2017-10-28, 07:17
Medlem
Hej kära bröder och systrar.

I spoilern har jag skrivit om min bakgrund, min uppväxt. Tiden som ledde fram till idag.

Under de två senaste åren växte min irritation med det allmänna läget, men jag höll käften och fortsatt sköta mitt dag efter dag. Största missnöjet och irritationen har mest att göra med hur ansvarslöst vi finansierar så mycket onödigt skit i landet. Hur mycket pengar vi lägger ner på att hjälpa otacksamma individer. Hur politiskt korrekt allt blivit i landet. Hur otacksamma politiker och regering är gentemot oss hederliga arbetare och människor. Gentemot oss som för landet och samhället framåt. Utan oss hade Sverige havererat.

Droppen kom under det här året p.g.a. flera anledningar:
- Efter 8 år i bostadskön fick jag ändå nöja mig med nyproduktioner då jag aldrig hamnade under plats 10 på billigare små (hyres)lägenheter. Det är rena rånet med nyproduktioner.
Samtidigt var alla familjer i höghuset nyanlända invandrare som fick sina hyror betalda av soc.
Jag är inte så mycket emot idén att hjälpa dem, men att kommuner ska slänga pengar på att hyra nyproduktioner? Komigen. Fick höra att deras hyra på en 6:a var lite över 20 000kr i månaden ex. el & vatten.

- Skatteverket dömde mig återbetalningsskyldig för ett jobb jag utfört där kunden stod för materialet men inte kunde uppvisa kvitton vid kontroll.

- Vår finansminister står där och säger att ingenting kommer göras nu när vi med facit i hand vet att dessa s.k. ensamkommande ljugit om sin ålder och levt som bedragare och parasiter på oss.
Detta var efter de första ålderstesterna på ensamkommande afghaner och marockaner.
Av egna observationer och upplevelser vet jag hur de flesta ser ut och hur de flesta beter sig.
Särskilt marockanerna vet jag beter sig som vandaler samt rånar folk i stan i Uppsala under kvällarna och nätterna. Jag känner att dessa människor får frikort i vårt samhälle hur de än beter sig och vi ska bara spela med och hålla käften.

- Det rapporterades om kemikalieskatten. Skatt på skatt på skatt. Det tar aldrig slut. Vad är meningen med att kämpa och kriga i Sverige om vi beskattas mer och mer för varje år som går? Jag har inget emot en normal skatt, men då vill jag se att våra skattepengar går till bra ändamål som samhället behöver.

- Den ökade politiska korrektheten. En av mina största fiender i livet. Det ökade trycket på att vi alla ska tycka och tänka i samma linje. Detta elände med att kön bara är en social konstruktion.
Detta elände med att man kan byta kön hejvilt. Detta elände med att VI ska anpassa oss efter mindre än 0.5% av människorna i samhället - jag syftar såklart på transpersoner. Tredje toaletter ska byggas. Alla blir så kränkta av minsta lilla grej. Folk som tycker "fel" blir socialt avrättade och får sina karriärer förstörda.

- Vår infrastruktur har inte varit så här dålig så länge jag kan minnas bak. Vägar som förfallit hål i vägarna överallt. Trafik som dras om för att hålla städerna så trafikfria som möjligt vilket bara resulterar i ändlösa köer runt städerna. Köer på motorvägarna runt Stockholm, vägarbeten som tycks hållit på i 10 år men aldrig blir färdigställda. Vad är det som händer? Vem ska ta ansvar för allt detta elände? Vi. Folket. Det är vi som i slutändan blir lidande av inkompetens. Fortfarande får de sitta i sina kontor drickandes en kopp kaffe som kostar 40kr och en morotskaka för en hundring och ta dåliga och vara inkompetenta.

- Kriminaliteten ökar, våldtäkterna ökar och en terrorattack utfördes mitt i Stockholm. SÄPO verkar ha varit informerade om den potentiella terroristen men ingenting gjordes för att stoppa honom i tid.
Mitt största missnöje över det här är det som skedde efteråt. Inga nya regler, inga nya lagar som ska förhindra terrorbrott. Istället pratades det om att förbjuda trafik och lastbilar i stan.. Istället pratades det om att fixa om vägar och trottoarer så att bilar/lastbilar inte kan köra upp på trottoaren och köra över folkmassor. Elefanten i rummet växte och växte.

