2017-12-27, 17:11
Medlem
beyonds avatar
Hur länge kan han leva på intjänat kapital innan han måste ut i allmänheten för att hora ihop till brödfödan igen?
Citera
2017-12-27, 17:12
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Detta var ju dock när hans folkuppfostrarfasad fortfarande var prydlig. Jag skulle älska en seriös intervju där Kakan får berätta och argumentera om dåtid och nutid i fallet Soran och andra "goda män".

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I ett normalt samhällsklimat så vore väl detta en naturlig intervjufråga till Kakan. Men den lär vi inte se i Sverige.

Exakt.

För det första skulle ingen av våra värdelösa sk "journalister" över huvud taget tänka tanken på en sådan intervju.

Och skulle det mot all förmodan ändå finnas någon som skulle vilja göra intervjun så dyker ytterligare ett hinder upp:

Kakan skulle förmodligen vägra att låta sig intervjuas om detta.

Svensk media.
Citera
2017-12-27, 17:35
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Exakt.

För det första skulle ingen av våra värdelösa sk "journalister" över huvud taget tänka tanken på en sådan intervju.

Och skulle det mot all förmodan ändå finnas någon som skulle vilja göra intervjun så dyker ytterligare ett hinder upp:

Kakan skulle förmodligen vägra att låta sig intervjuas om detta.

Svensk media.

Precis. Sorans, Sugis och andra knullgubbars fans skulle helt plötsligt tycka att detta som de först och offentligt ansett är den viktigaste samhällsfrågan på många år är kränkande och att de inte diskuterar saker de anser är för privata när de själva har farmställt dessa som förebilder.

Alla feminister är jämlika men vissa är mer jämlika än andra.
Citera
2017-12-27, 17:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Hur länge kan han leva på intjänat kapital innan han måste ut i allmänheten för att hora ihop till brödfödan igen?
2015 omsatte hans enmansbolag 7 miljoner (med god vinstmarginal), så han har så det räcker.
Citera
2017-12-27, 17:55
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
2015 omsatte hans enmansbolag 7 miljoner (med god vinstmarginal), så han har så det räcker.
Aj aj, svennebanan har varit väldigt givmild mot sin hovnarr som inte gjort annat än håna svenne. Om han dessutom är stigmatiserad på riktigt har han inte längre de dyra omkostnader som uppstår när eliten ska visa ”hur bra det går”. Som en vanlig nonameblatte kommer han att klara sig fint på intjänat kapital, särskilt om han emellanåt jobbar på turklivs för att få tiden att gå.
Citera
2017-12-27, 17:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Aj aj, svennebanan har varit väldigt givmild mot sin hovnarr som inte gjort annat än håna svenne. Om han dessutom är stigmatiserad på riktigt har han inte längre de dyra omkostnader som uppstår när eliten ska visa ”hur bra det går”. Som en vanlig nonameblatte kommer han att klara sig fint på intjänat kapital, särskilt om han emellanåt jobbar på turklivs för att få tiden att gå.
Ja, och dessa pengar har han tjänat in innan 30 års ålder. Lätt att investera i en trevlig restaurang i Turkkurmeniztan och leva gott resten av livet...
Citera
2017-12-27, 18:53
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-Korrekt
Enligt säkra källor (av f.d. journalister på AF) så har han flyttat till Kurdistan.
Vad är AF?

Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Det låter mer som om du försöker starta ett rykte.
Jag tror som du, att det är medvetet falskpåstående.
Citera
2017-12-27, 18:54
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:

"Svenne" har bara betalat indirekt genom skatter, jag tror inte många betalar ut egen ficka för att lyssna på hans politiska tal. Han får betalt för föreläsningar eller maskerad humor av olika offentliga aktörer. Jag kanske bara känner fattiga studenter men jag har aldrig hört om någon som betalat för att se en komiker, inte ens en rolig komiker.
Citera
2017-12-27, 19:01
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
"Svenne" har bara betalat indirekt genom skatter, jag tror inte många betalar ut egen ficka för att lyssna på hans politiska tal. Han får betalt för föreläsningar eller maskerad humor av olika offentliga aktörer. Jag kanske bara känner fattiga studenter men jag har aldrig hört om någon som betalat för att se en komiker, inte ens en rolig komiker.
Nåja, Såran var en populär jävel, det måste man ge honom även om man kan ha väldigt bestämda åsikter över vad denna popularitet bestod av. Pengarna kom ur svennes fickor oavsett vilken väg de tog för att hamna i kurdens kappsäck. Svenne har betalt hela kalaset genom att inte ifrågasätta auktoriteter, där är problemet. Svenne kommer alltid att betala eftersom han bara bugar och bockar när moderhjärnan sänder ut nya instruktioner.
Citera
2017-12-27, 19:24
Medlem
PK-Korrekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vad är AF?

Sorry. Skall naturligtvis vara AB
Citera
2017-12-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Soran har inte flyttat. Han bor kvar i Sthlm. Han har dock rakat av sig skägget och ser mer ut som då han började sin karriär. Hans far lade upp bilder på familjen under julen

Vart fanns/finns bilden? Länk?
Citera
2017-12-28, 02:38
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vad är AF?

Måste vara den där tidningen Aftonfladet.
Citat:

Jag tror inte heller han har flytt till en krigszon..

Var i Kurdistan skulle han vara? Lycka till att ens få komma tillbaka till krigshärjade turkiska Kurdistan, detsamma gäller för syriska och irakiska.

Så var skulle han flytta till? Armenien? Iran?

Troligare att han flytt till Knivsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in