2017-10-28, 09:05
Medlem
Jag skriver under på rubb och stubb av det du skriver och antagligen finns det väl många andra som tycker precis samma sak; "vad fan är det som händer?".
Personligen skulle jag tveklöst rösta för ett parti som i första hand, högsta prioritet, såg som sin uppgift att röja upp i alla jävla idiotiska skattefinansierade utgifter. Röja som fan bland alla lattedrickare.
Folk bor i nyproduktion betalat av soc? - Nej, bygg baracker nånstans och flytta på dom.
Idioter sitter och lallar på skattefinansierade anställningar? Säg upp dom.
Bidrag till kulturskiten ditten och datten? Bort med det.
Att partiet sen skulle använda frigjorda skattemedel till förbättringar i det som är eftersatt och även till skattesänkningar vore självklart.
Men framförallt, kläm åt alla jävla skitpratande, parasiterande, inproduktiva kulturkoftor och liknande genom att fimpa deras stålar och inkludera i detta många äckliga jurister och liknande.
Tyvärr behöver ett sånt parti majoritet i riksdagen, inte helt omöjligt med rätt personer och budskap.
Citera
2017-10-28, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Jag skriver under på rubb och stubb av det du skriver och antagligen finns det väl många andra som tycker precis samma sak; "vad fan är det som händer?".
Personligen skulle jag tveklöst rösta för ett parti som i första hand, högsta prioritet, såg som sin uppgift att röja upp i alla jävla idiotiska skattefinansierade utgifter. Röja som fan bland alla lattedrickare.
Folk bor i nyproduktion betalat av soc? - Nej, bygg baracker nånstans och flytta på dom.
Idioter sitter och lallar på skattefinansierade anställningar? Säg upp dom.
Bidrag till kulturskiten ditten och datten? Bort med det.
Att partiet sen skulle använda frigjorda skattemedel till förbättringar i det som är eftersatt och även till skattesänkningar vore självklart.
Men framförallt, kläm åt alla jävla skitpratande, parasiterande, inproduktiva kulturkoftor och liknande genom att fimpa deras stålar och inkludera i detta många äckliga jurister och liknande.
Tyvärr behöver ett sånt parti majoritet i riksdagen, inte helt omöjligt med rätt personer och budskap.

Tack för att du visar stöd!

Som sagt försöker jag hitta likasinnade och bygga upp en bas här. Innan jag kommer tillbaka till Sverige och kör stenhårt ute i verkligheten. Ni som känner er sugna på att vara med att bygga upp något stort, möjligtvis vår framtid måste skicka PM! Vi borde ryckt upp oss redan igår. Inget parti och ingen politiker upplever det vi vanliga människor får uppleva. Det är vi som drabbas mest av destruktiv samhällsnedveckling och förrädisk politik. Glöm aldrig att dessa karriärister ser efter sig själva. Sin karriär, sin ekonomi.

Vi måste komma åt dessa lallare på alla nivåer, inte bara i riksdagen. Våra pengar får inte slösas på något sätt överhuvudtaget!

Kom gärna med synpunkter.

Vad tycker du om skolreformen jag är inne på? Jag tycker att vi saknar SPETS i Sverige. Ingen får vara smartare och bättre än resten. Jag själv är ett offer för detta "alla är lika smarta"-system i skolan.

MVH Emil Adrovic
Av folket - för folket.
Citera
2017-10-28, 09:48
Medlem
Angående skolreformen:

Jag tycker helt enkelt att det är fel att dra ner de bästa till en nivå där alla känner sig lika bra eller lika smart. Självklart är det skillnad på individer. Därför ser jag det som en självklarhet att något så viktigt som Sveriges ungdom ska utbildas på bästa möjliga sätt.

Det är till och med bra för de mindre begåvade att gå i en "mindre begåvad" klass. De slipper stressen och tempot vanliga individer klarar av. Samtidigt slipper de allra smartaste dras ned till ett tempo där de inte stimuleras och eventuellt skiter i skolan helt.

