• 1
  • 2
2017-10-29, 08:33
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Radio Malmöhus sa precis att en man avlidit, mördats i Helsingborg. Nu kl 08.30. Är det denna händelsen?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6809379

Citat:
En stickskadad man hittades efter ett bråk i centrala Helsingborg under kvällen.

Strax innan klockan 23 larmas polis till Bollbrogatan, vid Stadsparken i Helsingborg där personer bråkat.

– En stickskadad man hittas i närheten av stadsbiblioteket. Han förs med ambulans till sjukhus.
Citera
2017-10-29, 10:27
Medlem
På Helsingborgs Dagblad står det fortfarande "allvarligt knivskadad "
https://www.hd.se/2017-10-28/man-hittad-stickskadad-efter-larm-om-brak-i-helsingborg
Kan tycka att de borde vara snabba med uppdatering om mannen avlidit av sina skador :/

i Stadsparken rör sig alla sorters människor - de flesta vet dock bättre än att gå där nattetid, särskilt ensam. Ingen aning om vad det rör sig om ännu.
Citera
2017-10-29, 11:26
Medlem
Universells avatar
https://polisen.se/Aktuellt/Handelse...t-Helsingborg/

Citat:
Vittnen till söks till mordförsök på Bollbrogatan.

Den 29-årige man som sent på lördagen blev knivskuren på Bollbrogatan är fortfarande allvarligt skadad. Polisen kommer under eftermiddagen att genomföra en dörrknackning i närområdet och är också intresserad av att komma i kontakt med personer som har uppgifter att lämna i ärendet. Alla observationer och iakttagelser från området kring Bollbrogatan runt klockan 23.00 på lördagskvällen är av intresse och mottages tacksamt via telefonnummer 114 14.

Polisen söker tydligen vittnen
Förhoppningsvis dör inte killen
Citera
2017-10-29, 12:12
Medlem
Det ska vara någon vid namn Jonathan som är den drabbade.
Citera
2017-10-29, 12:32
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theante
På Helsingborgs Dagblad står det fortfarande "allvarligt knivskadad "
https://www.hd.se/2017-10-28/man-hittad-stickskadad-efter-larm-om-brak-i-helsingborg
Kan tycka att de borde vara snabba med uppdatering om mannen avlidit av sina skador :/

i Stadsparken rör sig alla sorters människor - de flesta vet dock bättre än att gå där nattetid, särskilt ensam. Ingen aning om vad det rör sig om ännu.

Nja, just på den berörda gatan går jag varje gång jag varit ute, även mitt i natten. Senast var natten mellan fredag och lördag. Det "värsta" jag råkat ut för var en närgången snubbe som ville ha cigg. Det står ju att det handlar om ett bråk, så länge man inte bråkar och har någon form av intelligens har man inget att frukta.
Citera
2017-10-29, 12:45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurkPorr
Nja, just på den berörda gatan går jag varje gång jag varit ute, även mitt i natten. Senast var natten mellan fredag och lördag. Det "värsta" jag råkat ut för var en närgången snubbe som ville ha cigg. Det står ju att det handlar om ett bråk, så länge man inte bråkar och har någon form av intelligens har man inget att frukta.
Håller ej med dig, för de flesta "korsar" den gatan till o från stadsparken. När de strössar igenom centrum i genom parken. Man ska undvika dess område om natten precis som Theante nämnde, helst om man är ensam. Du har söder på ena sidan av gatan och knutpunkten på andra sidan om gatan. Söder håller många till från utomlands och samlingsplats är oftast runt knutpunkten. Då oftast passerar du denna gata.
Citera
2017-10-29, 12:53
Medlem
DoungAs avatar
Vet inte vem personen är sen tidigare.
Men han heter tydligen Jona*han S*urk. Han gick i samma skola som min 10 år yngre kusin.
Citera
2017-10-29, 12:54
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Det är väl kameraövervakning i stadsparken? Eller är skyltarna där bara för syns skull?
Citera
2017-10-29, 13:05
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Vet inte vem personen är sen tidigare.
Men han heter tydligen Jona*han S*urk. Han gick i samma skola som min 10 år yngre kusin.

E nog rätt person många som skrivit på hans Facebook.

Men han är väl inte död än? Rubriken på tråden säger ju "mördad Helsingborg "
Citera
2017-10-29, 14:11
Medlem
Jag såg på hans Facebook att han gillade rätt så mycket invandrarfientliga sidor. På Söder vid den tiden när det här hände brukar det hänga olika invandrargäng. Skulle inte förvåna om BO i fyllan på sin väg ner till centrala Helsingborg från kanske någon fest kom i bråk med invandrare då han i berusat tillstånd sagt något "rasistiskt" och blev knivhuggen pga av det.
Citera
2017-10-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Jag såg på hans Facebook att han gillade rätt så mycket invandrarfientliga sidor. På Söder vid den tiden när det här hände brukar det hänga olika invandrargäng. Skulle inte förvåna om BO i fyllan på sin väg ner till centrala Helsingborg från kanske någon fest kom i bråk med invandrare då han i berusat tillstånd sagt något "rasistiskt" och blev knivhuggen pga av det.

Han verkar inte bara gilla utan han verkar vara en nazistisk fotbollshuligan. Snubben har ju den Hitler bilder.

Inte för att någon förtjänar att bli knivad men han har säkerligen gett sig in i fight med utlänningar. Inte jätte smart när man är själv.
Citera
2017-10-29, 16:00
Medlem
AFA kanske ligger bakom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem