Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-30, 20:11
  #1
Medlem
Har erfarenhet och utbildning inom IT men vill byta till något annat. Trivs inte längre och har sökt till en del andra företag inom branschen men fått nobben. Och så tycker jag inte det är så kul längre. Är lite udda som person, inte så social, orkar inte kallprata mm mm som många andra inom IT är, antar jag.

Jag är beredd att utbilda mig igen om så krävs men jag har ingen om aning till vad.
Citera
2017-10-30, 20:14
  #2
Medlem
IT-lärare kanske?

Jobba med nördiga barn typ. Hålla sig up to date med det senaste.
Citera
2017-10-30, 20:27
  #3
Medlem
edm4lifes avatar
Du måste ju säga vad du vill göra istället för att det ska gå att ge dig ett vettigt svar

Vad har du nuvarande för utbildning, kompetens och erfarenheter?
Citera
2017-10-30, 21:29
  #4
Medlem
Foxxyboxs avatar
Kan tipsa om drifttekniker mot fastighet om du vill ha ett roligt yrke där man är ute på fältet har kontakt med it el vvs ventilation larm etc.
Citera
2017-10-30, 22:38
  #5
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Har erfarenhet och utbildning inom IT men vill byta till något annat. Trivs inte längre och har sökt till en del andra företag inom branschen men fått nobben. Och så tycker jag inte det är så kul längre. Är lite udda som person, inte så social, orkar inte kallprata mm mm som många andra inom IT är, antar jag.

Jag är beredd att utbilda mig igen om så krävs men jag har ingen om aning till vad.

IT låter som en rolig bransch, är du en programmerare? Vad var det som fick dig att sluta?

Söker du efter osociala jobb där man jobbar ensam?
__________________
Senast redigerad av Ordpistolen 2017-10-30 kl. 22:40.
Citera
2017-10-30, 23:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Du måste ju säga vad du vill göra istället för att det ska gå att ge dig ett vettigt svar

Vad har du nuvarande för utbildning, kompetens och erfarenheter?

Kandidatexamen inom IT, programmering mm mm. 5 års erfarenhet. Mer säger jag inte för risken att outa mig.
Citera
2017-10-30, 23:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxybox
Kan tipsa om drifttekniker mot fastighet om du vill ha ett roligt yrke där man är ute på fältet har kontakt med it el vvs ventilation larm etc.

Funderar på något liknande. Något slags tekniker jobb med lite inslag av IT kanske skulle passa.
Citera
2017-10-31, 00:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
IT låter som en rolig bransch, är du en programmerare? Vad var det som fick dig att sluta?

Söker du efter osociala jobb där man jobbar ensam?

Det är en rutten bransch. Och speciellt nu när allt fler söker sig till den. Folk som egentligen inte har något intresse utan bara vill ha hög lön.

Och jag spyr på allt vad Scrum heter och liknande, det finns t.om begrepp nu som "par-programmering" där du jobbar väldigt nära en annan. Det är skit. Och att programmera i längden är också skit - även fast man kan tycka det är kul till en början. Allt eftersom åren går blir man bara mer uttråkad. Och man blir mongo i skallen av det.

Helt osocialt jobb vill jag nog inte ha. Men jag vill inte ha folk tätt inpå mig precis hela tiden.
Citera
2017-10-31, 10:15
  #9
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Det är en rutten bransch. Och speciellt nu när allt fler söker sig till den. Folk som egentligen inte har något intresse utan bara vill ha hög lön.

Och jag spyr på allt vad Scrum heter och liknande, det finns t.om begrepp nu som "par-programmering" där du jobbar väldigt nära en annan. Det är skit. Och att programmera i längden är också skit - även fast man kan tycka det är kul till en början. Allt eftersom åren går blir man bara mer uttråkad. Och man blir mongo i skallen av det.

Helt osocialt jobb vill jag nog inte ha. Men jag vill inte ha folk tätt inpå mig precis hela tiden.
Scrum är faktiskt bra. Men jag märker att de som inte gillar den typen av projektstyrning är sådana som hellre sitter tysta på kammaren och gör sin grej för sig själva som de alltid har gjort.
Parprogrammering har jag dock aldrig gillat heller. Men det är inte något nytt, det har funnits aktivt i mer än de fem år du jobbat.
Citera
2017-10-31, 14:28
  #10
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Det är en rutten bransch. Och speciellt nu när allt fler söker sig till den. Folk som egentligen inte har något intresse utan bara vill ha hög lön.

Och jag spyr på allt vad Scrum heter och liknande, det finns t.om begrepp nu som "par-programmering" där du jobbar väldigt nära en annan. Det är skit. Och att programmera i längden är också skit - även fast man kan tycka det är kul till en början. Allt eftersom åren går blir man bara mer uttråkad. Och man blir mongo i skallen av det.

Helt osocialt jobb vill jag nog inte ha. Men jag vill inte ha folk tätt inpå mig precis hela tiden.

Ok, visste inte att det var så illa i den branschen. Så vilken bransch lockar dig mest? På det sättet kan du lättare hitta en tjänst som passar dig bättre.
Citera
2017-10-31, 21:58
  #11
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
Kandidatexamen inom IT, programmering mm mm. 5 års erfarenhet. Mer säger jag inte för risken att outa mig.

Okej. Vad är det som du ogillar med jobbet? Jag jobbar som programmerare och tycker det verkar bättre än det mesta. Får t.ex jobba hemifrån lite när jag vill, helt ok lön, ej slitsamt och väldigt roligt och utmanande. Visst ibland kan man vilja slita ut håret en hel dag på någon svåridentifierad bugg men oftast så tycker jag det är ett bra jobb och inte så stressigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback