2017-11-02, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Sluta försvara knullkurden så är du bussig. Alla vet att han är ett avskyvärt kräk till våldtäktsman, annars skulle han inte vara på tapeten just nu.

Nej, vi vet ingenting än om att han är våldtäktsman eller avskyvärt kräk, vi har ett rättssystem i Sverige som skall ta itu med fallen ifråga. Du lever i Sverige, inte i Saudiarabien, det är inte civilas jobb att utreda och fälla individer. Om du inte kan förhålla dig till demokratins tillvägagångssätt och rättssäkerheten som bör infinna sig i ett modernt land som Sverige, ja, då är det bara att packa dina väskor och lämna i förmån för något utvecklingsstört skitland där gemene man tycker likt du.
Citera
2017-11-02, 18:35
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Kurden kommer att bli hackmat för åklagaren i detta fall.

Har en känsla av att ingen av Soran, Timell & Co kommer dömas till faktiska fängelsestraff. Det känns lite för stort och omvälvande för att det skulle hända. Blir säkerligen nerlagda förundersökningar, friande domar eller möjligtvis lite böter och villkorligt. Typ. För bra och smaskigt för att bli sanning.
Citera
2017-11-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Nej, vi vet ingenting än om att han är våldtäktsman eller avskyvärt kräk, vi har ett rättssystem i Sverige som skall ta itu med fallen ifråga. Du lever i Sverige, inte i Saudiarabien, det är inte civilas jobb att utreda och fälla individer. Om du inte kan förhålla dig till demokratins tillvägagångssätt och rättssäkerheten som bör infinna sig i ett modernt land som Sverige, ja, då är det bara att packa dina väskor och lämna i förmån för något utvecklingsstört skitland där gemene man tycker likt du.

det ÄR civila jobb att utreda och döma individer och andra som är misstänkta för brott. Inte militära eller andra uniformerade organiserade styrkor utom en demokratisk (-ish) hierarki och system som ger insyn och transparens.
Citera
2017-11-02, 18:37
Medlem
kristallklars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Jag tycker också att beskrivningen av runkvideon låter lite väl tilltagen. Inte för att jag chockeras av att varken Soran eller någon annan kändis skulle ha ägnat sig åt ofog, men att sitta naken och runka i Snapchat samtidigt som man visar sitt ansikte som uppskattningsvis 80 % av befolkningen känner igen ter sig väldigt orimligt. Tycka vad man vill om Soran, men han är definitivt inte så pass efterbliven att kunna tro att han skulle komma undan med det. Och det här med Tinder? Låter helmysko att en känd komiker skulle kasta sig in i en datingapp för pöbeln. Han och alla andra kändisar får garanterat ändå ligga genom att knäppa med fingrarna.

Tekniken har kommit långt. I filmen Vaskduellen från Crazy Pictures "medverkar" både Fredrik Reinfeldt och Barack Obama, och det är ganska bra gjort. Kan det tänkas att någon har morphat in Sorans ansikte i en runkvideo och på något sätt streamat den genom Snapchat?

Nja, det är förvånande många kändisar som hänger på Tinder. Jag har själv dejtat ett par rikskändisar där. Och jag hör ständigt hur vänner sett, eller matchat med eller rentav dejtat, någon välbekant typ.

Att ligga runt som kändis är både enkelt och svårt. Visst finns det ett stort intresse. Samtidigt har, särskilt tjejer, en medföljande misstanke: "är jag bara en i raden?". Att få nuppa på första dejten eller utan kondom är nog svårare för många kändisar rentav. Vill man nuppa utan kondom ska man samla på insekter, ha fjällräven-rygga och snusnäsduk och små runda glasögon. Står man i hotellbaren i Norrköping och limmar på någon så framstår man redan, av kontexten, som en potentiell fuck boy. Är man kändis finns dessutom en lite starkare ton av könssjukdom vilande över ens anlete.

I dessa dagar av nätdejting kan en medelsnygg människa ligga dagligen om man bor i en storstad. Jag vet flera som lever sådana liv. De har då, i typfallet, en handfull "projekt" igång parallellt. Nya dejter blir till ett kortvarigt kk under någon period. Kändisskapet erbjuder snarast de fulare och mindre charmiga männen en möjlighet. Det erbjuder också en möjlighet att stadga sig med någon som är betydligt snyggare än de själva. Men det är också bara en viss kategori kvinnor som i längden finner ett värde i det där kändisskapet. För många andra är ändå den gamla vanliga ekvationen det helt avgörande: att känna sig sedd, att känna attraktion, att tycka någon är smart och spännande och rolig. För egen del upplever jag kändisskap som en stor nackdel. Jag tror inte jag är ensam.
Citera
2017-11-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Billy Butt är ett bra exempel. För oss som kommer ihåg det.
I.o.f.s så är det skilda situationer.

