2017-11-05, 09:59
Medlem
Problemet med Soran är att han förmodligen är skyldig till många fler brott än som har anmälts. Han vågar inte uttala sig, för att det kan trigga andra att anmäla honom. Mörkertalet är stort!
Citera
2017-11-05, 09:59
Medlem
Är lite orolig att Soran faktiskt kommer att kunna ducka det här så att svenskarna i gemen inte ens får veta om det. Mainstream media verkar ju inte direkt sugna på att outa honom och de har knappast något intresse av det med tanke på att det är en av deras gullegrisar som anklagas..

Jo, de som är intresserade nog att gräva i det, vilket verkar vara många med tanke på besöksantalet i denna tråd lär ju få reda på det. Men för allmänheten blir något sådant först "sant" när det står på löpsedlarna.

Det får fan inte ske att en av de värsta hycklarna av dom alla kommer undan.
Att det finns minsta chans att han skulle vara oskyldig är självklart rent bullshit. En oskyldig springer inte och gömmer sig på det sättet, utan skulle istället bemöta detta kraftfullt (dessutom har han ju fördelen att kunna dra rasistkortet mot eventuella anmälare också)
Senast redigerad av Bitterbisam 2017-11-05 kl. 10:03.
Citera
2017-11-05, 10:02
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Ganska lustigt, Timell, som är lika välkänd av Svenska folket som Soran,
valde att gå ut tidigt och bemöta anklagelserna.
Det blev smärtsamt en stund, men har redan börjat lugna ner sig.
Timell insåg vad som hade hänt, och gjorde det bästa av situationen.
Timell tråden har ca 2.4 miljoner visningar.

DumSoran däremot, tror att genom att hålla sig undan,
och borra ner huvudet i sanden, så kan han rädda sin karriär.(patetiskt)
Istället har det fått motsatt effekt, intresset ökar lavinartat,
eftersom folk vill veta vem den "kände komikern" är.
Soran tråden är snart uppe i 7 miljoner visningar.
Ju längre han väntar med att kommentera det inträffade,
ju kraftigare kommer det att smälla när ballongen brister.

Var smart nu Zorro, spill the beans...

intresset för vem komikern är ökar inte alls. Folk börjar glämma bort "komikern" nu då andra påstådda våldtäktsmän dyker upp. I stugorna är däremot Timell redan dömd och rejält hatad.
Citera
2017-11-05, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Va gulligt, ja där sitter han lugnt och sansat inga händer är på vift nu

mvh/

Undra om han våldtagit tjejen som han triumferande gör v-tecknet bakom huvudet på?
Citera
2017-11-05, 10:03
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterbisam
Är lite orolig att Soran faktiskt kommer att kunna ducka det här så att svenskarna i gemen inte ens får veta om det. Mainstream media verkar ju inte direkt sugna på att outa honom och de har knappast något intresse av det med tanke på att det är en av deras gullegrisar som anklagas..

Jo, de som är intresserade nog att gräva i det, vilket verkar vara många med tanke på besöksantalet i denna tråd lär ju få reda på det. Men för allmänheten blir något sådant först "sant" när det står på löpsedlarna.

Det får fan inte ske att en av de värsta hycklarna av dom alla kommer undan.
Att det finns minsta chans han skulle vara oskyldig är självklar rent bullshit. En oskyldig springer inte och gömmer sig på det sättet, utan skulle istället bemöta detta kraftfullt (dessutom har han ju fördelen att kunna dra rasistkortet mot eventuella anmälare också)

Enda sättet Sorans namn skulle kunna publiceras är om det går till domstol. Mycket tveksamt om många av alla dessa fall går dit då det är ord mot ord när det gått så många år sedan påstådda våldtäkter.
Citera
2017-11-05, 10:04
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Och vad är "sanningen" då?
Hans version. Som det är nu raserar Soran allt han byggt upp samt utsätter sin familj för onödigt lidande.

Soran! Prata med Expressen så kommer allting att bli bättre!
Citera
2017-11-05, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Hans version. Som det är nu raserar Soran allt han byggt upp samt utsätter sin familj för onödigt lidande.

Soran! Prata med Expressen så kommer allting att bli bättre!