Listan kan göras lång men detta är huvudanledningarna till varför droppen kom. Och när droppen kom, lite efter Magdalenas förrädiska uppträdande sade jag upp mig och den nyproducerade lägenheten som hade många brister och flydde landet. Jag har nu bott i mitt hemland Serbien i 4 månader. Tanken med min vistelse här är först och främst att komma undan eländet i Sverige ett tag men också skriva ner mina tankar och skriva ihop ett partiprogram. Jag läser väldigt mycket.
Väldigt väldigt mycket. Jag utbildar mig enormt i vissa områden, främst politik, ekonomi och psykologi. Historia lyssnar jag väldigt mycket på, samt professorer angående feminism, marxism och kommunism. 6-10 timmar per dag går åt det här projektet. Vårt projekt. Folkets projekt. Av folket - för folket.

Jag vill notera att jag skriver allt här och nu. Det här är ingen copy paste utan snarare någon slags brain storm eftersom mina tankar och slutsatser börjar bli så pass sammanhängande och klara att jag kan skriva ner dem utan svårigheter. Jag vill att ni får läsa mina tankar genuint, nästan som att jag talar till er. Därför skriver jag ner allt detta i en och samma veva utan att konstruera en bild och sälja en falsk bild till er. Det här är mina genuina tankar utan taktiker och manipulationer.

Jag kommer att plöja igenom allting bit efter bit.

Av folket - för folket.
Citera
2017-10-28, 07:19
Medlem
Nu till det härliga snacket. Själva partiprogrammet kommer jag att skriva i kommande inlägg, då jag inte ser det som det viktigaste. Varför? Jo för att oavsett vilket av dagens parti som sitter vid makten så kan de inte lösa problemen som uppstått i samhället. Våra politiker har kanske inte missuppfattat vad deras uppgift är, åtminstone vad jag tycker deras uppgift är, snarare har de glömt deras uppgift och svikit oss. Själva partiprogrammet är enligt mig genialiskt och många av er lär älska det. Det baseras på respekt för folket, logiskt tänkande och sunt förnuft. Populism.

Det jag försöker förmedla angående politikerna är att de är inriktade på att ta beslut som gagnar deras karriär - inte beslut som gagnar folket. De har förlorat rollen som folkrepresentanter. Om de hade representerat Sverige och det svenska folket skulle vi t.ex. inte lämna över så mycket makt till Bryssel/EU. De har blivit någon slags elit som aldrig behöver ta ansvar. Landsförräderier begås av ministrar och de får höjd lön. När det uppdagas får de en böter på en halv månadslön. Grunden till deras uttalanden och beslut ligger i hur det kommer påverka deras karriär och framtid. Mitt parti, min ideologi handlar till en stor del om att beslut som tas ska baseras på statistik, logik, sunt förnuft, svensken och samhället i första hand och framförallt FOLKETS framtid. Jag vill se politiker som hellre avgår/säger upp sig än klubbar igenom ett förslag som strider mot folkets bästa. Extremt viktigt.

Ett av de största problemen är alla attacker via skatt och kränkningar framgångsrika och hårt arbetande män får erfara. Jag börjar med att citera Ulla Anderson i ett uttalande hon gjorde i början av September:

"Det är en träffsäker och bra reform på det sättet att den riktas mot den tiondel av befolkningen som har högst inkomster, varav en majoritet i gruppen är män"

Detta mina bröder och systrar. Detta är ett stort problem i samhället. Är det så här vi vill ha det?
Får det verkligen gå till på detta sättet? Byt ut ordet män mot valfritt kön/ras så ser ni hur fel det här uttalandet är. Hur respektlöst, hur fult, hur fel och hur äckligt ett sånt här uttalande är. Ingen lyfter ögonbrynen för en sån attack.