Kurden kommer att bli hackmat för åklagaren i detta fall.
Att hans flicka som är jurist är ihop med honom är en gåta.
Hon måste vetat att hans krav är att hon konverterar om de bildar familj.

Billy Butt är ett bra exempel på hur domstolar väderar trovärdighet.

Ja, jag tänker arma flicka. Hennes föräldrar måste vara förtvivlade.

Soran har nog inte ställt de kraven till den nuvarande kvinnan, då han vill behålla henne. Det är det som är paradoxen med skitstövlar av detta slag. Soran är en hänsynslös uppkomling och han hade inte krävt konvertering av en söt jurist på en av Sveriges mest ansedda byråer, i det fall äktenskap skulle vara aktuellt. Du förstår om du läser på om personlighetsstörningar. Min fotöljdiagnos är att Soran har allvarliga störningar inom Kluster B, där narcissismen är påtaglig. Det är också mycket ångest och okontrollerad ilska i denne lille man.
Citera
2017-11-02, 18:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Har en känsla av att ingen av Soran, Timell & Co kommer dömas till faktiska fängelsestraff. Det känns lite för stort och omvälvande för att det skulle hända. Blir säkerligen nerlagda förundersökningar, friande domar eller möjligtvis lite böter och villkorligt. Typ. För bra och smaskigt för att bli sanning.

Tror faktiskt tvärtom. Kronér kommer givetvis att frias men Timell kan sitta löst till att det åtminstone blir en pinsam rättegång. Sedan kanske han klarar sig då folk inte direkt minns exakt 9 år senare vid ett tillfälle då de även var rikligt berusade. Soran tror jag definitivt kommer åka dit på minst en sak. Tre nerlagda polisutredningar det ger liksom fel signal så där kommer man göra allt för att det ska gå rätt till och lägga ner resurser.
Citera
2017-11-02, 18:48
Medlem
SerieSpetsarens avatar
Nu börjar det bli löjligt, vilken dag är vi inne på sedan GM listades ut? 4-5 dagar? Det var ju för fan två dagar sedan Nyheter24 valde att i stort outa honom, t om r/Sweden har varit medvetna om sanningen i flera dagar nu.

Är scoopen planerad till Halloweenhelgen månntro? "Skräckspecial: Soran Snuskhummer vill åt era döttrar"
Citera
2017-11-02, 18:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely

Man får inte böter för våldtäkt och man kan mycket väl fälla utan att ha mer än beskyllningar som inte kan styrkas. Nu blir dessa fall högintressanta för media och då får vi se åt vilket håll det påverkar domstolarna.
Citera
2017-11-02, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SerieSpetsaren
Nu börjar det bli löjligt, vilken dag är vi inne på sedan GM listades ut? 4-5 dagar? Det var ju för fan två dagar sedan Nyheter24 valde att i stort outa honom, t om r/Sweden har varit medvetna om sanningen i flera dagar nu.

Är scoopen planerad till Halloweenhelgen månntro? "Skräckspecial: Soran Snuskhummer vill åt era döttrar"

Ja undrar detta med??? Redan spekulerats om att Soran varit våldtäktsman sedan länge och även i tråden där likes1337 diskuterats har Soran varit misstänkt. Nu borde ju aftonbladet lägga upp en första sida tycker jag. Soran är väldigt oaktiv i sociala medier för tillfället som om de inte väcker ännu mer misstänksamhet
Citera
2017-11-02, 18:56
Medlem
Semenomore2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SerieSpetsaren

Det är ikväll en vecka sen det stod "klart" att det var Soran. Sedan dess har han alltså inte gett ett ljud från sig. Inte Betnér heller. Inte Oisin Cantwell heller.
Citera
2017-11-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Bekräftat att det är Soran.

Den blurrade bilden på Nyheter24 är utan tvekan honom, taget på Guldbaggegalan

Blurrat:
https://nyheter24.se/noje/896842-det...rns-straff-bli

Original:
https://nyheter24.se/noje/kandissver...ar-helt-tokiga

Jo det publicerades här här om dagen redan. Det är ingen som diskuterar hur vida han är den anklagade längre.
Citera
2017-11-02, 19:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Det är ikväll en vecka sen det stod "klart" att det var Soran. Sedan dess har han alltså inte gett ett ljud från sig. Inte Betnér heller. Inte Oisin Cantwell heller.

Mycket märkligt hur många som verkar hamnat i medieskugga alternativt då som Soran fått världens magsjuka. Oisin skriver dessutom nästan dagligt i AB och sedan 26/10 ingenting. Möjligen har de drabbats av samma virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in