Citat:
Ursprungligen postat av
Hottt
Jag förstår vad du menar. Lagom hårdhänt men utan tekniska hjälpmedel. En riktigt dominant man ska inte behöva ta till redskap, utan bara genom sin karisma och utstrålning behärska situationen så bra att jag som hans slyna, gör som han säger åt mig att göra.
Folk säger ofta så ja, och hyllar "psykisk dominans", typ "jag är så dominant att jag inte behöver visa det" heter det ofta. Fast å andra sidan, hur mycket av sådant snack är illusion och hur mycket är verklighet? NÅN gång är väl bra att den dominante visar det, annars undrar ju partnern varför det aldrig visas. Det behöver inte vara ett nederlag att ge tjejen stark fysisk dominans ibland, och är man dominant bör man väl rimligtvis själv också njuta av fysisk dominans? Sålänge man inte anstränger sig så mycket att man typ tappar ståndet och tjejen inser att man "try too hard" förstås. Man kan vara "riktig" dominant utan att fördenskull vara dryg och svårfångad.
Det övriga håller jag med om. Det största problemet för många att dominera, är den snällhetskultur som råder. För många är det svårt att koppla bort den och låta sig själv utnyttja sin partner för sin egen njutning snarare än som ett rollspel som inte backas upp i äkta vardagsdominans. För detta är viktigt att göra som dominant. Om man spelar ett spel vars främsta syfte är att göra partnern kåt, kommer partnern oftare än man tror att genomskåda detta, och bli okåt. Man måste därför släppa loss och vara egoist, samtidigt som man förstås inte bryter mot överenskomna gränser eller låter sig styras av oigenomtänkta impulser, eller glömmer av att kasta tillräckligt många smulor åt tjejen för att få henne dit man vill (om man inte äger henne i ett icke tidsbegränsat slavkontrakt förstås, vilket i praktiken är väldigt ovanligt i Sverige). De flesta undergivna är nämligen "people pleasers" som inte kan bli ordentligt kåta om de inte är övertygade om att den dominante är helt nöjd.
Krävs sann kyla för detta och det är tur att man inte har många bra konkurrenter när det gäller denna teknik.
Därmed inte sagt att man har hela inne enbart genom att vara egoist, utan man måste ju som sagt ha som sekundärt fokus att partnern drivs till undergivenhet genom sin kåthet.