Nu kommer vi in automatiskt in i huvudproblemet. I stort sett allt dåligt och destruktivt i samhällets utveckling leder till den här slutsatsen jag tagit:
Vi håller på att genomgå en Marxistisk revolution. Det sprider sig farligt fort och de som blir drabbade hårdast är vi som står högst upp i deras s.k. pyramid. Hierarki. Vi män, vi vita heterosexuella män.
Vi hårt arbetande, hederliga och grymma män. Låt dem aldrig ta det ifrån oss. Vi arbetar hårt, vi försörjer familjer, vi hjälper samhället, vi får allting att fungera. Vi är helt enkelt grymma.
Vi genomgår en Marxistisk revolution och alla delas upp i klasser hela tiden. Jag är start emot detta och partier förespråkar individualism på det sättet att individen står i fokus, inte vilken klass individen tillhör. Detta håller på att förstöra vårt samhälle där individer kvoteras in höger och vänster p.g.a. vilken ("under")klass denne tillhör istället för att allt baseras på kompetens t.ex.
Jag får vibbar från den kommunistiska revolutionen när "underklassen" blev berättigade att slå ihjäl, råna och ta över allt de "rika" och framgångsrika ägarna till fabriker t.ex. ägde och bedrev. Så känns det i Sverige idag. Och i detta klass-samhälle som håller på att stadga sig står vi vita män högst upp därav är vi per automatik onda och måste beskattas och kränkas år efter år. Därför är det så viktigt att vi jobbar mot att individen står i fokus där deras karaktär och kompetens går före ras eller kön. Rättvisa ska gälla alla medlemmar i samhället.

Jag avrundar trådstarten här och välkomnar såklart alla frågor. Detta är som sagt mina genuina tankar och inte en presentation. Eller, det är inte en välplanerad presentation vilket jag såklart kommer skriva så småningom så att folk förstår och greppar helheten jag försöker måla upp. Ni måste ha tålamod med att det inte är perfekt uppbyggt och säkerligen luddigt, men jag gör mitt bästa för att hålla mig inom ramarna och inte skena iväg i något ämne.

Jag vill passa på att länka till en professor som blivit offer för Marxismen och klass-samhället som bara tillåter "godkända" åsikter som en följd av att han vägrar kalla transpersoner som de vill kallas som t.ex. "ze" istället för "he(han)". Han är en av få som står upp emot trycket och han lyckas sätta huvudet på spiken på många ämnen. Dessa klipp är några intressanta som jag skulle råda folk att lyssna på:

https://www.youtube.com/watch?v=FtgKRpjVXSg
https://www.youtube.com/watch?v=ZP3mSamRbYA
https://www.youtube.com/watch?v=04wyGK6k6HE&t=4479s
https://www.youtube.com/watch?v=USg3NR76XpQ&t=388s
https://www.youtube.com/watch?v=6G59zsjM2UI&t=3461s
https://www.youtube.com/watch?v=WDLIR71Pe0A
https://www.youtube.com/watch?v=wOHAdfyRUI8
https://www.youtube.com/watch?v=0AuRNff4kvA
Citera
2017-10-28, 07:25
Medlem
cacas avatar
Ja vad fan kunde Ian och Bert stapla backar och komma in i riksdagen så varför skulle inte även du klara av det? Kör för fan! Men min röst får du troligen inte,,,
Citera
2017-10-28, 07:27
Awaiting Email Confirmation
lycka till! men tror inte att du kommer långt med "folkets röst". Extremt kliche
Citera
2017-10-28, 07:53
Medlem
Cheeswisss avatar
I över 100 år har ett parti haft monopol på att styra Sverige med hjälp av fackföreningar, och då och då har högersidan styrt..
Sen blev SD andra största parti på bara 30 år, och de styrande blev nervösa och oroliga, så dom hittar på DÖ och stänger ute SD från allt och skyller på rasism och nazism. Ny demokrati fick också problem med den smutskastningen.
Men har du ett partiprogram som stödjer S MP V så kanske du kommer långt, om FI kommer in i riksdagen så kommer dom garanterat inte stängas ute från några samtal
Citera
2017-10-28, 08:06
Medlem
Nu när vi gått igenom Marxismen och klass-samhället som lagt grunden för att sunt förnuft och logik lyser med sin frånvaro när stora beslut som påverkar våra liv tas får vi börja fördjupa oss i partiprogrammet. Som sagt så vill jag att ni ställer så många frågor som möjligt, läser igenom allt jag skriver kritiskt, kollar på programmet objektivt och kommer med synpunkter samt konstruktiv kritik.

