Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2020-12-23, 11:54
  #109
Medlem
Såg alla tre på bio vid premiären men det man mest kommer ihåg är att det var så sjukt långa filmer att sitta och se i dåliga stolar.

Eftersom man läst alla böcker var det inte direkt ”mäktigt” som många beskriver.
Jämfört med riktigt mäktiga filmer såsom Matrix när den kom.

Mer trevliga filmer runt Julafton att se.
Citera
2020-12-25, 17:50
  #110
Medlem
sebastian_s avatar
Jag såg 1an på bio. Den största besvikelsen jag har sett. Första akten i ganska dålig barnslig saga. Det var lite bättre när jag såg 2an och 3an i följd på dvd. Men just den första delen på bio var ett rent sömnpiller.
Citera
2021-06-11, 02:01
  #111
Medlem
Rasande-Roses avatar
Håller med om att första filmen känns lite väl färggrann och lättsinnig under i alla fall första halvan. Nästan lite Harry Potter-aktig. Minns att jag hade ungefär samma inställning när man såg den på premiären med några från skolklassen på bio. Sedan kommer dock produktionskvaliteterna igång på allvar.

Har ju själv haft turen att initialt bara sett hela följetången en gång som tonåring. Såg för första gången om alla tre i sträck bara häromdagen, med stor behållning då jag inte hade något minne alls av stora delar av filmerna. Riktigt trevligt att se alla filmerna hemma i en långkörning på en bra oled-tv, oklippt och fint och i en bekväm recliner istället för en hemsk biostol. Det är absolut något alldeles särskilt med Sagan om ringen-trilogin sett till produktionsvärden och omfång. Det är som med Band of Brothers, det finns inget som riktigt kommer i närheten. Sagan om ringen hade förvisso mått bra av lite mindre datoranimerade scener, för de börjar visa sin ålder och är lite distraherande när orealistiska animationer blandas med riktiga scener
__________________
Senast redigerad av Rasande-Rose 2021-06-11 kl. 02:26.
Citera
2021-06-13, 15:32
  #112
Avstängd
karm13s avatar
Är det nån som varit och sett dem nu när de visats, eller om det är att de ska visas i IMAX? Ni som varit eller ska gå, berätta gärna sen hur det var!
Citera
2021-06-13, 16:53
  #113
Avstängd
Mertillens avatar
Inget märkvärdigt från min sida. Största överraskningen de här åren var nog snarare Titanic 1997.

Vad gäller Sagan Om Ringen tyckte jag dock att förstå slaget var maffigt.

Andra stora bio-upplever på 90-talet var Jurassic Park och Braveheart.
Citera
2023-01-19, 15:57
  #114
Medlem
Funderar på att se Sagan om ringen extended (nypremiär) men jag
undrar om biopubliken nuförtiden fixar att sitta i tre och en halv timme
utan att bli helt odrägliga.
Är rädd att hela upplevelsen blir förstörd
och att jag egentligen hellre borde sitta hemma och kolla.
Citera
2023-01-19, 21:29
  #115
Medlem
carminaburanas avatar
såg alla med föräldrarna, underbara.
Citera
2023-01-23, 16:45
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadtech
Funderar på att se Sagan om ringen extended (nypremiär) men jag
undrar om biopubliken nuförtiden fixar att sitta i tre och en halv timme
utan att bli helt odrägliga.
Är rädd att hela upplevelsen blir förstörd
och att jag egentligen hellre borde sitta hemma och kolla.

Ska se denna imorgon och kunde välja mellan två salonger, en "vanlig" med 124 platser och en "exklusiv" med 19 platser. Vi valde den med 19 platser då den har skönare stolar, bättre ljud och bara kostar typ 20 kr mer per biljett och redan där sållar man nog bort det största packet.

Var 11 år när jag såg den första på bio för första gången och blev helt tagen, jag är så jävla taggad på imorgon och tror att jag kommer sitta med ett stort leende under hela filmen.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback