2022-02-15, 15:19
Medlem
Duvlorts avatar
Det är ju som Taufatt skriver, man vill tjäna mer pengar. Har man då färgade med som hjältar, ökar man chanserna för nya abonnenter. Det är ju så folk säger upp sina amazonabonnemang för en serie.
Får ju bara hoppas när man gör en serie om Jeff Bezos framgångssaga, att han spelas av en färgad person.
Citera
2022-02-15, 15:22
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Wokefacismen å sido ser det riktigt, riktigt dåligt ut. Peter Jackson satte helt enkelt ribban alldeles för högt.
Fast PJ var ju PK på ett annat sätt, att han inte vågade göra Haradrim kolsvarta, men det var okay att göra dom till araber i beduin-klädsel däremot. Visserligen har kända Tolkien concept-art artister gestaltat Haradrim som araber tidigare, men det är fel hursomhaver.

För er som undrat så kan dom se ut nått i den här stilen https://www.councilofelrond.com/wp-c...ler/mustis.jpg
Iförda leoparskinn och spetsiga huggtänder (mänskliga! ) detta är det afrikanska naturfolk som vi känner honom
vilket tillika tolkien-serien borde 'exploatera' honom som eller utelämna svarta, eller så får dom vara konsekventa och sluta göra TV-dokumentärer om naturfolk som jagar med spjut vilket västerlänningar tycker är en enormt eleverad livsstil.
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-02-15 kl. 15:37.
Citera
2022-02-15, 15:32
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Några Harads-betäckare hade jag kunnat acceptera men då enbart! på
Pelennors slätt förstås...been there done that
Harads blir ju här så fjärran från händelsernas centrum i Silly-marillion att dom inte har något existensberättigande.

Yx-Beväpnade Östringar från Pelennors slätt ska alltså gestaltas av Öst-asiater antar jag?

Att dom gräver djupt i loren för att hitta ett mörkhyad hob-folk är bedrövligt utifrån att det antagligen inte finns några storys kring dom, varpå dom kommer appropriera brun-hobers närvaro till andra kända händelser där vita hober kan ha florerat.
Så allting kommer på bekostnad av vit-närvaro hur dom än försöker att orma sig fram i anakronismerna
Enligt loren så är ju vissa hober lite bruna i hyn: "The Harfoots were the most common Hobbits. They were smaller and shorter than the other kinds and had browner skin."
Men alver hittar man nog inga belägg för att de ska vara mörka.
Citera
2022-02-15, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det är ju som Taufatt skriver, man vill tjäna mer pengar. Har man då färgade med som hjältar, ökar man chanserna för nya abonnenter. Det är ju så folk säger upp sina amazonabonnemang för en serie.
Får ju bara hoppas när man gör en serie om Jeff Bezos framgångssaga, att han spelas av en färgad person.

Jag tänker mig att social kontroll, kontroll över kulturella symbolvärden, ideologisk kontroll över ungdomen, kontroll över populärkulturella nytolkningar av äldre verk, kontroll över människans själva tänkande i en allt mer fördummad masskultur som urartar generation efter generation, är värt mer i makt och inflytande än vad enbart pengar någonsin kan vara — särskilt för stora spelare som ändå har mer eller mindre gränslösa finansiella medel inom ramarna för den kultur som tillber en databas med ettor och nollor som världens främsta aktör och livets raison d'être.

Populärkultur är folkets, eller snarare folkens, opium.
Citera
2022-02-15, 15:36
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Enligt loren så är ju vissa hober lite bruna i hyn: "The Harfoots were the most common Hobbits. They were smaller and shorter than the other kinds and had browner skin."
Men alver hittar man nog inga belägg för att de ska vara mörka.
Jag vet det, men det finns inga krig eller händelser tror jag, varpå dom kommer att i serien felplacera in harfotar till händelsernas centrum där dom inte hör hemma.

Sam är ju ett typiskt exempel på en harfot.
Han beskrivs som liten, fet & satt och innehar en brun tafs-hand
https://i.redd.it/ob30f8kq8np21.jpg
som gärna ska ta på Frodo, men frågan är om han behöver gestaltas av en svart skådis eller bara en solbränd Italienare
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-02-15 kl. 15:41.
Citera
2022-02-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Om personen ser sig själv som kristen. Personligen bryr jag mig inte. Om du vill diskutera religion kanske du bör gå till annat forum?

