Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-01, 14:46
  #4561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettson88
Nu rämnar det snart

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...adande-i-lanet

Efter sn snabb googling tror jag det handlar om "Mångfaldsdagen" i Sundsvall som sker i morgon 2 november.

http://guide.visitsundsvall.se/sv/ev...33992/detaljer

Sorans namn finns inte med, men det finns här

http://sundsvall.se/2017/10/03/mangf...illvaxtfaktor/

Så jävla roligt att en person på Mångfaldsdagen anklagas för våldtäkt. Hur pinsamt och opassande är inte det?

Mitt originalinlägg ovan.

Ny länk till Sundsvalls sida (screen shot)

https://imgur.com/a/fAg7G
Citera
2017-11-01, 14:51
  #4562
Medlem
Analretendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killary
Det enda som skiljer Soran från typ Hagamannen är att han var känd innan han började våldta. Det här är fan inte ett ursprungsproblem, det är ett mansproblem

Nej, det är ett individproblem. Soran och Hagamannen är individer. Det är inte ett mansproblem, det finns gott om både män och kvinnor som inte antastar och våldför sig på folk. Börjar man enbart peka på kön så kommer man aldrig komma underfund med problemen. Du hånar de som faller offer för våldtäktsmän genom att spåra ur diskussionen.

Du beter dig exakt likadant som de som du verkar tycka illa om. Du gnäller om att folk snackar illa om en grupp, sen gör du exakt likadant.

Citat:
Ursprungligen postat av Killary
Det är ju jäkligt underligt att varenda kvinna jag är vän med på Facebook blivit utsatta för någon form av övergrepp

Om varje kvinna du är vän med har blivit utsatt för övergrepp så låter det som att de antingen ljuger eller drar gränsen jävligt lågt och är extremt lättkränkta. Herregud, det är inte bara kvinnor som antastas. Jag har fått röven tafsad, ett ex till en kompis kom upp och oinbjuden började kyssa min nacke på krogen och en brud försökte dra nytta av mig och dra fram snoppen på mig när jag var för full för att ta hand om mig själv men inte fan gnäller jag om övergrepp. I samtliga lägen kunde jag avstyra situationen och jag grät inte ut i sociala medier efteråt för uppmärksamhet. Jag skulle nog tro att andelen män och kvinnor som råkar ut för oinbjudna inviter och sexuella närmanden är ganska balanserad.

Om du inte blivit våldtagen, släpp det och gå vidare, det tar bara fokus från folk som verkligen utsätts för riktiga övergrepp.
Citera
2017-11-01, 14:54
  #4563
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Vart har Soran tagit vägen?
Det är en bra fråga Antagligen gömmer våldtäktskurden sig någonstans, kanske hemma (osannolikt), eller hos släktingar (mer sannolikt).

Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Hans agent säger att hon inte har "någon information" om anklagelserna. Svarar inte i telefon och har tagit bort sitt nummer från hemsidan.
En positiv utveckling detta. En våldtäktskurd skall givetvis inte ha någon agent, än mindre karriär.

Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Sorans sociala medier konton är helt döda. De är inte ens nedslängda. Total avsaknad av livstecken.
Ja och hans konton verkar flockas av arga individer som mobbar sönder Soran. Det verkar inte bättre än att kurdo baxin är fucked for life, fo' real dawg

Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Inte en kommentar i media. Inte ett pressmeddelande.

Hans framträdanden är inställda.

Hans pod är inställd.
Tror du att Soran Ismail kommer att fly Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Ingen har sett honom. Även om han inte skulle vilja uttala sig så skulle det ändå vara rimligt att någon fick tag i honom, och kunde skriva att han la på luren, smällde igen dörren, sprang bort när de närmade sig honom. Men här handlar det inte om någon som vägrar svara, utan någon som lyckats gömma sig trots att han är Sveriges kanske just nu mest eftersökta man.
Intressant nog har den här tråden gått om den mest lästa Linda Rosing/Thelenius tråden i (över 5, snart 6 miljoner) visningar:

https://www.flashback.org/forumdispl...esc&sort=views

Nu har ju Rosing flera trådar (de äldre, låsta), så riktigt än har inte den här Soran är våldtäktskurd tråden gått om alla hennes trådar, men denna tråd ligger snäppet före den största Rosingtråden som sagt. Det är stort

Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Han har bevisligen inte haft någon semester inplanerad för då skulle han inte varit bokad för olika grejer. Han är alldeles uppenbart medveten om att han är anmäld och att massa mäniskor undrar vad han har att säga. Det finns inga logiska orsaker att inte kommentera.