Jag kommer att gå igenom allting lite grovt i detta inlägg, men under dagarna och veckorna komma med extrema fördjupningar. Som sagt ser jag Marxismen och klass-samhället som de största bovarna här. Om dessa två kombinerat med den påträngande dekadensen sprider sig i några år till står vi inför en dyster framtid.

Hursomhelst, huvudfrågorna:

Invandring

Misslyckad integrering, parallella samhällen, ansvarslöst slöseri med våra hårt inarbetade skattepengar. Vi har tagit in för många från främmande kulturer(de behöver mer tid att anpassa sig till vår kultur) och under en för kort period. Vi förespråkar:

- Totalstopp av invandring under några år tills vi står på benen igen.
- Se till att integrera dem som kommit hit under de senaste åren, främst via KRAV och nolltolerans mot brottslighet. Införa mentaliteten om att de ska anpassa sig till rådande kultur och att vi har nolltolerans mot brottslighet. Införa en slags "prövoperiod" för folk som kommer hit. Den varar 2 till 4 år.
- PRIORITERA RÄTT! Vi är väldigt mycket måna om utvecklingen i världen och vill se till att om vi i framtiden blir tvungna att ta emot flyktingar ska vi prioritera de hårdast drabbade, särskilt familjer med små barn. Vi vill att de ska se oss som tillfälliga lösningar tills kriget i deras hemländer är slut och de kan återvända till att återuppbygga sitt land. Vi vill i och med detta också återinföra skillnaden mellan migranter och flyktingar. Vi ser det som högst allvarligt att en migrant som flyr ekonomisk kris tar en plats i Sverige från en RIKTIG flykting.
- Bygga billiga komplex för eventuella krigsflyktingar.
- Arbeta fram ett program för invandrare där de får riktlinjer för vad vi förväntar oss från dem samt hur de ska följa riktlinjerna och hur de ska bevisa(via SFI t.ex.) att de verkligen försöker integreras.

Infrastruktur

- Reparera, bredda och förbättra nuvarande vägar.
- Motorvägar med 1-2 filer till och dra om "flaskhalsar" så att det inte bildas köer varje morgon.
- Förbättra och modernisera flygplatser, trafiken runt sjukhus och hela kollektivtrafiken.
- Slopa allt "grönt" snack och prioritera logik före "grönt". Bilar ska få åka igenom city om det underlättar trafiken i staden på ett större plan.
- Förbjuda Uber samt att liknande "företag" etablerar sig i Sverige. Vi vill att Taxiförarna behåller sitt leverne.

Sjukvård

- Reformera sjukvården. Vi vill att när man får en slags handläggare när man besöker ett sjukhus. Denna handläggare har som ansvar att se till att du får den bästa möjliga vård så fort som möjligt. Detta för att förhindra att folk i nöd och smärta ska slussas runt i flera år innan de får den vård de behöver.
- Minska arbetsbördan för personal.
- Utbilda fler människor.
- Modernisera sjukhusen.
- Bygga nya sjukhus och öppna sjukhus/BB-mottagningar som under de senaste åren stängts.