Jesus predikade att det exempelvis var viktigare att visa empati än att äga personlig rikedom. Många kristna håller inte med honom där.

Var har ditt filosoferande om religion med Amazons serie att göra?
Detta blir väl samma skit som WoT, totalt värdelöst mao.

Jag ser mig själv som 10m lång, betyder det att jag är det i verkligheten?
Citera
2022-02-15, 15:44
Medlem
petterisnr1s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=v7v1hIkYH24
Nu har trailer äntligen släppts, sen som vissa har skrivit så är den bara full med massa jävla CGI skit, en studio som inte har följt toilken version överhuvudtaget!

Jag har inget emot färgade människor som är med denna serie. men att dem missar så mycket detaljer i serien jämfört med filmerna är helt sjukt!

massa CGI skit! dvärgar som inte har skägg. alver som inte har deras märke på huvudet eller panna som dem har i LORT, En budget på 1 miljard dollar med smink o kläder som ser ut som dem har köpte det ifrån dollar store och hemlösa
Citera
2022-02-15, 15:44
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort

Det var väl det man hoppats på. Det blir nog inte den framgångsaga man hoppats på.

Jag tror inte att folk kommer att börja premumerera på Amazon Prime i gång större utsträckning efter denna trailer. Jag antar att denna serie var skapt för att locka in folk till prenumerationstjänsten.
Kan ju ha fel dock, troligtvis lär serien locka folk som gillar Marvel-skräpet. Trailern verkar ju ge intrycket att det enda som serien har att locka med är datoranimationer, ingenting om historien eller karaktärena i sig.

Budgetmässigt så verkar ju Amazon förvänta sig Stranger Things, Game of Thrones eller Squid Game-liknande framgång. Men tror nog den lär hamna snarare ungefär om the Last Jedi. Tror inte ens att de kommer ha underhållningvärde upp till B-serierna som t.ex
https://www.imdb.com/title/tt1199099/
https://www.imdb.com/title/tt0115086/?ref_=nv_sr_srsg_8

Underhållningvärdet är nog främst och höra och se hur dåligt det kommer bli. Ett fiaskon är den bästa underhållningen. Det lär bli liv i luckan när första avsnittet sänds. Sen blir det nog inte så mycket mer.
Citera
2022-02-15, 15:45
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag är så oerhört glad och tacksam över Peter Jacksons trilogi. Jag tackar alla gudarna för att den skapades i början av 2000-talet och inte idag. Nu vet jag att vi aldrig kommer få se något liknande igen. Kanske inte ens i närheten.

Nej, det där var nog en av de sista större filmsatsningar som gjordes innan världen gav efter och blev galen. Nu är det nog kört för många år framöver, kanske för alltid. Vi får vara glada och tacksamma över det som hann göras.

Kan också vara vettigt att skaffa sig kopior på de här filmerna som man förfogar över själv i stället för att lita på streaming i framtiden. Tror nämligen att filmer och serier som inte är "woke" kommer att fasas ut och "försvinna" när de här människorna ska ta vansinnet till nästa nivå i en inte alltför avlägsen framtid. Ingen nivå av galenskap förvånar mig längre.
Citera
2022-02-15, 15:48
Medlem
Ferhs avatar
Det finns ju faktiskt negrer i Sagan om Ringen, det är människor som håller till långt nere i södern och är på Saurons sida. Och så orkerna så klart.

Så om någon annan i tvserien är svart så betyder det helt enkelt att en av deras föräldrar har rasblandat med någon från Saurons sida, sannolikt genom att ha blivit våldtagen.
Citera
2022-02-15, 15:58
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desperatsomfan
Jag ser mig själv som 10m lång, betyder det att jag är det i verkligheten?
Nej?
Citera
2022-02-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Nej?
Men man kan knulla 10 pers om dagen men ändå ser du den som kristen för att personen säger sig vara det?

Om jag ser mig själv som kvinna istället för man då?
Är jag man eller kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in