Nu finns ett osannolikt påstående om självmord. Det tror jag inte. Men även om så vore fallet så skulle det inte förklara de tidigare dagarnas frånvaro. Om han tagit sitt liv tidigare än alldeles nyligen vore det redan känt.

De återstående alternativen är att han antingen är anhållen och därför avskuren från alla. Eller att han självmant håller sig undan.

Men hur går det till. Polisen borde ändå vilja söka honom. Åklagare har bekräftat att förundersökning är inledd. Något sådant bekräftar inte en åklagare i media innan den misstänkte är delgiven misstanke. Och i samband med att det sker, försäkrar sig åklagaren givetvis också om att de kan få tag i den misstänkte senare.

Så alternativet till att SI sitter anhållen vore att han dels hunnit bli inledande förhörd, åklagaren har beslutat att det saknas orsak att frihetsberöva SI, och att SI därefter gömt sig någonstans. Stängt av mobil och internet och får hjälp av någon att handla osv.

Vad säger det? Jag vet inte. Men det är i vart fall ett beteende som avviker från alla andras som blivit offentligt anklagade sista veckorna.
Jag anser att det är ganska självklart att kurdernas kurd, Soran Ismail, är skyldig till våldtäktsanklagelserna. Annars hade han ju inte hållt på och gömt sig så här och lekt Richard Kimble (som visserligen var oskyldig, men ja ni fattar liknelsen). Han hade kämpat emot och hävdat att han är oskyldig osv. Säga vad man vill om Virtanen, men jag tycker att hans svar verkade trovärdigt och ärligt, att visst, jag har betett mig lite illa på fester när jag varit full och hög osv, men jag har inte våldtagit någon (parafraserat). Jag är helt övertygad om att varken Virtanen eller Timell är våldtäktsmän, men Soran? Jag vette fan alltså. Soran framstår ju som en riktig ärkemes, men sedan finns det ju vissa indikationer på att han till skillnad från Virtanen och Timell, inte riktigt är psykiskt frisk i huvudet också.

Men snacka om career meltdown här alltså! Framgångsrik, ultra politiskt korrekt muslim och självutnämnd feminist (perfekt profil för att kontra "fördomarna" om att alla muslimer minsann är terrorister, våldtäktsmän och kriminella), får helt plötsligt cp-ryck och ställer islamkonverteringskrav på sin svenska flickvän, dumpar henne när hon vägrar och börjar odla terroristskägg, och sedan går och randomvåldtar några svennebrudar på stan. Om inte detta kvalar som årtusendets hjärnsläpp så vet jag fan vad som gör det. Det här är på ungefär samma skala som Bin Laden (multimiljardär som går och blir terrorist), skillnaden är att vi inte vet hur mycket som är fact eller fiction i Bin Laden's fall (han kan ju ha varit en CIA agent osv) samt att Soran inte startade sin karriär som en islamist, men i Soran's fall är det helt klart en kurdo baxi som slängde bort hela hans karriär, spolade ner hela sitt liv i toaletten och revolterade mot allt han utgav sig för att vara (vänsterhumanist, feminist osv), och han gjorde det inte så mycket med ord, utan främst med handling (action speaks louder than words).

Även om han inte har gjort det än, så kan detta mycket väl sluta i självmord, och är Soran en våldtäktsman så vore det ju positivt om han tog livet av sig (finns ju inga dödsstraff i Sverige), så att vi dels slipper stå ut med hans fula ansikte och dels som en passande Darwin Awards avslutning. Nu är ju Soran inte kvinna, så vi lär inte få se något hedersmord på honom utfört av släktingarna, men det är inte helt omöjligt att det slutar så också. Oavsett hur det slutar för Soran Ismail, så var hela hans karriär ett inkvoterat missförstånd från första början. Det lär bli svårt för kurdiska ståuppkomiker framöver, även de som inte är skyldiga till våldtäkt, kommer få det kämpigt att locka till sig en publik framöver.
Citera
2017-11-01, 14:54
  #4564
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Nu verkar det kunna dyka upp runkfilmer från en tindertjej. Allt som allt skulle jag vilja påstå att KARMA har hunnit ifatt dessa kändisar och journalister. Så mycket skit dom har vräkt av sig.


Var det inte så att runkfilmen på tinder raderades av BO. BO nämde att hon skulle försöka återskapa den. Kan du bekräfta att den är återskapad?


