2017-11-07, 19:07
Medlem
KUSEs avatar
Nu går drevet tydligen mot en hög chef på mediebolaget MTG. Hur länge kan komikern sitta under radarn?

Ingen kan ju förneka att fokuset ligger på högt uppsatta vita män snarare än lägre ställda ändock kända muslimer som Soran.

Och förresten har Betnér visst visat aktivitet sedan det hela om komikern uppdagades. 30 oktober skriver han nåt svar om nån turné till någon människa på twitter. Måste vara inloggad där för att läsa konvon.
Citera
2017-11-07, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Nu går drevet tydligen mot en hög chef på mediebolaget MTG. Hur länge kan komikern sitta under radarn?

Ingen kan ju förneka att fokuset ligger på högt uppsatta vita män snarare än lägre ställda ändock kända muslimer som Soran.

Och förresten har Betnér visst visat aktivitet sedan det hela om komikern uppdagades. 30 oktober skriver han nåt svar om nån turné till någon människa på twitter. Måste vara inloggad där för att läsa konvon.

Alla "kändisar" som nu anklagas kan sitta lugnt i båten.
Media kommer inte våga outa nån, för då får dom problem med att förklara varför dom inte outar Soran.
Media och Soran håller hela #metoosweden som gisslan, och just nu sitter alla säkert.

Vad hände till exempel med @ebbiskatt's lista som skulle avslöja så många kända män, hon jobbar med PK-feminister och kommer inte hänga ut nån, feminister sviker varandra, och bråkar internt, hela #metoosweden dog med Soran.
Den ledande feministen för#metoosweden @1337likes har inte uppdaterat nåt på över 1 vecka, säger det mesta.
Vilket svek mot alla dom tjejer som anförtrodde sig till dom ledande feministerna.
https://imgur.com/a/m2Hov
Senast redigerad av Marion86 2017-11-07 kl. 19:51.
Citera
2017-11-07, 19:51
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bixles
Varken expressen, svd eller dn har något om detta efter 9 dagar nu. Däremot drevar man fortfarande på mot Timell och Kronér.Ska vi tolka detta som att svensk media prioriterar bilden av massinvandring över åtgärder mot sexualbrott? Det verkar ju uppenbart att de försöker ge Ismail ett frikort och därmed underminerar hela metoorörelsen

Så är det enligt svensk media okej att våldta som utlänning?

Om det är så att dom inte går ut med namnet för att på något skevt sätt motverka rasism kommer det ta hus i helvete. Jag är antirasist men det är åt helvete fel. Kommer det ut bevis att han inte hängts ut på grund av sitt ursprung drar jag ihop en demonstration. Jag kan själv dra ihop något hundratal men jag kan säkert få hjälp att dra ihop fler.

Förresten. Alla som vill veta vem det handlar om kan ta reda på det med en googling. Hästen är ute ut spiltan, varför inte bara publicera?
Citera
2017-11-07, 20:40
Medlem
Hur lång tid tar det innan han ev. blir åtalad?
Citera
2017-11-07, 20:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Om det är så att dom inte går ut med namnet för att på något skevt sätt motverka rasism kommer det ta hus i helvete. Jag är antirasist men det är åt helvete fel. Kommer det ut bevis att han inte hängts ut på grund av sitt ursprung drar jag ihop en demonstration. Jag kan själv dra ihop något hundratal men jag kan säkert få hjälp att dra ihop fler.

Förresten. Alla som vill veta vem det handlar om kan ta reda på det med en googling. Hästen är ute ut spiltan, varför inte bara publicera?

Spelar roll då de flesta inte googlar utan tyr sig till då Expressen, Aftonbladet, SVT de kända medierna. Lite orättvist där att Timell tom hans böcker dras in men Sorans bok är fortsatt ute till försäljning, program på SVT, TV4 etc så pengar får han fortsatt in. Fastän nu bägge då är enbart anklagade av flera kvinnor för oegentligheter och rena brott. För just brott är Soran dessutom under utredning för 3 ggr fler än Timell. Hur de kommer förklara skillnaden i hur man skriver om det inte då kommer handla om en är vit den andra inte blir intressant att få en förklaring om.
Citera
2017-11-07, 20:44
Medlem
Mycatisonfires avatar
Ny artikel angående "komikern"
https://www.expressen.se/noje/kvinna...e-onanifilmer/
Citera
2017-11-07, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire

Bra där!

Åklagare Debika Ray Berghog som utreder ärendet vill inte uttala sig om målet.

Vad vet vi om denna åklagare? Slö eller vass kniv i lådan?
Citera
2017-11-07, 20:51
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Citat:

Från artikeln:
Citat:
– Jag var så äcklad, just för att man inte trodde det om honom av alla människor just för att han är feminist och så, säger hon.

Snaran dras åt. När kommer spiken i kistan? Det kan inte vara långt borta nu. #gameover
Citera
2017-11-07, 20:52
Medlem
Citat:

Trevligt att man inte glömt bort honom i MSM iallafall...
Citera
2017-11-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
871203-xxxx sista fyra finns ett par sidor bak, hans namn är så unikt att det flyger med den infon, ingen Anders Andersson direkt

Säkert helt riktigt, jag är ingen rutinerad räv på att kräva, och veta vart man ska gräva.
Vad jag förstått hålls eventuella häktningsförhandlingar i tingsrätt, då anklagelserna gäller våldtäkt, baserat på mina googlingar, så bör han bli häktad om åklagaren väcker åtal.
Jag ville även gräva i hans historia, tidigare domar kan säga mycket om en människas karaktär, enligt mig.

Jag och två användare konspirerade att gräva i det här igårkväll runt midnatt, inget har framkommit.

Hur svårt är det att få sekretess på denna typen av ärenden? Är det mer eller mindre kutym med sekretess vid sexualbrott?

Well, det återstår nog bara att invänta åklagaren rapport. Expressen med flera MSM kanaler börjar nog räkna på risk reward för sina egna jobb med att försvara fanskapet. Tror helvetet bryter ut snart.

Citera
2017-11-07, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterbisam
Trevligt att man inte glömt bort honom i MSM iallafall...
Han genererar ju fortfarande klick. Det är många miljoner kvar i den där lilla gubben.
Citera
2017-11-07, 21:13
Medlem
Citat:

"Tv-bolaget Discovery har valt att bryta ett samarbete med komikern och Sveriges Radio låter honom inte medverka i några program under pågående förundersökning. I förra veckan valde mannen att ställa in två planerade framträdanden i svenska städer."

Pga magsjuka...? *wink wink*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in