Ekonomi

- Sänka generella kostnaden för att leva genom och underlätta för revisorer och "egna" revisorer genom att sätta momsen på 15% på allt. Den största momssatsen ligger på 25% och det är den vanligaste. Gemene man betalar mindre skatt genom detta helt enkelt.
- Införa en slags "revisionverk" som tar hand om nystartade företags bokföring i 2 år. Detta är obligatoriskt för ett nystartat företag. Vi förhindrar bluff-företag, vi gör det enklare och billigare för företag att komma igång och etablera sig i marknaden. Vi förhindrar folk från att fuska generellt, särskilt det oavsiktliga fusket som sker utan att (ny)företagaren vet om det.
- SLUTA SLÖSA PENGAR. Detta måste införas på alla plan. Alla verk och kommuner, alla kommunanställda som har hand om pengar måste förstå att de inte får slösa med skattepengar. Här förlorar vi så mycket pengar årligen. Helt sinnessjukt.
- Vi vill införa en slags "övergångspension". När man fyller 60 år går man ner i 50% arbetstid, men behåller 75% av lönen. Staten står för 25%:en. Detta underlättar för företaget att anställa ny personal och samtidigt lindrar vi våra äldre från arbete. De äldre byggde detta land och de förtjänar ett bra avslut. När vi nu är inne på äldre vill vi införa en "refresh" på körkortet vid 50 fyllda år. Det ska vara en snabb refresh på cirka 20 minuter så att vi ser att åren inte försämrat motoriken och synen t.ex.
- Sänka riksdagslönen till 40 000kr i månaden samt statsrådslönen till 50 000kr. Politiker ska inte arbeta för karriär. En politiker ska känna sån stolt och glädje över att få representera folket och forma landet till den grad att en lön som täcker upp kostnaderna för ett BRA liv i medelklassen är tillräcklig.
Senast redigerad av EmilAdrovic 2017-10-28 kl. 08:34.
Citera
2017-10-28, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Ja vad fan kunde Ian och Bert stapla backar och komma in i riksdagen så varför skulle inte även du klara av det? Kör för fan! Men min röst får du troligen inte,,,

Caca du är välkommen att rösta på vilket parti du vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Lukasboy
lycka till! men tror inte att du kommer långt med "folkets röst". Extremt kliche

Tack. Kliche eller inte kliche, det är en bortglömd men grundläggande ingrediens för politik.

Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
I över 100 år har ett parti haft monopol på att styra Sverige med hjälp av fackföreningar, och då och då har högersidan styrt..
Sen blev SD andra största parti på bara 30 år, och de styrande blev nervösa och oroliga, så dom hittar på DÖ och stänger ute SD från allt och skyller på rasism och nazism. Ny demokrati fick också problem med den smutskastningen.
Men har du ett partiprogram som stödjer S MP V så kanske du kommer långt, om FI kommer in i riksdagen så kommer dom garanterat inte stängas ute från några samtal

Rent objektivt är DÖ ett stort slag mot demokratin.

MP, V och Fi är mina stora fiender, men samtidigt är jag säker på att de om några val kommer ha utrotat sig själva så att säga. Klasser och känslor har ingen plats i politik.
Citera
2017-10-28, 08:14
Medlem
Jag gillar hur du skriver, tror många håller med dig och du har trovärdighet eftersom du har jobbat med företagande och legat i.

Sverige är och har varit oerhört beroende av handel med europa och omvärlden, för mig är detta den största anledningen till att jag är positiv till EU.
Andra anledningar är miljölagar och på ett egoistiskt plan att man kan jobba i europa lättare.

Jag tror medlemskapet i EU har varit bra för Sverige på det stora hela, men det har ju tyvärr medfört att även brottslingar, tiggare och många utomeuropeiska människor är här och skapar stora problem.
Tveksam hur många hade röstat ja till EU om de vetat att detta ingick i paketet.
Mycket kasst och oärligt av politiker att inte sätta stopp för detta.
-------

Sverige är ett fantastiskt land med oerhörd potential, här finns mycket entreprenörsanda och vad jag förstått är det relativt lätt att starta verksamhet här.
Detta för mig är oerhört viktigt, och så måste det förbli.
Rätt fantastiskt är att inom en radie av 100 km från mig här i Skåne bygger man en av världens snabbaste sportbil, här fanns ett kärnkraftverk, finns en partikelaccelerator, flygplansfabrik, IKEA grundades inte långt bort, Scania startades, Michelinkrog, ubåtsvarv, musikstudior, universitetsstad - och här bor bara lite över en miljon människor.
Rätt fantastiskt, världsunikt, VI MÅSTE VARA OERHÖRT RÄDDA OM DETTA.
Citera
2017-10-28, 08:17
Medlem
Om du ska lyckas måste du komma ur den politiska sfären och tänka affärsmässigt.