Det skulle se ut som:
Utbildningssvårighet och tempo 1
Utbildningssvårighet och tempo 2
Spetsutbildning

Vad tycker ni?
Citera
2017-10-28, 09:53
Medlem
Lycka till. Media kommer skita på sig och aldrig ta upp ditt parti. Sen finns det ett liknande parti men som inte har feminism i sig som heter Örebro partiet. Ditt parti kommer få lite röster för dom du kommer konkurera med är SD med invandringspolitiken och Örebropartiet med allt annat förutom feminism.
Citera
2017-10-28, 10:20
Medlem
Det partiet du beskriver finns redan i stora drag,
det heter Sverigedemokraterna.

Varför inte engagera dig där istället?
Minst av allt behöver vi fler småpartier som splittrar oss invandringskritiker.
Citera
2017-10-28, 10:38
Medlem
Dina idéer fungerar (många redan idag) för att blidka väljare. Jag hade dock gärna sett något mer än löften. Politik är ju att klämma in så mycket skit på så få rader som möjligt utan att besvara hur det faktiskt kan gå till, och där är du på rätt väg. Hade velat höra någon som har en ärlig plan.

Ex "Förbättra polisen" innebär hur? Samma med allt annat..
Citera
2017-10-28, 10:43
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
I över 100 år har ett parti haft monopol på att styra Sverige med hjälp av fackföreningar, och då och då har högersidan styrt..
Sen blev SD andra största parti på bara 30 år
, och de styrande blev nervösa och oroliga, så dom hittar på DÖ och stänger ute SD från allt och skyller på rasism och nazism. Ny demokrati fick också problem med den smutskastningen.
Men har du ett partiprogram som stödjer S MP V så kanske du kommer långt, om FI kommer in i riksdagen så kommer dom garanterat inte stängas ute från några samtal
Detta är varför det inte kan sägas ofta nog att allt står och faller med skolan.
Citera
2017-10-28, 10:45
Medlem
dödsknivens avatar
Det är ju lätt att rapa upp hur alla problem med skola, sjukvård, pensionärer och den allmänna välfärden ska lösas (det ska bli bättre...) men det är ju svårt att ta det på allvar när beräkningarna hur det ska bekostas inte står med.

Bra idé annars, jag ska nog också starta ett parti där jag lovar att alla ska ha mer pengar att röra sig med och lönerna ska ökas med 50 %, bostäderna ska bli billigare och sjukvården reformeras till att fungera som ett schweiziskt urverk. Med sänkta skatter då såklart. Och godare wienerbröd på konditorierna
Citera
2017-10-28, 10:47
Medlem
Du är alltså från Jugoslavien och du (eller dina föräldrar) har antagligen flyktat från Jugoslavien till Sverige, men den möjligheten tycker du inte att andra är värda? Hade ’ditt’ parti funnits på den tiden, hade du troligtvis inte suttit i Sverige i detta nu, so tell me more about it.
Citera
2017-10-28, 11:03
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Du är alltså från Jugoslavien och du (eller dina föräldrar) har antagligen flyktat från Jugoslavien till Sverige, men den möjligheten tycker du inte att andra är värda? Hade ’ditt’ parti funnits på den tiden, hade du troligtvis inte suttit i Sverige i detta nu, so tell me more about it.

Det där är en ganska fånig invändning som inte tillför något konstruktivt. Nu är TS här och det är historia.

Då kan då kan inte TS driva en fortsatt dålig politik med hänvisning till att TS inte skulle ha varit här om den han politik nu förordar hade funnits för 25 år sedan.

Annars skulle alla integrerade invandrare skulle enligt dig alltså vara tvungna att propagera för en politik som de tror är dålig för landets framtid med hänvisning till sin egen historia.

Det är rent principiellt som en livbåt. Någon som blivit uppplockad skulle vara tvungen att vara för att fortsätta ta upp människor tills livbåten sjunker.
Citera
2017-10-28, 11:05
Avslutad
Varför vill du att taxiförarna ska behålla sitt jobb genom att förbjuda uber?
Citera
2017-10-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Varför vill du att taxiförarna ska behålla sitt jobb genom att förbjuda uber?

Ditt parti måste ha ett enkelt och slagkraftigt budskap som även ytterst korkade väljare begriper:
-Halverade skatter, fördubblade bidrag samt gratislunch till alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in