Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-23, 23:38
  #7129
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ja, jag håller med, men han är ändå inte någon som är vald av folket att representera folket. Han är en egenföretagare med en egen agenda, ingen officiell (eller egentligen heller en offentlig) person som ska granskas på något särskilt sätt.

Han kanske rider på vågen att han är invandrare och på sätt och vis "untouchable" (i vår värld) och försöker göra sig märkvärdigare än han egentligen är, men vad är han egentligen? Sanningen är att han är en absolut nobody i min värld. Ni tror för mycket om Soran Ismail och hans makt.
Majoriteten av de som lagt en lapp i en låda en gång var fjärde år kan inte nämna namnet på 20 personer av de "folkvalda" som sitter i Sveriges riksdag. Tro mig, feministblatten Soran är en nobody även i min värld, men ungdomar idag påverkas av de förebilder som de stöter på i sociala medier, på tv, i i tidningar osv, inte av några politiker i Sveriges riksdag. Därför är Soran, Zara Larsson, Clara Henry och den typen av personer mycket viktigare för kulturmarxismen än vad dess företrädare i riksdagen är. Det är just därför medierna är tysta om misstankarna om Soran.
Citera
2017-11-23, 23:41
  #7130
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ingenting, absolut ingenting och det är väl min poäng på det stora hela vad gäller den här typen av jeppar om du vill lyfta blicken lite. Timell namngavs väl för övrigt av sin egen arbetsgivare om jag inte missminner mig och han har också trätt fram i media frivilligt.

Frivilligheten kan alltid diskuteras, somliga har inget val och han var inte anställd av TV4, så nej han angavs inte av sin arbetsgivare.
Citera
2017-11-23, 23:43
  #7131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ja, jag håller med, men han är ändå inte någon som är vald av folket att representera folket. Han är en egenföretagare med en egen agenda, ingen officiell (eller egentligen heller en offentlig) person som ska granskas på något särskilt sätt.

Han kanske rider på vågen att han är invandrare och på sätt och vis "untouchable" (i vår värld) och försöker göra sig märkvärdigare än han egentligen är, men vad är han egentligen? Sanningen är att han är en absolut nobody i min värld. Ni tror för mycket om Soran Ismail och hans makt.

Hmmm. Du har en poäng. Han är en "nobody" i min värld också.

Men du kommer inte ifrån att han är tv-kändis, har blivit intervjuad flera gånger av andra tv-kändisar, sitter med i "Parlamentet", ett skitprogram, men ändå. Och han har uttryckt många meningar som kan kanske uppfattas som nåt slags aversion mot svensk kultur? Men det kanske du också har?

Jo, jag vet, som kurd behöver man inte nödvändigtvis anamma kulturen med midsommar, kräftor, surströmming, julafton osv.

Jag gör det inte heller, jag är pursvensk. Men att se fanskapet stå där i teve och ha synpunkter, på hur jag lever i min välbeställda värld (enligt honom, jag bor inte i Tensta) och hur han våldför sig på kvinnor (när jag inte ser) för att han är "kändis".....

Nä, du. Det här är ett as som ska hängas ut.
Citera
2017-11-23, 23:55
  #7132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det är för att de flesta här inte förstår de pressetiska reglerna och framför allt skillnaden mellan folkvalda politiker och "icke-personer" utan allmännintresse (förutom för folk som önskar mindre invandring och dylikt). Det går inte att jämföra en politiker med en komiker när det gäller allmänintresse, det är som natt och dag. Folkvalda politiker som har valts in för att representera folket ska hängas ut om de begår brott eller misstänks för allvarlig brottslighet. Inget märkligt med det eftersom det ingår i medias uppgift. Men en "komiker"? Herregud, kom igen! Visst, personen i fråga kanske har varit högprofilerad inom sin bransch men hur omfattande är den egentligen? Har han makt eller inflytande i samhället? Nej, objektivt sett ingenting överhuvudtaget. Sen är han en röst som hörs i debatterna och på standup-scenen, men det är en helt annan sak. Så för att summera, att inte komikern hängs ut är logiskt för mig och att politiker hängs ut är också logiskt.

Han är en av de större opinionsbildarna i landet. Det finns ett uppenbart allmännintresse.
Citera
2017-11-24, 00:00
  #7133
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Hmmm. Du har en poäng. Han är en "nobody" i min värld också.

Men du kommer inte ifrån att han är tv-kändis, har blivit intervjuad flera gånger av andra tv-kändisar, sitter med i "Parlamentet", ett skitprogram, men ändå. Och han har uttryckt många meningar som kan kanske uppfattas som nåt slags aversion mot svensk kultur? Men det kanske du också har?

Jo, jag vet, som kurd behöver man inte nödvändigtvis anamma kulturen med midsommar, kräftor, surströmming, julafton osv.