Hans version är sanningen? Ok om du vet något vi andra inte vet vore ju en förklaring på sin plats. Har du något som stödjer detta?
Citera
2017-11-05, 10:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Problemet med Soran är att han förmodligen är skyldig till många fler brott än som har anmälts. Han vågar inte uttala sig, för att det kan trigga andra att anmäla honom. Mörkertalet är stort!
Jag tror också att många "episoder" snurrar i huvudet på honom: "gick jag över gränsen där, vågar hon? och hur var det med den där unga tjejen i Alingsås?" etc.
Citera
2017-11-05, 10:09
Frågan är om polisen kommit så långt att de ens förhört Soran. Innan dess kanske han inte har en aning om vem som anmält och vad han anmälts för. Lite svårt att bemöta det hela då
Citera
2017-11-05, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Vet inte om denna delats, har inte följt alla inlägg men Claes Malmberg uttalar sig och "är chockad" men Mikael Tornvig förminskar kvinnornas vittnesmål och ställer sig på komikerns sida och säger att "innan något är bevisat är det bara skvaller".
Expressen bekräftar att den misstänkte ställer in evenemang pga sjukdom.

https://www.expressen.se/noje/claes-...ligt-bekymrad/

Var hittar man vad Tornving har sagt om Soran?
Citera
2017-11-05, 10:10
Medlem
Jag är öppen för möjligheten att Soran faktiskt är en våldtäktsman. Men jag tycker det är sa mycket som är märkligt med dessa anklagelser. Soran framställs ju i dessa polisanmälningar och berättelser som ett fullständigt retarderat mongo som inte förstår orsak och verkan.

Även om man inte gillar honom så borde man ju ändå se att han i normalt tillstånd är lite mer skärpt än så. Jag skriver normalt tillstånd, för det skulle ju kunna vara så att han blir en annan person när han dricker.

Man kan utan problem låtsas vara dummare än man är, men man kan inte under nästan ett decennium framgångsrikt låtsas vara smartare än vad man egentligen är.

Ställer mig också verkligen skeptisk till en del historier som berättats här. Någon påstod sig känna 5 tjejer som Soran varit på. Hur troligt är det? En annan skrev att hans tjejkompisar varnat varandra för Soran under flera år... som om han gick på deras skola? Risken att träffa på just Soran när man chattar på nätet måste ju vara minimal.

Eftersom Soran har en del fiender på högerkanten vill jag inte utesluta helt att han är utsatt för en utstuderad smutskastningskampanj. Och där känns det isåfall som om hatet mot honom är så starkt att det inte räcker med att utmåla honom som våldtäktsman utan man måste gå på hans intellekt också. Folk skriver att tre tjejer oberoende av varandra har anmält honom... hur vet vi att det verkligen är oberoende av varandra? Det är ett antagande. Tänk om någon eller några har organiserat det här?

Och är det inte otroligt lägligt att all nätkonversation verkar ha skett via Snapchat, där meddelanden automatiskt tas bort?
Citera
2017-11-05, 10:11
Citat:
Ursprungligen postat av EvertEverest
Jag är öppen för möjligheten att Soran faktiskt är en våldtäktsman. Men jag tycker det är sa mycket som är märkligt med dessa anklagelser. Soran framställs ju i dessa polisanmälningar och berättelser som ett fullständigt retarderat mongo som inte förstår orsak och verkan.

Även om man inte gillar honom så borde man ju ändå se att han i normalt tillstånd är lite mer skärpt än så. Jag skriver normalt tillstånd, för det skulle ju kunna vara så att han blir en annan person när han dricker.

Man kan utan problem låtsas vara dummare än man är, men man kan inte under nästan ett decennium framgångsrikt låtsas vara smartare än vad man egentligen är.

Ställer mig också verkligen skeptisk till en del historier som berättats här. Någon påstod sig känna 5 tjejer som Soran varit på. Hur troligt är det? En annan skrev att hans tjejkompisar varnat varandra för Soran under flera år... som om han gick på deras skola? Risken att träffa på just Soran när man chattar på nätet måste ju vara minimal.

Eftersom Soran har en del fiender på högerkanten vill jag inte utesluta helt att han är utsatt för en utstuderad smutskastningskampanj. Och där känns det isåfall som om hatet mot honom är så starkt att det inte räcker med att utmåla honom som våldtäktsman utan man måste gå på hans intellekt också. Folk skriver att tre tjejer oberoende av varandra har anmält honom... hur vet vi att det verkligen är oberoende av varandra? Det är ett antagande. Tänk om någon eller några har organiserat det här?

Och är det inte otroligt lägligt att all nätkonversation verkar ha skett via Snapchat, där meddelanden automatiskt tas bort?

Hans ex lär ju med detta att göra. Hon är helt störd och hämndlysten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in