Citat:
Ursprungligen postat av
Brottinator
Citerar mitt eget inlägg från skvallertråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svepps
Säkerligen har det någongång i historien hänt att någon kvinna någonstans har hittat på en våldtäkt. Men jag kan lova dig att det är inte ett samhällsproblem. Den dagen det blir det kan vi väl ta den kampen, eller?
Men nu är det så att jag kan lova dig att du och jag och alla andra på denna jord känner massor av kvinnor som aldrig orkar anmäla eller ens prata om vad de har varit med om. Till och med våra allra närmaste står med på den listan. Det är och har alltid varit ett samhällsproblem. Kan inte ni hjälpa oss och ta tag i det problemet istället för att börja fantisera ihop en skräckfilm om en värld som inte finns?
Man kan göra både, hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Hjälpa kvinnor som råkat ut för en våldtäkt samt se att dessa uthängningar av folk i media och på social medier som inte dömts för ett brott som ett problem. Du pratar om framtiden. Jag ser det precis framför ögonen.
Med det sagt ska man hjälpa kvinnor som råkar illa ut. Fast min medmänsklighet sträcker sig bara inte åt det kvinnlig könet utan även till det manliga.
Det är nästan som om det finns ett uppdämt hat från kvinnor som aldrig vågat anmäla att du nu spelar det ingen roll om oskyldiga män råkar illa ut.