2017-10-29, 19:15
Medlem
krakkels avatar
Jag såg konungens återkomst på premiären och det var så jäkla maffigt, fick sån gåshud när rohirrim radar upp sig på kullen vid Minas Tirith, det kändes som att turen hade vänt för människorna men sen när mûmakil kommer dundrandes in i fighten så vände det direkt. Fruktansvärt bra strid.
Citera
2017-10-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Inget speciellt. Gick med familjen men var inte min typ av filmer så det var inte jätteminnesvärt. Pappa sov igenom samtliga tre filmer.
Troligt. Så din far inhandlade biobiljetter till familjen, satte sig tillrätta med sina enorma öronproppar och sov sittandes i en stol under tre timmar bara sådär?

Skön farsa.
Citera
2017-10-29, 19:26
Medlem
Docklands avatar
Jag lämnade biografen efter dryga timman.
Citera
2017-10-29, 19:28
Medlem
drfreudsteins avatar
Jag hade sjukt höga förväntningar och blev därför besviken. Jag fann den ej dålig men jag tyckte det filmen mest bestod CGI-action-scen efter CGI-action-scen (detta var innan "The Hobbit-filmerna) och fick ingen känsla för karaktärerna eller filmen. Jag sa "den tecknade var bättre" som skämtsam kommentar till mitt biosällskap efteråt.
Jag såg om den på bio igen efter typ 4 månader (fan vad länge filmerna gick på bio då) men tyckte inte bättre om den.

De andra två såg jag när de släpptes på dvd och jag får säga att den första ändå är bäst.
Citera
2017-10-29, 19:59
Medlem
Jannebigplays avatar
Oj vilka minnen som väcks till liv! Jag skolkade från skolan och åkte in till stan själv för att klippa klockan 11.00 bion. Magisk film och jag hade längtat något enormt. Hade läst böckerna i mellanstadiet så redan på förhand var jag enormt förväntansfull. Såg alla tre filmerna tre gånger på bio.

Som någon sade innan så fanns inte youtube då men däremot så fanns trailers på apple.com.
Citera
2017-10-29, 20:12
Medlem
Stort som fan! Alla började läsa Tolkien, även om många slutade.

Kommer ihåg att Matrix gick samtidigt och att Hugo Weaving var med i båda.

Varje film man såg var verkligen episk och man kollade om dem många gånger på DVD innan nästa släpptes.

Hade alltid ett stort leende efter varje film. Sällsynt idag.
Citera
2017-10-29, 20:23
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astapor
Troligt. Så din far inhandlade biobiljetter till familjen, satte sig tillrätta med sina enorma öronproppar och sov sittandes i en stol under tre timmar bara sådär?

Skön farsa.

The Two Towers och Return of the King är ju direkta sömnpiller, så det är väl inte så konstigt? Vidrigt trista filmer.

Fellowship var dock kul att se på bio. Men den var verkligen ingen speciellt minnesvärd upplevelse, i sig. En bra fantasyfilm, helt enkelt.
Citera
2017-10-29, 21:00
Medlem
ElvisFans avatar
Såg första någon dag efter premiären. Fullsatt. Nördar satt och hyschade så fort reklamfilmen tog slut.

Det var stort i alla fall. Att Jackson lyckats göra film av böckerna upplevdes som en stor bedrift.
Citera
2017-10-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Var själv för ung och hann dessvärre enbart se filmerna i efterhand. Ska tilläggas att jag älskar dom.

Jag tänkte därför fråga er som verkligen längtade efter filmernas släpp och som gick och såg de på premiären, hur var det? Magiskt? Minns ni känslan ni hade när filmerna var slut osv?

Vill gärna höra era beskrivningar/upplevelser!
Nu längtade jag inte efter att se filmen/filmerna men eftersom jag var på premiären av Sagan om de två tornen svarar jag ändå.
Jag hade varken sett första filmen eller läst någon av böckerna så mao hade jag knappt någon aning om vad det skulle handla om. Jag tänkte mig något i Harry Potter stil.
Anledningen till att jag såg filmen var att jag blev bjuden på dejt
Han hade köpt en stor popcorn och stor läsk, jag var nervös och drack en massa. Hade ingen aning om att filmen skulle vara i 3h (eller hur länge den nu varade) så jag satt och led de sista två timmarna pga att jag var så fruktansvärt kissig.
Men jo visst var filmen bra trots allt.
Citera
2017-10-29, 21:58
Medlem
Buffedbygods avatar
Vad kan man säga. Kan inte förklara känslan men tänk dig att du precis sett en ny film som du aldrig har hört talats om innan och den är bättre än något du kunnat fantisera om innan, typ.

Fick se ettan en dag innan världspremiär och såg den säkert minst 30ggr de kommande åren efteråt.
Citera
2017-10-29, 23:02
Medlem
-Andreas-s avatar
Som att se vilken biopremiär som helst, typ~ish.
Vissa gick iofs retard med 'alv öron', 'legolas frisyr' o sådär men annars inget märkligt.

Extra mkt folk/kö för att det var JRR Tolkien film, men annars samma som alla filmer som hype'as upp som fan innan release.
Citera
2017-10-29, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Var själv för ung och hann dessvärre enbart se filmerna i efterhand. Ska tilläggas att jag älskar dom.

Jag tänkte därför fråga er som verkligen längtade efter filmernas släpp och som gick och såg de på premiären, hur var det? Magiskt? Minns ni känslan ni hade när filmerna var slut osv?

Vill gärna höra era beskrivningar/upplevelser!

Såg första filmen som en pirat kopia på en bioduk i en internet cafe samtidigt som jag spelade diablo på pc. Tyckte filmen var lite för nördig.

Men jag respekterar filmerna, de är så välgjorda och har bra handling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in