Tänk dig att du ska sälja in ett paket hos kunden (väljaren). Paketet skall innehålla ett antal produkter (ideer inom olika politiska områden).

Det måste vara tydligt, konkret och enkelt att förstå.
Det skall förklara vad, inte varför.

Folk vill se en valaffisch med ett fåtal, korta och talande punkter.
Citera
2017-10-28, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lapplisan
Jag gillar hur du skriver, tror många håller med dig och du har trovärdighet eftersom du har jobbat med företagande och legat i.

Sverige är och har varit oerhört beroende av handel med europa och omvärlden, för mig är detta den största anledningen till att jag är positiv till EU.
Andra anledningar är miljölagar och på ett egoistiskt plan att man kan jobba i europa lättare.

Jag tror medlemskapet i EU har varit bra för Sverige på det stora hela, men det har ju tyvärr medfört att även brottslingar, tiggare och många utomeuropeiska människor är här och skapar stora problem.
Tveksam hur många hade röstat ja till EU om de vetat att detta ingick i paketet.
Mycket kasst och oärligt av politiker att inte sätta stopp för detta.
-------

Sverige är ett fantastiskt land med oerhörd potential, här finns mycket entreprenörsanda och vad jag förstått är det relativt lätt att starta verksamhet här.
Detta för mig är oerhört viktigt, och så måste det förbli.
Rätt fantastiskt är att inom en radie av 100 km från mig här i Skåne bygger man en av världens snabbaste sportbil, här fanns ett kärnkraftverk, finns en partikelaccelerator, flygplansfabrik, IKEA grundades inte långt bort, Scania startades, Michelinkrog, ubåtsvarv, musikstudior, universitetsstad - och här bor bara lite över en miljon människor.
Rätt fantastiskt, världsunikt, VI MÅSTE VARA OERHÖRT RÄDDA OM DETTA.

Hej Lapplisan

Ja, EU är i grunden bra!! Det kan jag inte förneka. Men EU har gått överstyr och blivit lite mer än vad det var från början. Vi får inte bli ett "united states of Europe". Massa karriärpolitiker ska inte få sitta och glassa i Bryssel medan de stiftar lagar som påverkar alla medlemsländer.
Jag är FÖR att vi går ut ur EU. Jag ser inte hur EU ska överleva 5 år till. V4-länderna kommer dra sig ur eller sparkas ut. Land efter land kommer att gå ur EU. När EU väl går under kommer en ny "union" att bildas där allt det bästa behålls men makten EU-parlamentet har försvinner. EUs roll är inte att fördela migranter och sedan bestraffa länder som inte tar emot migranter. Eller sätta riktlinjer för "skadligt utsläpp".

Ja. Jag tycker att jag gått igenom det mesta i Sverige nu. Upplevt dålig infrastruktur, upplevt dålig och seg sjukvård, upplevt företagande, upplevt extrem fattigdom, upplevt att ha det bra med pengar samt ett stabilt och bra jobb vilket jag älskar, upplevt de ensamkommande barnen i "first row" så att säga. Det enda jag inte upplevt är fängelset, men utifrån det jag läst och hört vill jag reformera fängelset också.

Entreprenörsandan, potentialen måste vi såklart bevara. Inte bara bevara utan förenkla. Varje individ ska ha möjligheten att LYCKAS. Oavsett hudfärg, hårfärg eller kön. Samtidigt ska varje individ ha möjlighet att riskera men misslyckas, att vilja bilda familj utan stor oro för framtiden. Jag kommer att gå igenom allting som sagt, det finns mycket tankar och idéer jag måste skriva ner här. Ha tålamod tack.
Citera
2017-10-28, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Om du ska lyckas måste du komma ur den politiska sfären och tänka affärsmässigt.

Tänk dig att du ska sälja in ett paket hos kunden (väljaren). Paketet skall innehålla ett antal produkter (ideer inom olika politiska områden).

