Citat:
Ursprungligen postat av
Tylosande
Vad ska man studera om man inte har något stort intresse? Jag har många småintressen och utbildningar som jag kan tycka är nyttiga att lära sig... Men inget som gör att jag lutar mig till gränsen att verkligen studera det... Känns som att alla yrken är ändå monotona och tråkiga.
Vad är alternativet? Ha tråkigt på sitt jobb & försöka ha en bra fritid för ungefär samma livslön som om jag hade studerat till ett höginkomsttagaryrke?
Antar att jag är ett hopplöst fall som inte kommer bli någonting?
Tror det är bara unga 19-25 åringar/bidragstagare som påstår att de har roligt på sitt jobb... Vem tror på den lögnen?

Du har ju svarat i min tråd som jag la igår, så svarar i din med. Sitter ju själv i liknande sits.. Har dock inte så många småintressen utöver, pengar haha, resor, aktier, politik typ.
Känner iallafall igenom mig speciellt om att man inte vet vad man ska studera om man nu behöver det. Eller om det är lönt, speciellt med en hel del "flummiga" utbildningar.
Kanske är man ett hopplöst fall.. Har redan lagt 4-5 år efter gymnasiet på att jobba på lägre jobb och rest runt lite. Känner mig dock inte mycket säkrare på vad man ska ta sig.