2023-08-31, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Krulltotten ville verkligen inte betala för sig, inte speciellt charmigt.

Ja den klassiska repliken: "Jag har glömt mitt kort hemma, kan du betala?"
Citera
2023-08-31, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame
Jag har inte sett programmet men mobbning är det definitivt om väldigt oerfarna unga människor får sina första dejter filmade och sedan hånas på Flashback.

Ärligt talat låter konceptet helt värdelöst och aningen oetiskt. Det är väldigt känsligt när man är ung och att sedan hånas på nätet kan verkligen bli jobbigt för många.

Ska skattemedel gå till sådant?

Hoppas de inte går in här och läser alla vuxna knäppgökars elaka kommentarer! Själv blåser man ju förbi deras töntiga åsikter, men är man ung och osäker så kan det nog påverka en. Bekräftelse är så viktigt i den åldern.
Citera
2023-08-31, 11:38
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jag har inte sett programmet men mobbning är det definitivt om väldigt oerfarna unga människor får sina första dejter filmade och sedan hånas på Flashback.

Ärligt talat låter konceptet helt värdelöst och aningen oetiskt. Det är väldigt känsligt när man är ung och att sedan hånas på nätet kan verkligen bli jobbigt för många.

Ska skattemedel gå till sådant?

Framförallt är det ju totalt ointressant. Inget är så tråkigt som tonåringar. Hur länge ska det här experimentet hålla på?
Citera
2023-08-31, 11:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ja den klassiska repliken: "Jag har glömt mitt kort hemma, kan du betala?"
Hon sa att han kunde swisha henne sen, men det ville han inte heller.
Citera
2023-08-31, 11:40
Avslutad
Citat:
Hon sa att han kunde swisha henne sen, men det ville han inte heller.

Ingen bra början! Hoppas han lär sig.
Citera
2023-08-31, 11:43
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Krulltotten ville verkligen inte betala för sig, inte speciellt charmigt.
Viktiga frågor...not

Vi har ju klarat ut att SVT betalar barnkalaset inte di själva

Vad som går igen i både barn och vuxen versionen är killarnas beteende, när dom har oturen att få svara först om dom vill gå på en andra dejt, då vill dom gärna gå trots att dom vet om att dom är stekta och inte passar ihop, sedan när bruden ska dra sin vals om att man är på olika flygplan i livet så har snubben väldigt bråttom att instämma 😏

(eftersom samstämmighet fortfarande kanske kan leda till ligga 😆 ) den totala dementin av vad man nyss blottat
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-08-31 kl. 12:11.
Citera
2023-08-31, 11:50
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Hoppas de inte går in här och läser alla vuxna knäppgökars elaka kommentarer! Själv blåser man ju förbi deras töntiga åsikter, men är man ung och osäker så kan det nog påverka en. Bekräftelse är så viktigt i den åldern.
Det kan nog påverka en till att ta sig i kragen och motbevisa alla elakheter, ifall man nu är så plastisk och utvecklingsbar

Okay det kanske var lite hårt att kalla fuckboyen för korkad så det kunde jag ha skippat, men det var viktigt att kritisera hans kön, då man i Idol tråden kallade en 17-årig kvinna? för dumbrud så jag vill ha jämställdhets-hat-rätt 🙂

När du själv var i denna åldern var du nog ganska van vid att bli kallad tillmälen för dina egenskaper av folk du bryr dig om tycker, så jag tror att dom är luttrade faktiskt av vad någon random tycker samt att di är ointresserade av att använda Flashback

När jag var 16-19 år upplevde jag varesig mig själv eller andra på gymnasiet som osäkra bekräftelse sökande varelser, utan färdigförställda var dom

Tror du själv? på att en 14-16 åring vill ha barn och kan känna sorg över att en bäbis dött i barnsäng? dom lajvar vuxna, det ska dom inte behöva göra, så ja det är oetiskt
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-08-31 kl. 12:15.
Citera
2023-08-31, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det kan nog påverka en till att ta sig i kragen och motbevisa alla elakheter, ifall man nu är så plastisk

Tror du själv på att en 14-16 åring vill ha barn och kan känna sorg över att en bäbis dött i barnsäng? dom lajvar vuxna, det ska dom inte behöva göra, så ja det är oetiskt

Det kan man ju alltid hoppas att de är så mogna så de det som en chans till självförbättring.

Hans barn dog ett tag efter födseln, enligt honom själv. Man såg ju hans sorg, klart det känns! Sen var det säkert oplanerat, visst är man för ung för ett barn i den åldern, men har man hjälp av föräldrar så kan det gå bra.
Citera
2023-08-31, 12:01
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Det kan man ju alltid hoppas att de är så mogna så de det som en chans till självförbättring.

Hans barn dog ett tag efter födseln, enligt honom själv. Man såg ju hans sorg, klart det känns! Sen var det säkert oplanerat, visst är man för ung för ett barn i den åldern, men har man hjälp av föräldrar så kan det gå bra.
Nu har jag editerat färdigt min föregående post, läs den
Citera
2023-08-31, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Framförallt är det ju totalt ointressant. Inget är så tråkigt som tonåringar. Hur länge ska det här experimentet hålla på?
Jag vet inte, har inte sett programmet men konceptet verkar aningen skevt med att 16-17 åringar ska sitta och sågas inför hela landet.
Citat:
Majoriteten människor börjar ha första dejterna i den åldern. Minns när man själv var ut och satt på något fik med en snubbe som kastade ut alla möjliga felsignaler samtidigt som typ inga killar faktiskt gjorde en siffra rätt i den åldern.

Jäkligt oskönt av SVT att producera något liknande för att få tittare
Citera
2023-08-31, 12:47
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Jag vet inte, har inte sett programmet men konceptet verkar aningen skevt med att 16-17 åringar ska sitta och sågas inför hela landet.

Majoriteten människor börjar ha första dejterna i den åldern. Minns när man själv var ut och satt på något fik med en snubbe som kastade ut alla möjliga felsignaler samtidigt som typ inga killar faktiskt gjorde en siffra rätt i den åldern.

Jäkligt oskönt av SVT att producera något liknande för att få tittare
Spinoffens tillblivelse baseras på ordet Första Dejten ( som i den första dejten i livet i denna ålder)

Så du satt med någon snubbe som felsignalerade upplever du utifrån nån slags rättgående mall hur det bör se ut, låt oss nu granska den ofärdiga? tjejen, vad sände du ut motsvarande för felsignaler? till snubbarna såhär i backspegeln

Inga alls ? 😏
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-08-31 kl. 12:50.
Citera
2023-08-31, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Spinoffens tillblivelse baseras på ordet Första Dejten ( som i den första dejten i livet i denna ålder)

Så du satt med någon snubbe som felsignalerade upplever du utifrån nån slags rättgående mall hur det bör se ut, låt oss nu granska den ofärdiga? tjejen, vad sände du ut motsvarande för felsignaler? till snubbarna såhär i backspegeln

Inga alls ? 😏
Jag menar att majoriteten unga killar är katastrofer. Inte som att det förbättras särskilt mycket med åldern för alla vilket man kan se i program som sådana här. Det är en del av det roliga. Men man behöver verkligen inte göra sig rolig över väldigt unga människor som inte ens är vuxna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in