Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2017-10-30, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vart hamnar hyresintäkterna för lägenheten?
Givetvis går allt att lösa med några samtal till banken om kontot visar på + och är välskött.

Lägenheten är en hyresrätt. De betalar direkt till hyresvärden via vanlig faktura.

Har fått kontaktinfo till VISA Emergency. Verkar som att jag kommer kunna ta ut de pengar som jag behöver för att klara mig fram tills hemresan.
Citera
2017-10-30, 14:44
Medlem
flaskborstes avatar
Icke problem.. Du verkar komma åt Internet banken.. Använd den och skicka pengar till dig själv via Western Union eller liknande utbetalnings service. Gå sedan till ett western union kontor och hämta dina cash..

Själv använder jag transfer wise snabba och med bra växlingskurs.. Använde det senast förra veckan då jag var i filippinerna.. tog 22 timmar att få pengarna på mitt filippinska konto..
Citera
2017-10-30, 14:50
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenT
Har varit utomlands och arbetat och studerat i 1år nu och har hamnat i en sits som banken har ställt till med åt mig.
Det hela började med att mitt kreditkort helt plötsligt slutade fungera. Kortet skulle egentligen gå ut i februari nästa år, så jag ringde upp min bank (SEB). Jag får då veta att de har skickat ut ett nytt kort till min adress i Sverige utan att skicka någon information på internetbanken eller liknande.
Nu har jag blivit av med mitt boende, har fått tigga och låna ihop pengar av vänner och bekanta och kommer att bli struken från en distanskurs (30hp) som jag får csn för (vilket kommer innebära att csn kommer att kräva sina hittills utbetalda 30 000 tillbaka).

Kan verkligen banken verkligen bara avaktivera ett kort utan någon vidare info? Alla mina problem i dagsläget finns pga den här skiten och jag måste vänta på min hemresa som är bokad om en månad.
Du kan testa ringa & vara jättearg, så fixar dem det där. Var öppen och ärlig så får du nog ta ett lågräntelån.
Citera
2017-10-30, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
När jag var ung och nästan lika dum som TS så fick jag hjälp av en svensk ambassad i Asien. 500 spänn för mat o transport till flygplatsen. Jag hade blivit rånad.

Men det satt långt inne o kärringarna på ambassaden snörpte med munnen. När jag kom hem låg en räkning på hallmattan.

Givetvis skiljer det sig mellan länder och dess ambassader. Var i Dominikanska och bodde på ett hotel nära Puerto Plata.
En dyngfull norrman kom hem från en strand där han blivit nedslagen och rånad.
Motorcykeltaxin ville ha betalt eller hans klocka i pant.
Norrmannen bråkade så hotellvakten avfyrade en dubbelpipig avsågad.
Jag låg i poolen och undrade va fan.
Norrmannen hade dagen efter en person från den Norska ambassaden vid sin sida.
Dagen efter kom ersättning 40.000 norska.
Jag blev nedslagen och rånad i Asien med 2 veckor på sjukan.
Sverige med FOLKSAM I spetsen pissade mig i ansiktet.
I kontokortsärenden borde din bank SEB skärpa sig
Citera
2017-10-30, 15:50
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Antagligen pga att han inte kunnat betala kursavgiften...

Det går väl alldeles utmärkt att betala kursavgiften utan kort så länge man har pengar?
Citera
2017-10-30, 17:46
Medlem
Låter ju sjukt fishy. Väntar tills du loosar allt före du gör en flashback post. Har du inget som helst driv?
Är ungefär som när skuldsatta personer skyller på postnord för dem inte fått sina skuldebrev. Du lär ju ligga på lite och ha intresse av att sköta dina affärer oavsett.

Tror du snackar massa skit
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in