2017-11-04, 12:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Ok som väntat då. Ja media verkar ju snälla och hjälpsamma också. Men tycker ju att någon närstående eller vän till en vän skulle läcka nåt. Måste ju finnas någon som försäger sig eller tröttnat på att hen inte står för vad hen gjort.

Vet man vem det är, någon helt anonym eller finns sambon på sociala medier?

Det finns en bra sammanfattning här, någon moderator kanske kan lägg in den i första inlägget?

(FB) Känd svensk komiker utreds för våldtäkt
Citera
2017-11-04, 12:55
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror det är känt i tråden, "jurist" (såklart), men jag vet inte vem det är.

Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Ok som väntat då. Ja media verkar ju snälla och hjälpsamma också. Men tycker ju att någon närstående eller vän till en vän skulle läcka nåt. Måste ju finnas någon som försäger sig eller tröttnat på att hen inte står för vad hen gjort.

Vet man vem det är, någon helt anonym eller finns sambon på sociala medier?

https://www.roschier.com/people/jennifer-terry
Citera
2017-11-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I tråd efter tråd på detta forum talas det om Södermalm och hur PK det är där. Har jag missuppfattat att det är till Södermalm de flesta feminister, miljöpartister, sossar och journalister söker sig till?

Den uppfattning jag fått om Sorans klassresa är att han passar väldigt bra på Södermalm då det är där folk som honom vill vara när de har lyckans i livet. Min tanke är att när de går till sina stamhak, så har de sina bekanta där och känner sig hemma. Trots sina lyckade klassresor bor de ju i trånga skyffen, som gör det nödvändigt att ha krogen som mötesplats.

Din gissning var rätt! Jag har inte varit på Södermalm de senaste 20 åren, och jag känner ingen dragning dit när jag besöker Stockholm.
Det är en sanning med viss modifikation (Moderaterna var trots allt största parti där senaste valet), men helt taget ur luften är det ju inte. Både MP och F! låg högre där än i övriga Sverige.
Citera
2017-11-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det senaste jag såg i tråden (förutom OS nästa år) var något om "Bokens dag" 20/11 som är inställt.

Se där. Han fortsätter att ställa in sina framträdanden. "Den oskyldige" kommer att fortsätta med detta.
Citera
2017-11-04, 13:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-P
Se där. Han fortsätter att ställa in sina framträdanden. "Den oskyldige" kommer att fortsätta med detta.
Han har tydligen nyligen gett ut en bok, så jag antar att han på vanligt vis har en boksigneringsturné inplanerad, det brukar funka så i bokbranschen.
Citera
2017-11-04, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Antagligen för att han vet att det finns substans i anklagelserna

Jo, men det visste väl Timell, Kronér m.fl också? De tog tjuren vid hornen så att säga.
Gissar att heder spelar in i SI's fall. Han som varit så emot allt vad etnicitet och sexualbrott har gemensamt.
Även om jag verkligen föraktar det han misstänks för så hade han tjänat på, om än lite; att komma ut och kommentera anklagelserna.
Citera
2017-11-04, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har tydligen nyligen gett ut en bok, så jag antar att han på vanligt vis har en boksigneringsturné inplanerad, det brukar funka så i bokbranschen.

Kommer verkligen han att delta i denna boksigneringsturné? Även om gammelmedia har ställt upp och skyddat PK-megafonen så är ändå hans beteende välkänt bland de flesta.

Hur kommer det att påverka försäljningssiffrorna?

Någon som vet när denna turné kommer att starta? Innan jul lär det isf bli? Var han med på Bokmässan?
Citera
2017-11-04, 13:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han fick en timmes gratisreklam av SR (förstås) för några veckor sedan - gäst i Morgonpasset i P3.

Edit: 11/9 () var det visst http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2024
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2017-11-04 kl. 13:59.
Citera
2017-11-04, 13:59
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Förtydligar länken för lata läsare.

Nämen oj, är den medieskygge Claes Malmberg allvarligt bekymrad, ja då är det fanimej fara på taket, ok men då lägger vi ned hela skiten meddetsamma.
Typiskt nu när man har gjort sig besväret att rota fram sitt gamla lynchnings kit bestående av högaffel, rep och fackla. Skit också.
Citera
2017-11-04, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-R-N-S-T
Nämen oj, är den medieskygge Claes Malmberg allvarligt bekymrad, ja då är det fanimej fara på taket, ok men då lägger vi ned hela skiten meddetsamma.
Typiskt nu när man har gjort sig besväret att rota fram sitt gamla lynchnings kit bestående av högaffel, rep och fackla. Skit också.

Han bör nog ligga lågt, finns många som vet mycket skit om hur han var förr.
Citera
2017-11-04, 14:19
Medlem
used66s avatar
så exakt vad är malmberg bekymrad över? läser inte kvällspressen. när det gäller SI så borde han ju, trots allt, få rätten till frisk luft? han borde ikläda sig ett par adidasbyxor och en trump-keps. då får han nog vara ifred. lägg till ett par solglasögon, typ 32 tums. ja jag vet att det är december snart men ser ingen annan utväg. SI förtjänar all skit han kan få om han är skyldig.

intressant att msm skyddar honom efter att det är 7 miljoner visningar här på flash. en enorm prestigeförlust. man har ju, av politiska skäl, byggt upp denne nobody.
Citera
2017-11-04, 14:26
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Cissi Wallin går hårt åt Anders Timell, typ vi har skrattat åt honom i 15 år i radio men nu kommit på att han är opassande.

Med samma logik kan killen som fick följa med hem på knulle efter krogen bli en våldtäcktsman när han aldrig hör av sig efteråt.

Om Anders Timell tafsat och ofredat på sin arbetsplats och att man påpekar det, är det samma logik som att påstå att man blivit våldtagen för att den man knullade med inte hörde av sig?

Eller vad är det du försöker säga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in