Jag gör det inte heller, jag är pursvensk. Men att se fanskapet stå där i teve och ha synpunkter, på hur jag lever i min välbeställda värld (enligt honom, jag bor inte i Tensta) och hur han våldför sig på kvinnor (när jag inte ser) för att han är "kändis".....

Nä, du. Det här är ett as som ska hängas ut.

Han är en tv-kändis, men för mig betyder han ingenting i den meningen. Han är ingen offentlig eller officiell person som "lyder" under samma regler om exempelvis politiker gör.

Vad gäller aversion mot svensk kultur så kan jag ju säga att jag är helnordisk (född i Finland men invandrad till Sverige som tvååring) och anammar den nordiska kulturen fullt ut, om det gör dig lyckligare. Fler frågor på det?
Citera
2017-11-24, 00:02
  #7134
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Han är en av de större opinionsbildarna i landet. Det finns ett uppenbart allmännintresse.

Jag har förstått att det finns de som tycker det, men jag håller inte med. Soran Ismail är inte någon stor opinionsbildare i Sverige.
Citera
2017-11-24, 00:25
  #7135
Medlem
jonbonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Han är en av de större opinionsbildarna i landet. Det finns ett uppenbart allmännintresse.
Precis som i USA har våra politiker inte så mycket makt som de vill ge sken av. Det är den multinationella finansen och de stora företagen som egentligen äger politikernas agenda. För att styra använder de sina egna media i alla former, lobbyister och opinionsbildare.

Vi medborgare ska då som motvikt förlita oss på publicservice som ska agera självständigt.

Tyvärr låter de sig dras med i samma jippobetonade jingelkultur. För att få tittarsiffror(som de inte behöver).

Att en komiker kan få sådan betydelse, är just för att han passar utmärkt in i spektaklet.
Han får en oproportionerligt stor makt, genom att kunna styra vår inre kompass. Blir samtidigt något av en förebild för vad som är viktigt, godkänt och legitimt att yttra, här och nu. Han har tolkningsföreträde av agendan för stunden.

Just därför bör en sådan Opinionsbildare-Lobbyist och Gycklare som Soran Ismail självfallet namnges.

Men det hotar förstås de vunna segrarna för många av hans medspelare...
Citera
2017-11-24, 00:53
  #7136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag har förstått att det finns de som tycker det, men jag håller inte med. Soran Ismail är inte någon stor opinionsbildare i Sverige.

Obegriplig slutsats. Hans budskap når mångdubbelt fler människor än budskap från 99% av alla politiker. Lägg sedan på politikernas skamfilade rykte vilket underminerar deras inflytande på opinionen. Hur kom du fram till denna slutsats?
Citera
2017-11-24, 01:07
  #7137
Medlem
jonbonos avatar
Det som är så Komiskt med Opinionsbildaren Ismail är det att han alltid känts som en stor opportunist.

Här och nu är det Feminism och Invandrarkramande som har gett mest kredd.
Då spelar han på det. Får pengar, ära, inflytande och SEX. MAKT!

Den där Kapten Klänning känslan har man fått ruska av sig. Försöka skratta. Men det har skavt. Någonstans har man anat...

Nu när han visar sig vara något helt annat vill självfallet många ha hans huvud på ett fat! Förmodligen samtliga som investerat i hans person också. Värdegrundsarbetet havererar liksom.
Citera
2017-11-24, 02:04
  #7138
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Obegriplig slutsats. Hans budskap når mångdubbelt fler människor än budskap från 99% av alla politiker. Lägg sedan på politikernas skamfilade rykte vilket underminerar deras inflytande på opinionen. Hur kom du fram till denna slutsats?

För mig är det en lika obegriplig slutsats att komikern i fråga skulle vara en stor opinionsbildare. I samhället i stort är han verkligen inte någon påverkare. Vad han bluddrar i sina så kallade komiska uppträdanden har ingen påverkan överhuvudtaget på politiken i landet. Det är jag helt övertygad om.
Citera
2017-11-24, 02:36
  #7139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
För mig är det en lika obegriplig slutsats att komikern i fråga skulle vara en stor opinionsbildare. I samhället i stort är han verkligen inte någon påverkare. Vad han bluddrar i sina så kallade komiska uppträdanden har ingen påverkan överhuvudtaget på politiken i landet. Det är jag helt övertygad om.

Du underskattar inflytandet gravt. Han har skruvat sönder fler hjärnor än du inser. Var tror du V/PK/feministrna får sin luft ifrån? Varför tror du vi befinner oss i detta helt absurda politiska klimat? Politikerna följer bara trender, dom skapar dom inte. Det är Soran, Bertner, Schyffert och en vänstervriden journalistkår som drivit oss till ruinens brant.

Tänk om, tänk rätt.
Citera
2017-11-24, 02:39
  #7140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag har förstått att det finns de som tycker det, men jag håller inte med. Soran Ismail är inte någon stor opinionsbildare i Sverige.

Men då kan man eliminera muslimen för gott och ingen kommer att sakna en misslyckas muslim som inte har några talanger alls.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback