2017-10-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Garanterat Soran. Läs tråden om honom.
Inget aktivitet på hans instagram på över en vecka. Ingen podcast med han denna veckan.

100 procent säker på att det är skäggbarnet Soran.

Hmm.. Antingen har du bevis.. Eller så är du 100 på något utan att ha bevis, vilket skulle göra dig till efterbliven.. vilken av dem är det?
Citera
2017-10-28, 15:24
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Att anmäla en våldtäkt är ingen rolig historia och jag tvivlar på att kvinnor börjar ställa sig i den kön bara för skojs skull. Det är vidrig upplevelse.
Den där är lite vansklig.
För kvinnor som blivit väldtagna är det jobbigt.
För kvinnor som hittat på är det inte det.
Ytterst handlar det om en enkel transaktion.
Är utfallet värt insatsen?
Senast redigerad av Mr.Sweden 2017-10-28 kl. 15:43.
Citera
2017-10-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Hört rätt grisiga saker om S*ran från tjejkompisar, enligt dessa ska det vara allmänt känt i vissa interna kretsar. Såg honom på tunnelbanan, undra om det inte var i förrgår. Då hade han en mössa djupt neddragen i pannan. Kan ju betyda absolut ingenting och som offentlig person förstår jag om man ofta försöker vara lite incognito när man rör sig från folk, men om det nu skulle vara så att han är föremål för en utredning kan det ju finns extra skäl till att hålla låg profil. Minns Littorins skamsna uppsyn när jag såg honom på stan när den soppan var aktuell...

Jag har läst en hel del kommentarer på diverse feministbloggar som den bloggbevakning att
"Äntligen kommer det fram" och det verkar som du beskriver att ett stort antal människor känt till Sorans övergrepp men hållit honom bakom ryggen.

Fortfarande så verkar det gå jävligt trögt för denna krets att kommentera illgärningar som de i vanligt fall är först med att fördöma. Detta beror såklart enbart på att Soran är hudfärgshandikappad. De ger honom ett frikort eftersom att han inte är vit. Detta på bekostnad av alla unga svenska tjejer som blivit utsatta för hans övergrepp. Bra jobbat feminister... inte.
Citera
2017-10-28, 15:25
Medlem
Sjukaste förslagen så här långt måste ändå ändå vara Dr Alban och Lasse Lindroth (som dog år 2000)

Om det inte skulle vara S.I, vilket mkt pekar på skulle det även kunna vara Mårten A. (ett namn som kommit upp tidigare på twitter, han har varit på tv (Guinness rekord TV), och radio (Pippirull). Det som talar emot detta är att han är faktiskt ser rätt bra ut, samtliga namn som har kommit ut så här långt har annars varit fula som stryk.
Citera
2017-10-28, 15:26
Medlem
YuriOrlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Menar du att det aldrig har anmälts en våldtäkt som inte har ägt rum? Det finns till och med kvinnor som har blivid dömda för att de har anmält påhittade våldtäkter. Bara för att du upplever att en anmälan av en faktisk våldtäkt är något jobbigt så behöver inte en annan person uppleva det som något jobbigt att anmäla en påhittad historia.

Du behöver inte heller gå vidare med din anmälan. Det räcker med att anmälan är upprättad så blir du stämplad för livet. Ingen av dom som hängts ut nu har väl dömts för något?

Tvekar inte på att det finns svin till män i maktpositioner som utnyttjar kvinnor. Men inte heller att det finns ungefär lika många svin till kvinnor.
Citera
2017-10-28, 15:26
Medlem
HC47s avatar
Finns det något utöver rykten och spekulationer som tyder på att det är Soran? Än så länge har jag inte sett något av substans i tråden. Känns väldigt mycket som "önsketänkande".
Citera
2017-10-28, 15:30
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YuriOrlov
Vad är grisiga saker? Det är inte olagligt att vara en gris så länge du inte våldtar någon. Vissa tycker analsex är grisigt. Ganska många faktiskt.

Citerar mitt eget inlägg från skvallertråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
En kompis till mitt ex berättade om en kväll på Rose i Sthlm där hon blev uppvaktad av Soran. Minns inte när detta utspelade sig men minst 2-3 år sen. Han bjöd på drinkar och var väldigt på, på ett sliskigt vis. När det sedan var dags för hemgång och tjejen inte ville följa med honom hade han tappat det direkt. Kallat henne för drinkluder och diverse annat, berättat för henne hur jävla dum i huvudet hon var som inte förstod vad han hade för intentioner när han bjöd henne på drinkar. Detta var alltså under tiden han var tillsammans med sitt ex.
Citera
2017-10-28, 15:30
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Menar du att det aldrig har anmälts en våldtäkt som inte har ägt rum? Det finns till och med kvinnor som har blivid dömda för att de har anmält påhittade våldtäkter. Bara för att du upplever att en anmälan av en faktisk våldtäkt är något jobbigt så behöver inte en annan person uppleva det som något jobbigt att anmäla en påhittad historia.

Säkerligen har det någongång i historien hänt att någon kvinna någonstans har hittat på en våldtäkt. Men jag kan lova dig att det är inte ett samhällsproblem. Den dagen det blir det kan vi väl ta den kampen, eller?

Men nu är det så att jag kan lova dig att du och jag och alla andra på denna jord känner massor av kvinnor som aldrig orkar anmäla eller ens prata om vad de har varit med om. Till och med våra allra närmaste står med på den listan. Det är och har alltid varit ett samhällsproblem. Kan inte ni hjälpa oss och ta tag i det problemet istället för att börja fantisera ihop en skräckfilm om en värld som inte finns?
Citera
2017-10-28, 15:31
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Sjukaste förslagen så här långt måste ändå ändå vara Dr Alban och Lasse Lindroth (som dog år 2000)

Om det inte skulle vara S.I, vilket mkt pekar på skulle det även kunna vara Mårten A. (ett namn som kommit upp tidigare på twitter, han har varit på tv (Guinness rekord TV), och radio (Pippirull). Det som talar emot detta är att han är faktiskt ser rätt bra ut, samtliga namn som har kommit ut så här långt har annars varit fula som stryk.
Varför talar person X's utseende emot något?

Shit, har folk inte lärt sig något den senaste veckan? Det spelar ingen roll hur folk ser ut, hur trevliga, feministiska, allmänt pk osv dom är. De kan likväl vara äckel.
Citera
2017-10-28, 15:35
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Finns det något utöver rykten och spekulationer som tyder på att det är Soran? Än så länge har jag inte sett något av substans i tråden. Känns väldigt mycket som "önsketänkande".

Hans ex ser iaf inte ut att må så bra om man läser på Twitter men lite oklart vad det beror på.
Citera
2017-10-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Hmm.. Antingen har du bevis.. Eller så är du 100 på något utan att ha bevis, vilket skulle göra dig till efterbliven.. vilken av dem är det?

Vänta du bara... Är en tidsfråga innan hans namn kommer ut i media.

Då kan du se vem som är efterbliven.
Ditt dumma helvete.
Citera
2017-10-28, 15:36
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Säkerligen har det någongång i historien hänt att någon kvinna någonstans har hittat på en våldtäkt. Men jag kan lova dig att det är inte ett samhällsproblem. Den dagen det blir det kan vi väl ta den kampen, eller?

Men nu är det så att jag kan lova dig att du och jag och alla andra på denna jord känner massor av kvinnor som aldrig orkar anmäla eller ens prata om vad de har varit med om. Till och med våra allra närmaste står med på den listan. Det är och har alltid varit ett samhällsproblem. Kan inte ni hjälpa oss och ta tag i det problemet istället för att börja fantisera ihop en skräckfilm om en värld som inte finns?
Jag har inte påstått att det är något stor samhällsproblem. Det verkade som att du trodde att det aldrig hänt, därav mitt svar. Du skriver massa överdrifter och saker som liknar känsloargument, jag har därför besvarat dina inlägg. Håll dig till sanningen och överdriv inte, du verkar ha bra åsikter men det blir svårt att ta dig på allvar när du skriver att kvinnor aldrig har en chans i rätten och liknande. Det är illa nog som det är, du behöver inte överdriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in