Varför ska fångar äta kött? Att äta vegetariskt är billigare och dessutom bättre för klimatet. Enda anledning att folk äter kött är för att det smakar gott annars är det lika bra näringsmässig. Vore det inte bra att tvinga alla fångar att bli vegetarianer när de sitter i fängelse?
Vill man prompt äta kött kan man köpa det för tändstickspengarna man vunnit i avdelningens Finns i sjön-turnering.
Jag äter(och gillar) själv kött men försöker att dra ned på det. Dels på grund av ekonomiska skäl, men även för att jag upptäckt att jag inte direkt saknar kött i vällagade vegetariska maträtter.
Jag kan bara svara för mig själv varför jag äter kött, dels för att jag är kass att laga vegetarisk mat som innehåller mycke protein. Enklare att slänga på några kycklingfiler i stekpannan än att göra en vegetarisk rätt med mycke protein
Varför ska fångar äta kött? Att äta vegetariskt är billigare och dessutom bättre för klimatet. Enda anledning att folk äter kött är för att det smakar gott annars är det lika bra näringsmässig. Vore det inte bra att tvinga alla fångar att bli vegetarianer när de sitter i fängelse?
På rättspsyk får de faktiskt välja om de vill äta vegetariskt eller inte. Muslimer slipper äta fläsk. Etc.
Vore det inte bra att tvinga alla fångar att bli vegetarianer när de sitter i fängelse?
Jovisst. Det är minsann inget fel på potatissoppa.
Berätta sen för alla att det är för muslimernas och veganernas skull
man lagt om kosten så här. Då har de säkert lite att prata om på rastgården.
Frukt och grönsaker är faktiskt betydligt dyrare per kalori än vad billiga animaliska produkter är. Jag syftar nu på billighetskött som Eldorado/ICA Basic etc. Snart är det vinter och tomat, gurka och sallat kostar 50:- kilot, medan köttfärsen fortfarande kostar 39:90!
Tror att det skulle bli dyrare om man bara serverade vegan-mat på kåkarna.
Tycker du ska ta och kika på hur ett modernt jordbruk påverkar insekterna . Så kanske du tänker till ett par varv till :-) Ett industriellt jordbruk är ingalunda bättre för miljön eller mänskligt liv i förlängningen utan vad du söker är en befolkningsminskning samt en begränsningar i en populationsförnyelse
Frukt och grönsaker är faktiskt betydligt dyrare per kalori än vad billiga animaliska produkter är. Jag syftar nu på billighetskött som Eldorado/ICA Basic etc. Snart är det vinter och tomat, gurka och sallat kostar 50:- kilot, medan köttfärsen fortfarande kostar 39:90!
Tror att det skulle bli dyrare om man bara serverade vegan-mat på kåkarna.
Vem har sagt att fångarna ska få mer frukt och grönt istället för kött? Ersätt bara all kött med bönor, ärtor och linser. De är proteinrika precis som kött och garanterat billigare!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!