2017-11-07, 01:07
Medlem
Jag undrar varför Brynäs hatar Leksand och tvärt om?
I Brynäs shopen för supportrarna kan man köpa en tröja med en Leksand logga på med en ett "stopptecken" på.

(Jag förstår ju iofs varför man hatar Leksand)
😛
Citera
2017-11-07, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisfuckedup
Jag undrar varför Brynäs hatar Leksand och tvärt om?
I Brynäs shopen för supportrarna kan man köpa en tröja med en Leksand logga på med en ett "stopptecken" på.

(Jag förstår ju iofs varför man hatar Leksand)
😛

Rivaliteten utvecklades väl under 60-70-talet då både lagen vann en drös med titlar, sen är det ju inte jättelångt mellan orterna heller. Jag trodde inte att den rivaliteten levde kvar så mycket nu när det var längesedan Leksand var att räkna med. Fast "hatet" kanske mest är på skoj, plus att avsaknaden av andra naturliga rivaler gör att man biter sig fast vid detta.
Citera
2018-03-15, 20:22
Medlem
Klassiskt derby. Say no more..
Citera
2018-03-16, 02:30
Medlem
När jag växte upp på 90-talet när SHL fortfarande var jättepopulärt så höll de flesta på Brynäs eller Leksand och det var rivalitet. Troligtvis för att de 2 klubbarna tog väldigt många SM-guld under ett antal år. Idag känner jag att den rivaliteten är borta.
Citera
2018-03-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
När jag växte upp på 90-talet när SHL fortfarande var jättepopulärt så höll de flesta på Brynäs eller Leksand och det var rivalitet. Troligtvis för att de 2 klubbarna tog väldigt många SM-guld under ett antal år. Idag känner jag att den rivaliteten är borta.
Leksand har tagit 4st guld var av det senaste 1975. I dag spelar man inte ens i samma serie.
Men SHL gör allt för all rivalitet ska försvinna. Det ska vara ett mini NHL med plast klappor och personal som ska berätta för publiken när dom ska höras och vad dom ska skrika.
Go Brynäs Go.......Go Leksand Go!!!
Citera
2018-03-16, 13:16
Medlem
Uninteresteds avatar
Alla riktiga oldschool Brynässupportrar jag känner skäms över tröjorna du hänvisar till. Det är bara "tuffa" killar i 15-25 års åldern som bär dom. Riktiga supportrar till båda lagen tar gärna en öl tillsammans och snackar hockey(läs: retar Leksingarna för att dom inte spelar i SHL).
Citera
2018-03-16, 20:12
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninterested
Alla riktiga oldschool Brynässupportrar jag känner skäms över tröjorna du hänvisar till. Det är bara "tuffa" killar i 15-25 års åldern som bär dom. Riktiga supportrar till båda lagen tar gärna en öl tillsammans och snackar hockey(läs: retar Leksingarna för att dom inte spelar i SHL).

Så ska det ju vara! Dessutom mycket bra för Brynäs för när Leksand spelar i Shl, så fylls alltid Gavlerinken till sista plats när det är "derby" !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in