• 1
  • 2
2017-11-02, 11:03
Medlem
En Aftonbladet-journalist har utsatts för ett attentant i sitt hem efter att ha publicerat ett avslöjande om ett kriminellt gäng. Vem är journalisten och vilket gäng rör det sig om?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...riminellt-gang
Citera
2017-11-02, 11:16
Medlem
Kan det vara Ali Khan caset?
Citera
2017-11-02, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermoo
Kan det vara Ali Khan caset?
Tveksamt, det är samma journalist som skrivit om det som skrivit artikeln ovan (Johanna Bäckström Lerneby). Gissar att den utsatte journalisten håller huvudet lågt just nu.
Citera
2017-11-02, 11:37
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag vet inte, jag är kluven i fallet. Å ena sidan är det inte bra att journalister hotas men å andra sida ska journalister främst granska makten och inte befolkningen så lite får man skylla sig själv också om man gör bort sig och granskar fel människor.
Citera
2017-11-02, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag vet inte, jag är kluven i fallet. Å ena sidan är det inte bra att journalister hotas men å andra sida ska journalister främst granska makten och inte befolkningen så lite får man skylla sig själv också om man gör bort sig och granskar fel människor.
Ummm... gangsters är "befolkningen"??? De är avskumen som terrorriserar befolkningen! Gangsters har dessutom makt i sina områden och denna makt bör granskas innerigt och utförligt så att alla vet vilka dessa fanskap är!
Citera
2017-11-02, 12:01
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Fria medier ska granska samhället. Om inte kriminella grupper granskas kritiskt så blir de "makten", och inte vilken makt som helst: en våldsmakt man inte hört talas om förrän det är försent.
Citera
2017-11-02, 12:38
Medlem
Citat:

Nåja med tanke på den kastrerade polis vi har är kriminella rätt snabbt uppe med olika maktstrukturer. Så det är väl inte så dåligt att journalister gör något rätt. Att de jagar svensson som röstar SD eller har åsikter som inte passar är riktigt sjukt. Men att de håller koll på kriminellt skit kan man inte klaga över. Sedan vore det också bra om journalister låg på den politiska makten i stället för att sitta i dess knä, men det är en annan fråga.
Citera
2017-11-02, 14:33
Medlem
Det kan ju vara vem som helst, har ju skrivits hur många artiklar som helst om Sverigedemokraterna.

Skämt åsido, det har skrivits en del om gäng genom åren så kan ju vara nästan vem som helst. Kenan Habul skrev väl nån artikelserie om "Gängen inifrån" för nåt halvår sen.
Citera
2017-11-02, 14:48
Medlem
Det är ingen som bryr sig om Aftonbladet längre, det här kan lika gärna va fake-news..
Citera
2017-11-02, 15:49
Medlem
Kriminella gäng med stort våldskapital har en väldigt stor makt över vanliga människor och bör definitivt granskas.
Citera
2017-11-02, 17:15
Medlem
Holdingbreaths avatar
Varför nämns inte journalisten?
Citera
2017-11-02, 17:29
Medlem
JDAMs avatar
Söker man kartläggning "gäng" är det Expressen som gjort dom stora kartläggningarna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in