2017-11-03, 19:06
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pigpigpiggy
Jag är säker att många tror samma sak som du , men vi klarar oss

Men den stackaren som ni ska jobba med då? Inte ens jag som är svensk fattar hur vissa har klara sfi då dom pratar som krattor. Då har sfi låga krav.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
SFI släpper ingen med så stora brister och då kommer man inte in på Komvux, så det existerar ingen utbildning som hen går nu, det är vanliga fakta.
Sen är hen en lågpostare samt att hen bara skriver här med ett tvivelaktigt mål, sen har vi då nicket som vill hetsa.
Vet att det finns ett antal som kör trolltrådar, en del riktigt underhållande trådar blir det, men sen blir de väl avstängda mellan varven men de brukar bara ha som enda intresse att trolla. Denna får låga poäng.

Ja jag börjar fundera i samma banor som du just skrev.
Citera
2017-11-03, 19:19
Medlem
Vad du tänker nu,jag hållar med. Vi får se om två år efter jag är färdig med min utbuildning nu och sen ta jag master, jag kanske kan välja jobb.
Du behöver att ge mig chans att jobba med människor som jag.
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Men den stackaren som ni ska jobba med då? Inte ens jag som är svensk fattar hur vissa har klara sfi då dom pratar som krattor. Då har sfi låga krav.

Ja jag börjar fundera i samma banor som du just skrev.
Citera
2017-11-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Har varit med Thailändskor både lågutbildade från "risfälten" som högutbildade från Bangkok, du hör tydligt vilka ord de har svårt med pga att vi ljudar på helt andra sätt här, likaså har vi svårt med att ljuda rätt på Thailändska eller Kinesiska.
Har du Thailändska som modersmål så blir det inte dessa ord TS tar upp som du har svårighet med att stava, det har jag själv sett från fruns SFI när hon gick där, samt att jag har (tyvärr) fått traggla med så kallande Syrier och de har lite andra problem med uttal och stavning. Det som man ser hos TS verkar mer vara nån MP hen som försöker stava fel med Svenska som modersmål. Det har ju kommit mer politiskt folk hit till forat och man kunde läsa om i andra medier att de skulle ge sig på alternativmedia för att påverka även där, så även här inne. Tycker dock MP S V L ungdomsförbund kan skaffa ett eget forum.
Intressant! Jag tror att vi har en del ihop. Jag träffade dom med 6 år imellan så det var inte samtidigt såklart. Båda med universitets utbildning men helt ärligt är engelskan skit vad gäller universiteten i Thailand. En ljög att hon var från Bkk många år och en var ärlig att hon var från Korat. Båda rätt fattiga uppvuxna på landsbygden men hade gått längre än alla sina brödrar och systrar. Skillnaden var fortfarande markant så enligt mig finns det ingen "regel" att gå efter. Min klass kompis var duktig inom matte men kunde knappt prata engelska, jag kunde flytande engelska och fick
MVG men bara G i matte. Vi bodde grannar. Så det hållet inte.
Citera
2017-11-03, 20:39
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pigpigpiggy
Vad du tänker nu,jag hållar med. Vi får se om två år efter jag är färdig med min utbuildning nu och sen ta jag master, jag kanske kan välja jobb.
Du behöver att ge mig chans att jobba med människor som jag.

Ja jag förstår inte ens hur du ska fixa en master. Men ja ja, tror du det så.
Citera
2017-11-05, 12:02
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Detta var nog den tråkigaste trolltråd jag läst. Fantasilöst och jävligt löjligt. Blev bara pinsamt
Nej, jag läste ännu fetare trolltråd där en tjej beklagade att hon kunde inte få sin pojkvän att ligga med henne oftare än ett par gånger om året Och ingen tog upp en minsta misstanke att skribenten trollade bara, fast det var minsann klockrent.
Så nej, denna tråd låter i alla fall mer sannolikt än den där. Jag som utlänning kan absolut förstå att man må inte stava rätt och samtidigt prata tämligen flytande om man pratar oftare än man skriver. Själv har jag t.ex. ett motsatt problem att jag stavar bättre än jag pratar, för jag skriver och läser ganska mycket men har nästan inga tillfällen att prata med folk.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in