2017-11-02, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Då det gäller grovt vapen brott bör dessa herrar ha blivit häktade vid det här laget. Någon som kan ta fram häktesframställan på de alla tre?

Häktad blir man senast 96 timmar efter gripande. Således inte ännu.
Citera
2017-11-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Häktad blir man senast 96 timmar efter gripande. Således inte ännu.

Yes, men tidigast samma dag. Har du kollat upp om det finns något eller?
Citera
2017-11-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perspektivare
Yes, men tidigast samma dag. Har du kollat upp om det finns något eller?

Det stämmer att det inte finns något hinder för häktning innan men skulle gissa att 99,9% av fallen kommer en sådan framställan in i slutskedet av anhållningstiden.

Nej jag har inte kollat upp huruvida det inkommit en framställan av ovan nämda skäl.

Men ring Stockholms tingsrätt och fråga, de har öppet ännu.
Citera
2017-11-02, 14:50
Medlem
Citat:
Männen som greps på ett hotell i ett tillslag av insatsstyrkan har släppts.
Trion är fortsatt misstänkt för vapenbrott, bedrägeri och narkotikabrott.
– Det fanns inte tillräckliga skäl för att hålla kvar dem, säger Carina Skagerlind vid polisen.

https://www.expressen.se/nyheter/tri...n-har-slappts/
Citera
2017-11-02, 15:53
Medlem
Luftpistoler?
Citera
2017-11-02, 17:23
Medlem
dysterqvists avatar
lejonen ,,,,
västerorts skräck!!!
från anonym källa.
Citera
2017-11-02, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saftturken
Luftpistoler?

De har ju hela tiden sagt vapenbrott av normalgraden så det rimliga är att det tex inte är en skarpladdad pistol och nog troligen inte ens ett skjutvapen i den vanliga meningen -ett skarpladdat vapen skulle rubriceras som grovt i det sammanhanget.

Tårgas är ju tex vapenbrott av normalgraden och som du säger så kan nog åklagaren försöka få replikor eller luftpistol till det -i det sammanhanget ska tilläggas.

Det låter som ett skämt men jag skämtar inte. Garanterat så tillkom rubriceringar för att motivera det offensiva tillslaget.
Citera
2017-11-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dysterqvist
lejonen ,,,,
västerorts skräck!!!
från anonym källa.

Knarkare utan pengar och med skimmade kontokort som somalier brukar köra typ= bedrägeri och narkotikabrott.

Lillebrorsans plastpicka till häftiga istagramvideos=vapenbrott som faller om någon dag.
Citera
2017-11-02, 23:43
Medlem
Jag bor ofta på hotell med både "grova" vapen som ni kallar det och skarp ammunition. Kan vara både pistoler, revolvrar och diverse halvauto gevär av ar-15 typen. Men då är jag sportsskytt och håller mig till lagen. Men är inte alltid som man bor officiella match-hotell och är definitivt inte ofta att jag faktiskt meddelar receptionister om att jag har vapen pga vilka som faktiskt jobbar där.

Så är relativt säker på att dom här antingen torskade på sitt utseende eller beteende.
Citera
2017-11-03, 00:11
Medlem
Venators avatar
Som ett tweet från Hanif Bali nyligen påtalade (när han kallade domare för syltryggar) så blir man inte häktad för misstanke om grovt vapenbrott enbart. Så det är nog fortfarande en öppen fråga vad de hade för sig och om insatsen var berättigad eller inte.

https://www.svd.se/m-ledamot-kallade...vla-syltryggar
Citera
2017-11-03, 01:51
Medlem
Tydligen har dom gjort en bokning med fakturering. Det måste godkännas av platschefen. Eftersom den platschefen är en allmänt stor idiot så hade han tydligen godkänt det.
Självklart ska man som receptionist göra en bedömning på vilken typ av individ man checkar in och att man får betalt. Tycker man att personen verkar skum/märklig/stökig/berysad/påtänd mm så ska man självklart inte checka in dom. Det kan vara svårt i vissa fall men när det kommer till den här typen av individer är det ganska lätt att se kännetecken. Men när nu chefen är mer kåt på att ha hög beläggning än kvalitetsbeläggning så blir det som det blir när han delar ut riktlinjer mm.
Senast redigerad av gladgrappler 2017-11-03 kl. 01:55.
Citera
2017-11-03, 07:07
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Som ett tweet från Hanif Bali nyligen påtalade (när han kallade domare för syltryggar) så blir man inte häktad för misstanke om grovt vapenbrott enbart. Så det är nog fortfarande en öppen fråga vad de hade för sig och om insatsen var berättigad eller inte.

https://www.svd.se/m-ledamot-kallade...vla-syltryggar

Insatsen var nog väl berättigad även om det senare visar sig att det enbart var leksakspistoler. Insatsen berättigas av en informationen som polisen erhåller innan tillslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in