Oavsett om anmälningarna leder till åtal så kommer en runkfilm bli hans totala fall. Ingen ,av det manliga könet, kommer tillbaka efter en sådan.
Citera
2017-11-01, 14:56
  #4565
Avstängd
Jag tror inte att Soran kommer att bli fälld för något. Det är ord mot ord och en enorm prestigeförlust för etablissemanget om han skulle dömas.
Citera
2017-11-01, 14:57
  #4566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Nu verkar det kunna dyka upp runkfilmer från en tindertjej. Allt som allt skulle jag vilja påstå att KARMA har hunnit ifatt dessa kändisar och journalister. Så mycket skit dom har vräkt av sig.

Nivå på dessa "anmälare" blir bara allt mer fantasifulla och rent ut sagt dummare. Denna påstår att hon fått filmen på en runkande "komiker" som skriker hora men sedan raderat den för att ingen skulle tro henne. Sedan anmäler hon. Tror hon på riktigt att det skulle boosta hennes trovärdighet? Otroligt låg intelligens på den damen..

https://nyheteridag.se/framstaende-s...parade-filmen/
Citera
2017-11-01, 14:58
  #4567
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror inte att Soran kommer att bli fälld för något. Det är ord mot ord och en enorm prestigeförlust för etablissemanget om han skulle dömas.

Jasså, han verkar inte vara rädd för att lämna efter sig digitala spår.
Citera
2017-11-01, 14:59
  #4568
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Dom kommer tiga ihjäl det medans trådar som denna långsamt glöms bort. Att han får samma behandling som Kronér och Timell har jag svårt att tro. Blir gärna motbevisad dock.

Det enda jag kan tänka mig, och som jag sätter mitt hopp till, är att henvänstern och våra värdelösa hen-journalister kan bli jävligt besvikna och därefter hämndlystna. Här blir de grovt sviken av deras egen maskot. Fanbäraren av allt som de står för. Och han var utlänning. Och det var ju de "goda" som lyfte fram honom och gav honom en karriär.

Och så gör han på det här viset! Han visar att: yes, det verkar som att blattar våldtar trots att de försöker hålla en respektabel "svensk" fasad. De kan inte hålla sig helt enkelt. Så nesligt!


Men nej, tror inte att exponeringen kommer vara i närheten av Timell. Att det är Soran svider något djävulskt för henvänstern och gammelmedia. De kommer att vilja dämpa detta så mycket det går utan att de tappar ansiktet totalt. Jämför Virtanen.

Någon självransakan kan vi glömma.
Citera
2017-11-01, 15:05
  #4569
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Jasså, han verkar inte vara rädd för att lämna efter sig digitala spår.

Förutsätter att polisen beslagtagit hans mobil och dator. Kan nog finnas en hel del graverande material på dessa...
Citera
2017-11-01, 15:08
  #4570
Medlem
Så tråkigt att Svt skyddar våldtäktsmannen, det är deras fel om fler oskyldiga flickor nu skulle råka ut för gärningsmannen. Gör mig riktigt upprörd och gråtfärdig när jag tänker på det, är inte kvinnotryggheten värt någonting alls för Sveriges Journalister?
Citera
2017-11-01, 15:08
  #4571
Medlem
TobiasBeechers avatar
https://youtu.be/nKB26d55ffk?t=50s

Hör börjar Soran tala om muslimska våldtäktsman, han kollar ner på en fusklapp två gånger då han tappar fokus, kollar överallt med blicken och kliar sig på näsan. Han säger ofta eeh eeh. Uppenbara tells att han känner sig osäker när han säger de sakerna, till skillnad från när han ska citera Jimmie Åkesson vid 1:03 och läser från skärmen låter han betydligt säkrare.
Citera
2017-11-01, 15:09
  #4572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Nivå på dessa "anmälare" blir bara allt mer fantasifulla och rent ut sagt dummare. Denna påstår att hon fått filmen på en runkande "komiker" som skriker hora men sedan raderat den för att ingen skulle tro henne. Sedan anmäler hon. Tror hon på riktigt att det skulle boosta hennes trovärdighet? Otroligt låg intelligens på den damen..

https://nyheteridag.se/framstaende-s...parade-filmen/

Haha, ingen som helst aning om hur det ligger till med det andra fallet men detta, seriöst...

Så hon menar att hon haft flertalet klipp sparade, fast sen så raderar hon filmerna. Inte nog med det, den runkande Soran ska ha kallat henne för "hora" i ett av klippen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback