 26-27. Annars är det inte helt fel,att göra resan via AHL och få den där spelstilen att funka på Nordamerikansk Is.

Man ser ju ibland att Chicago gjort lite för snabba beslut gällande Bedard. Han kunde ta PP spelet till sig fort,då han har så mycket offensiv kraft men till växten litwn och styrkan inte helt utvecklad som en 25-30åring (spelare)

Ska ändå bli roligt att följa laget. (unga) Nazer en annan som borde kunna ta ett steg,nästa säsong.
Citera
2025-06-28, 19:12
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Troligtvis om,Chicago bygger upp laget genom att drafta samt göra mer profilösa kloka trejder senare. Kanske bättre om Frondell spelar center och Bedard hittar sitt spel bättre på vingen ett vinnande concept.

Men såna där Powerduos eller kedjor med tre spelare som klickar är alltid lite svårt. Tänker när man jämför med Barkov som gjort ett stenhårt arbete i många år samt hade extremt mycket talang som han kunnat nyttja. Tror Frondell kan växa en säsong till hemma,kanske spela om en plats på försäsongen 26-27. Annars är det inte helt fel,att göra resan via AHL och få den där spelstilen att funka på Nordamerikansk Is.

Man ser ju ibland att Chicago gjort lite för snabba beslut gällande Bedard. Han kunde ta PP spelet till sig fort,då han har så mycket offensiv kraft men till växten litwn och styrkan inte helt utvecklad som en 25-30åring (spelare)

Ska ändå bli roligt att följa laget. (unga) Nazer en annan som borde kunna ta ett steg,nästa säsong.

Hoppas lite på att Ducks väljer Rimpinen strax. Är väl den finne med högst tak i denna draft.
Vi skickade Gibson nyss till Detroit så finns plats.

Edit: Blev inte Rimpinen men en annan finne. Lasse Boelius, vad vet du om.honom?
Senast redigerad av Kedox 2025-06-28 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in