Det måste vara tydligt, konkret och enkelt att förstå.
Det skall förklara vad, inte varför.

Folk vill se en valaffisch med ett fåtal, korta och talande punkter.

Jag skriver inte här på Flashback för att fiska väljare. Jag är här för att skriva av mig men samtidigt hitta likasinnade. Jag vill därför be alla som är trötta på läget och redo att KÄMPA för vår framtid skriva här eller skicka ett PM till mig så vi kan diskutera framtiden. Jag behöver medarbetare, utvecklare, folk som är insatta i ämnen och då menar jag extremt insatta i särskilda ämnen. Jag behöver folk som är redo att slåss mot eliten.

Jag tror att jag skrev om det där med presentation tidigare. Det här är inte slutprodukten.. Se det här som brainstorming i hopp om att sprida budskapet och hitta likasinnade.

Tack för svar.
Citera
2017-10-28, 09:03
Medlem
Skolan

- Reformera skolan. Införa IQ-test vid tidig ålder och forma klasserna efter IQ. Detta ska förhindra att de smartare eleverna ska slöas ner utbildningsmässigt av de mindre smarta eleverna. De smartaste ska gå i särskilda klasser där de lär sig fler ämnen och i mycket snabbare tempo. Vi måste börja värdera våra smarta elever och ge dem rätt möjligheter att åstadkomma stora mål i livet.
- Förbjuda friskolor. Barnen är vår framtid och vi måste se till att vi vet vad vi lär dem och att vi lär dem det bästa. Både moral vägledning och hur de ska uppföra sig med respekt och hänsyn mot människor samt visa respekt för lagar & regler.
- Framtida lärare ska få bättre utbildning så de blir så pedagogiska som möjligt samt lär sig hur de ska bete sig mot elever så att eleverna hyser respekt mot dem. Visa pondus och bestämdhet. Kontrollera klassrummet.
- Utbilda många fler lärare. Få jobbet att bli attraktivt igen.
- Banta klasserna men ha fler klasser. Minska bördan på lärarna samt öka elevernas koncentration.
- Se över möjligheterna att skära ner på mobiltelefonens roll i klassrummet. Den ska inte få förstöra koncentrationen hos eleverna till den grad att vår framtid går ur skolan helt inkompetent.

Polisen samt kriminalitet & organiserad brottslighet

- Förbättra polisen. Förenkla deras arbete genom bättre utrustning, mer personal och friare händer.
- Tillsätta en rikspolischef som röstas fram utav polisen själva.
- Förbjuda musik där innehållet uppfattas som nedvärderande av polisen. T.ex. FTP eller snack om att skjuta poliser. Våra hjältar utsätts för risker varje dag. Låt oss göra det lättare för dem.
- Integrera poliserna med våra barn. I tidig ålder ska företrädare för polisen gå runt i klasser och berätta om vilket bra och hederligt jobb polisen gör. Hur viktigt jobbet är. Hur samhället kan hjälpa till med att göra jobbet bättre och lättare. Klasser ska ha dagar där de besöker polisstationen och ser hur allting går till. Helt enkelt bilda en positiv uppfattning samt stå på lagens sida redan från tidig ålder.
- Vi vill se noll tolerans mot organiserad brottslighet. Långa straff utan förmildringar.
- Utbilda 5 000 "militärpoliser". Militär personal som till en början assisterar oss i den svåra kampen som ska komma. Kampen mot den tunga organiserade brottsligheten. Vi måste slå ut den helt och befria folket från greppet dessa äckel har. Nolltolerans.
- Utreda regler för hur folk beter sig runt polisen. Klungor, högljudda gäng samt skrikande åskådare försvårar polisens arbete.
- Nolltolerans mot folk som kastar sen mot polisen. Vi vill se straff mot detta. Krafttag.
- Utföra operationer där vi identifierar och hittar folk som uppehåller sig olagligt i Sverige och för ut dem ur landet. Inga restriktioner.
Senast redigerad av EmilAdrovic 2017-10-28 kl. 09:06.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in