2017-11-06, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lanlord000
http://forumbilder.se/G9U5C/screenshot-20171030-201534

Edit: inlägget verkar ha tagits bort nu från fb

Jag var mentor under gymnasietiden till henne. Träffade just 2 andra i den klassen som säger att hon är död.
Citera
2017-11-06, 18:30
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Jag var mentor under gymnasietiden till henne. Träffade just 2 andra i den klassen som säger att hon är död.
Förlåt min okunnighet, men vad gör en mentor?
Citera
2017-11-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanitaToftby
Förlåt min okunnighet, men vad gör en mentor?
Det är så klassföreståndarna kallas nu för tiden
Citera
2017-11-11, 16:46
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Fadern har fått för sig att mamman varit otrogen och skjuter dottern som hämnd och skjuter sedan sig själv.
Citera
2017-11-11, 17:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorsten_Flinck
Fadern har fått för sig att mamman varit otrogen och skjuter dottern som hämnd och skjuter sedan sig själv.

Är det din teori eller något du har från säker källa?
Citera
2017-11-11, 17:55
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Är det din teori eller något du har från säker källa?

Det är vad jag hört ryktesvägen. Jag bor i Djursholm och känner otroligt mycket folk.
Citera
2017-11-11, 21:42
Medlem
Bergreses avatar
Citat:
Citat:
Det är vad jag hört ryktesvägen. Jag bor i Djursholm och känner otroligt mycket folk.

Skjutning? Det har väl aldrig varit tal om skjutning i några tidigare uppgifter?
Citera
2017-11-11, 22:02
Medlem
Citat:

Skjuter sig själv och sen hänger upp sig i en snara? Och dottern får dessförinnan skulden för otroheten? Knivdödas och placeras i ett badkar. Nja, det hänger liksom inte ihop, rent logiskt.
Citera
2017-11-14, 13:17
Medlem
Citat:

Menar du frun skilde sig och att dottern egentligen inte är hans dotter? Det skulle ju kunna förklara en del. Men jag får inte ihop det med det trasiga taket. Men det kanske bara var en utlösande faktor. Plötsligt frånskild, utfattig och barnlös - så slår det slint i skallen...
Citera
2017-11-20, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Börjar bli intressant. Vilken firma var anlitad? Om man granskar olika takföretag och kollar vilka som sitter i ledningen, finns det orsak att tacka nej till vidare tjänster.

Takfirman är Jansson`s Tak och Fasad AB i Skogås. En firma som en månad tidigare misslyckades med grannen till den dödas tak. Där visade efter opartiska besiktningen 8 fel.
På den dödas tak visade besiktningen på 4 fel.
Där har ni orsaken till varför det gick som det gick.
Takfirman är vållande till detta tragiska.
Citera
2017-11-20, 19:51
Medlem
I tråden finns en del uppgifter om att pappan skulle ha psykiska problem, är detta bekräftat eller är det bara spekulationer? Om nu föräldrarna ligger i en skilsmässa och pappan skulle ha allvarligare psykiska problem, så har jag mycket svårt att tro att mamman, som är läkare, skulle låta dottern bo tillsammans med pappan.
Det är ganska vanligt att parter under skilsmässa hotar, argumenterar högljutt, kanske till och med tar till handgripligheter mot varandra mm. Skulle mamman misstänka att pappan kan bli våldsam mot dottern tror jag att hon inte heller skulle låta henne bo ihop med pappan - inte utan att hålla koll på dom dagligen.

Fast vad vet man. Bara lite funderingar i allmänhet.

Det som låter märkligast i hela soppan är att anledningen för mordet på dottern och självmordet skulle ha att göra med att takfirman blåst pappan. Aldrig att det kan vara den enda utlösande faktorn då ligger nog skilsmässan bättre till.

Initiala uppgifter som en skribent i tråden lämnade tror jag är de korrekta, dvs, att dottern hittades i badkaret och pappan hängd och det baserar jag på att dennes uppgifter om två döda visade sig stämma när media bara rapporterat om ett mord.

Att pappan brukat övervåld är också lite uppseendeväckande. Jag vet inte hur vanligt övervåld i sådana här sammanhang egentligen är, men vet att när en förälder dödar sitt barn väljer denne ett snabbt förlopp av ren barmhärtighet. Kanske visar det sig att pappan de facto var psykiskt sjuk vilket nu hade förvärrats än mer på grund av diverse problem såsom, skilsmässa och takfirma. Låter som ett skräckscenario om en pappa som löpte amok i huset med en kniv i handen.
Citera
2017-11-20, 23:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
I tråden finns en del uppgifter om att pappan skulle ha psykiska problem, är detta bekräftat eller är det bara spekulationer? Om nu föräldrarna ligger i en skilsmässa och pappan skulle ha allvarligare psykiska problem, så har jag mycket svårt att tro att mamman, som är läkare, skulle låta dottern bo tillsammans med pappan.
Det är ganska vanligt att parter under skilsmässa hotar, argumenterar högljutt, kanske till och med tar till handgripligheter mot varandra mm. Skulle mamman misstänka att pappan kan bli våldsam mot dottern tror jag att hon inte heller skulle låta henne bo ihop med pappan - inte utan att hålla koll på dom dagligen.

Fast vad vet man. Bara lite funderingar i allmänhet.

Det som låter märkligast i hela soppan är att anledningen för mordet på dottern och självmordet skulle ha att göra med att takfirman blåst pappan. Aldrig att det kan vara den enda utlösande faktorn då ligger nog skilsmässan bättre till.

Initiala uppgifter som en skribent i tråden lämnade tror jag är de korrekta, dvs, att dottern hittades i badkaret och pappan hängd och det baserar jag på att dennes uppgifter om två döda visade sig stämma när media bara rapporterat om ett mord.

Att pappan brukat övervåld är också lite uppseendeväckande. Jag vet inte hur vanligt övervåld i sådana här sammanhang egentligen är, men vet att när en förälder dödar sitt barn väljer denne ett snabbt förlopp av ren barmhärtighet. Kanske visar det sig att pappan de facto var psykiskt sjuk vilket nu hade förvärrats än mer på grund av diverse problem såsom, skilsmässa och takfirma. Låter som ett skräckscenario om en pappa som löpte amok i huset med en kniv i handen.

Jag tror inte ev problem med restaureringtjänster, om sådana finns, ensamt är orsak men det kan väl blivit grädde på moset om mannen haft något antal problem under någon tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in