2017-10-31, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odiskadmugg
Kan inte någon skärmdumpa sidan för oss utan fejjan? Den kanske tas bort därifrån oxå..
De är fel facebook. Den länkande fb kontot bor inte ens i Sverige. BO verkar ej ha facebook om BO heter Bil*l H*mmoud
Citera
2017-10-31, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misohoony
Jag var nere vid platsen där det hände precis, det stod kvar en polispatrull och tog lite uppgifter från närboende. Verkade ganska förtegna och ville inte säga någonting mer än nödvändigt.

Det låg lite blommor och stod gravlyktor intill en vägg (tog bilder på både plats och alternativ flyktväg där det sägs mellan folket jag pratade med utöver polisen att skytten sprang)

Längst ned på huset är det plåt/aluminium och det var ett stort hål i den precis där blommorna var vilket indikerar på att skytten sköt BO så han ramlade ihop mot väggen och sedan fortsatte att skjuts när BO låg ned.

Jag pratade med en herre som bodde två hus ifrån och jag frågade hur han upplevde skotten, han svarade även han "automat, ratata ratata" i 4-5 "salvor" precis som jag uppfattade det 300m från platsen. Han var övertygad om att det var automat och nämnde även att han var jägare (låter övertygande jag vet men det är helt sant att han delade med sig av det.)
Förklarade för honom även hur jag uppfattat att det lät som att det kom från en bil, alltså i rörelse, det höll han inte med om. Måste ha varit ekot bland husen här på något sätt som fått mig att uppfatta det så.
Det är en vändplats mellan husen där det skedde så en "driveby" är uteslutet.
Han verkar onekligen ha flytt till fots, det är en enkelriktad gata med sånna där hål i gatan som gör att bara bussarna och motorcyklisterna kan ta sig förbi så att fly med bil vore korkat då du endast kan ta dig åt ett håll. Man är ganska instängd dvs.

Tack för din uppdatering. Ni är då flera som uppfattade det som automateld. Vilket tidigare ifrågasatts.
Citera
2017-10-31, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eduardh
Basil Mahod, ursäkta stavningen
Varför har ingen lagt märke till denna kommentar? vad är detta?
Senast redigerad av tuumadree 2017-10-31 kl. 17:05.
Citera
2017-10-31, 17:14
Medlem
PalleAnkas avatar
Citat:
Jag var nere vid platsen där det hände precis, det stod kvar en polispatrull och tog lite uppgifter från närboende. Verkade ganska förtegna och ville inte säga någonting mer än nödvändigt.

Det låg lite blommor och stod gravlyktor intill en vägg (tog bilder på både plats och alternativ flyktväg där det sägs mellan folket jag pratade med utöver polisen att skytten sprang)

Längst ned på huset är det plåt/aluminium och det var ett stort hål i den precis där blommorna var vilket indikerar på att skytten sköt BO så han ramlade ihop mot väggen och sedan fortsatte att skjuts när BO låg ned.

Jag pratade med en herre som bodde två hus ifrån och jag frågade hur han upplevde skotten, han svarade även han "automat, ratata ratata" i 4-5 "salvor" precis som jag uppfattade det 300m från platsen. Han var övertygad om att det var automat och nämnde även att han var jägare (låter övertygande jag vet men det är helt sant att han delade med sig av det.)
Förklarade för honom även hur jag uppfattat att det lät som att det kom från en bil, alltså i rörelse, det höll han inte med om. Måste ha varit ekot bland husen här på något sätt som fått mig att uppfatta det så.
Han verkar onekligen ha flytt till fots, det är en enkelriktad gata med sånna där hål i gatan som gör att bara bussarna och motorcyklisterna kan ta sig förbi så att fly med bil vore korkat då du endast kan ta dig åt ett håll. Man är ganska instängd dvs.

Tyckte i och för sig att jag hörde en ganska högljudd MC dra iväg efter skottsalvaorna, eller bill med en hyggligt varvillig motor. men jag befann mig en km eller två från platsen
Citera
2017-10-31, 19:11
Medlem
Citat:

Vilken adress skedde det vid exakt?
Citera
2017-10-31, 19:17
Medlem
Fortfarande ingen gripen. Däremot finns det intressant information om att det finns flera ögonvittnen.

https://nyheteridag.se/man-ihjalskjuten-i-nacka/
Citera
2017-10-31, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epplepaj
Vilken adress skedde det vid exakt?

Utanför Sickla sjöväg 4.
Citera
2017-10-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broderskap
Fittan som dog var en bög, sägs det i Tensta.

Lite oklart hur du väljer att använda de olika epiteten. Menar du att han troligen blev mördad för att han var homosexuell och att det alltså är ett möjligt hatbrott?

Eller är det helt enkelt två olika skälsord som du kallar BO så att du bara uttrycker ditt förakt mot BO?

Finns det någon påtaglig information kan ju allt vara av intresse att delge tråden.
Citera
2017-10-31, 21:20
Medlem
Nu ska det vara fullt av polisbilar i Sickla igen. Undrar om händelserna är relaterade.
Citera
2017-10-31, 22:15
Medlem
Conse...s avatar
Dömd postrånare mordoffret i Sickla
Citat:
35-åringen som sköts till döds i Sickla i går kväll var en av dem som dömdes för det uppmärksammade rånet mot postterminalen i Göteborg 2008.
Mannens advokat, Leif Ericksson, bekräftar att det är hans dåvarande klient som har skjutits till döds.
Citat:
35-åringen var en av åtta personer som dömdes för rånet mot postterminalen i Göteborg 22 januari 2008.
Citat:
Polisen hade i tisdags eftermiddag ännu ingen gripen för mordet. Arbetet med att knacka dörr i området fortsatte. Polisen samlade också in vittnesuppgifter och samlade in övervakningsfilmer från kollektivtrafik och från vägkameror.
https://mitti.se/nyheter/brott/postranare-mordoffret-sickla/

Citat:
Ursprungligen postat av notsocool
Well här kommer iaf 100% Info samt bekräftelse på den avlidne!

Mannen heter Bilal hammoud och är från Uppsala ursprungligen,
född 19820416-0595! Står skriven i Stockholm dock en bit bort från adressen han avrättades på.

En gangster som härstammar från Libanon/Palestina
Citat:
Ursprungligen postat av Conse...
Om vi utgår från att du har rätt är BO med här
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article12121644.ab
Tråd om postterminalrånet
(FB) Postcentralen i GBG rånad
Citera
2017-10-31, 22:24
Medlem
Conse...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notreallyme
Nu ska det vara fullt av polisbilar i Sickla igen. Undrar om händelserna är relaterade.
Tror inte det har med mordet igår att göra. En kompis hörde ikväll polisbilar, flertal, med sirener i omgångar. Det var vid Alphyddan eller Finntorp, i alla fall andra sidan Värmdövägen, mittemot Sickla, sa han. Dock ska det ha varit ett jävla hallå med alla polissirener, så man undrar ju vad fan det är som pågår i Nacka nuförtiden...
Citera
2017-10-31, 23:05
Medlem
DigDeeps avatar
Undrar om Sickla har nått med mordet i Norsborg att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in