Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-22, 16:53
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Förlåt min okunnighet, men vad gör en mentor?

Nya ordet för klassföreståndare.

DVS, jag var den som hade föräldrakontakt, utvecklingsamtal, etc.
Citera
2017-11-22, 17:51
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tror inte ev problem med restaureringtjänster, om sådana finns, ensamt är orsak men det kan väl blivit grädde på moset om mannen haft något antal problem under någon tid.


Asiater är känsliga av naturen.
Att en skillsmässa var på gång. Vem har svart och vitt på detta ?
Så var inte fallet.
Citera
2017-11-22, 17:52
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsro50
Asiater är känsliga av naturen.
Att en skillsmässa var på gång. Vem har svart och vitt på detta ?
Så var inte fallet.


Takfirman är vållande.
Citera
2017-11-22, 18:00
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
I tråden finns en del uppgifter om att pappan skulle ha psykiska problem, är detta bekräftat eller är det bara spekulationer? Om nu föräldrarna ligger i en skilsmässa och pappan skulle ha allvarligare psykiska problem, så har jag mycket svårt att tro att mamman, som är läkare, skulle låta dottern bo tillsammans med pappan.
Det är ganska vanligt att parter under skilsmässa hotar, argumenterar högljutt, kanske till och med tar till handgripligheter mot varandra mm. Skulle mamman misstänka att pappan kan bli våldsam mot dottern tror jag att hon inte heller skulle låta henne bo ihop med pappan - inte utan att hålla koll på dom dagligen.

Fast vad vet man. Bara lite funderingar i allmänhet.

Det som låter märkligast i hela soppan är att anledningen för mordet på dottern och självmordet skulle ha att göra med att takfirman blåst pappan. Aldrig att det kan vara den enda utlösande faktorn då ligger nog skilsmässan bättre till.

Initiala uppgifter som en skribent i tråden lämnade tror jag är de korrekta, dvs, att dottern hittades i badkaret och pappan hängd och det baserar jag på att dennes uppgifter om två döda visade sig stämma när media bara rapporterat om ett mord.

Att pappan brukat övervåld är också lite uppseendeväckande. Jag vet inte hur vanligt övervåld i sådana här sammanhang egentligen är, men vet att när en förälder dödar sitt barn väljer denne ett snabbt förlopp av ren barmhärtighet. Kanske visar det sig att pappan de facto var psykiskt sjuk vilket nu hade förvärrats än mer på grund av diverse problem såsom, skilsmässa och takfirma. Låter som ett skräckscenario om en pappa som löpte amok i huset med en kniv i handen.

Ett mer realistiskt scenario är att dottern tog livet av sig i badkaret (Ekonomisk ruin och föräldrarnas skilsmässa, ev andra problem) och pappan fann henne där och i insikt om att han förlorat både fru och barn valde att även han ta livet av sig. Alltså inget mord överhuvudtaget.
Citera
2017-11-22, 21:50
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsro50
Asiater är känsliga av naturen.
Att en skillsmässa var på gång. Vem har svart och vitt på detta ?
Så var inte fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsro50
Takfirman är vållande.

Men seriöst...

Asiater är känsliga? Okej, konstigt att vi inte hört om fler mord och självmord relaterat till bagateller här i Sverige med tanke på hur många Asiater som bor här.

Så klart det ligger något annat bakom än ett dåligt takjobb. I så fall psykisksjukdom eller skiljsmässodrama eller något, men inte ens en "känslig Asiat" dödar sitt barn på grund av en taskig hantverkare. Hur resonerar du?
Citera
2017-11-24, 21:55
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Men seriöst...

Asiater är känsliga? Okej, konstigt att vi inte hört om fler mord och självmord relaterat till bagateller här i Sverige med tanke på hur många Asiater som bor här.

Så klart det ligger något annat bakom än ett dåligt takjobb. I så fall psykisksjukdom eller skiljsmässodrama eller något, men inte ens en "känslig Asiat" dödar sitt barn på grund av en taskig hantverkare. Hur resonerar du?


Nu har jag följt denna tråden en längre tid.
Mycket vilda spekulationer...skillsmässa och så vidare...
Det är bara Takfirman som är orsaken.
Citera
2017-11-25, 14:38
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsro50
Nu har jag följt denna tråden en längre tid.
Mycket vilda spekulationer...skillsmässa och så vidare...
Det är bara Takfirman som är orsaken.

Du som utger dig för att vara så insatt kanske kan ge någon klarhet i det faktum att man och fru var skrivna på olika adresser? Det är ju annars en rätt tydlig vink om pågående skiljsmässoprocess
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback