Tyckte inte denna frågeställning passade in riktigt under Bråkmakarns befintliga Hell's Kitchen-tråd, därav ny.
Som rubriken lyder; vad skulle DU ha lagat till som din "presentationsrätt" om du hade stått där i köket och fått 45 minuter på dig ?
Tillgång på råvaror och redskap verkar ju i princip ha varit obegränsad av döma av de olika sakerna deltagarna igår fick ihop, så gnugga era geniknölar...
Som eget alternativ hade jag gjort en övertäckt kycklingfilé med bakad potatis till, och hoppats att den hade fallit den koleriske kocken i smaken...
Beskrivning av tillagning av bakpotatisen lämnar jag därhän, då man nästan måste anstränga sig för att kunna misslyckas med den
Kycklingfilé saltas och (vit)peppras lite lagom, och bryns till en vacker färg, läggs i en ugnsform.
Creme fraiche blandas med finhackad rökt skinka, persilja, riven (lagrad!) ost och smaksätts med dijonsenap, detta smetas så ovanpå kycklingfilén och slängs in i ugnen, en sisådär 225grader i sisådär 30 minuter tills pippin är genomstekt men inte torr... Lite extra smet görs för att ha till bakpotatisen vid serveringen.
Vid serveringen hade jag nog halverat potatisen i längdriktingen, klickat på lite röra och haft resten i en separat skål, garnerat pippin med en persiljekvist och haft lite vanlig hederlig sallad-gurka-tomat piffigt upplagd på tallriken...
Enkelt, men smakfullt...