Citat:
Ursprungligen postat av
RiverStyx
Jag har inget svar till dig men jag vill också bumpa tråden och jag har nån fråga:
Som novis på det här med Airfryers vad ska man tänka på? Hur stor behöver den vara? Jag har sett det finns modeller med dubbla korgar typ en 3 liters och en 6 liters, är det något att ha tycker ni?
Det enda jag ätit som tillagats i en Airfryer var hemmagjorda klyftpotatis och just dessa var jag ganska imponerad av. De smakade inte direkt annorlunda än om man gjort dem i ugn men de blev jämnare tillagade och det verkade väldigt smidigt att laga dem i fryern.
Vilken annan mat tycker ni funkar bra i Airfryer? Vilket funkar inte?
Lagade min princess iaf som slutkläm. Fick beställa en brytare ifrån temu som ansluter till displayen via korgens inskjutning så nu är den hel och ren. Var ganska många skruvar men gick bra å öppna upp huven
Satsa på 5 liter minst
Airfryer är bekvämt och går snabbare än ugnen är ju en trevlig faktor, förutom att det får då jämnare bryning med omkastning av pärklyftorna lite mer än vad som rekommenderas..
Kan inte komma på så många saker men mat som är flytande i olika flytstadier ska man helst undvika i en airfryer om man avser att använda bara korgen med hål i istället för ett ohåligt kärl